Bange poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
gandalf2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2010 11:45

Bange poes

Bericht door gandalf2 »

wie weet er raad ?Ik heb maandag een nieuwe poes in huis genomen. Bij de vorige eigenaar zat ze samen met drie hondjes en nog een poes.Ze is bijna twee jaar oud. Nu het probleem ik heb ook drie hondjes en nog twee andere poezen.Ze heeft er angst van en is de eerste dag in paniek onder de kast gekropen.Nu heb ik ze dinsdag kunnen pakken en ze in een grote bench gezet in de living zodat ze de andere kan zien .Als de hondjes te dicht komen blaast ze en ook naar mijn jongste poes.Wat kan ik het beste doen ? Ze nog in de bench houden ?Mijn hondjes spelen met de andere poezen maar zijn wel wat te entosiast denk ik voor haar.Zou ze er aan wennen ?Wie kan me een beetje raad geven want ik zou graag hebben dat ze allen overeen komen en samen kunnen blijven.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: bange poes

Bericht door Lana »

Hoi gandalf2,

Waarom moest de poes weg bij de vorige eigenaar?
Het is voor de poes ook niet niks om ineens aan een nieuw baasje, een nieuwe omgeving en nog 5 andere dieren te moeten wennen.
Ik denk dat je heel veel geduld moet hebben.

Succes!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: bange poes

Bericht door jobey »

met een angstige kat, moet je altijd heel veel geduld hebben. Rome is niet in een dag gebouwt en goede vriendschappen tussen honden en katten ook niet.
Zorg dat ze een veilig plekje heeft (nu dus inderdaad de bench), en laat het deurtje zo nu en dan eens open, dat wanneer ze dan wil onderzoeken dat ze ook op haar eigen manier dat kan gaan doen.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: bange poes

Bericht door Nyncke »

Geduld, ze is opeens in een afgesloten ruimte met een hoop andere honden en katten die ze nog niet kent.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange poes

Bericht door Cari »

Kon ze in haar oude huis wel goed met de hondjes overweg? Als ze dat niet kon, zit ze bij jou niet goed. Als ze dat wel kon, is de bench een hele goede oplossing om haar te laten wennen. Zet die dan niet te snel open, want dan kruipt ze gelijk weer onder de kast ;-) Geduld en succes!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
gandalf2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2010 11:45

Re: Bange poes

Bericht door gandalf2 »

ze moest bij de vorige eigenaar weg omdat die geen tijd had voor de verzorging van haar.
Ze heeft de nodige klitten , ze kon goed overweg daar met de hondjes.deze waren een malthezer ,een york ,en een tsi-tsu, mijn hondjes zijn twee franse bulletjes en een jack russel.volgens de vorkge eigenaar schoot ze goed op met allen.Gisteren is ze heel de living en de keuken gaan verkennen (wel met de honden in de tuin), Het ging redelijk goed tot ze de jongste kat zag dan was ze aant blazen en terug naar de bench. Ik heb ze nu ook een kleine krabpaal gegeven in de bench , nu zit ze daar in en voelt zich veiliger.Ik hoop echt voor haar dat ik het opgelost krijg zodat ik ze kan verzorgen dit heeft ze dringend nodig.Als ik ze streel voelt ze zich heel goed , ze spint , geeft kopjes is echt een schatje.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bange poes

Bericht door castratenkoor »

Met veel tijd, liefde en geduld, went ze vast wel.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange poes

Bericht door Cari »

Klinkt allemaal best hoopgevend. Goed om die krabpaal in de bench te zetten, dat geeft 'r een veilig holletje. Blijkbaar ziet ze de bench al als haar veilige plekje, want ze rent er naar terug, als ze bang is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Bange poes

Bericht door Kattenbella »

Ze is er nog maar net!
Ik vind dat ze het al goed doet na zo'n korte tijd. Het zijn allemaal nieuwe dieren voor haar en nieuwe mensen en een andere omgeving.
Heb je eventueel Feliway? Dit kan je als spray gebruiken in haar bench en in het huis of als verdamper in het stopcontakt doen. Het is prijzig, dat wel en alleen bij de dierenarts verkrijgbaar.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
gandalf2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2010 11:45

Re: Bange poes

Bericht door gandalf2 »

Ik denk dat ik morgen ga proberen om de bench open te zetten , zodat ze er uit kan als ze wil.Of zou dit nog wat vroeg zijn ?Vandaag heeft ze weer rond gelopen in de living (hondjes buiten gezet) en het begingt te lukken met de andere poezen.Ze blaast er niet meer naar.Daarom zou ik ze morgen er uit willen laten en de bench weg nemen. De krabpaal zetten waar nu de bench staat , zou dit een goed idee zijn ? Of moet ik nog wat wachten , ik vind het zo triest voor haar in de bench. Wie kan me nog wat raad geven aub ? Sonia
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Bange poes

Bericht door jobey »

Ik zou de bench niet te snel weg willen doen. Op dit moment ziet jou kat dit als een veilige plek, dus ik zou hem wel laten staan maar dan gewoon met de deur dicht bijvoorbeeld of deur open dat wanneer ze het niet vertrouwd er gewoon in kan.

Heb geduld met alles....
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange poes

Bericht door Cari »

Ik sluit me aan bij Jobey. Ik zou gewoon het deurtje open zetten, als ook de hondjes erbij zijn. Kijk maar wat ze doet... ALs je merkt dat ze noch voor de hondjes, noch voor de katten meer bang is, dan pas de bench echt weghalen. Ze heeft nu dat veilige holletje waarschijnlijk af en toe nog wel nodig ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Bange poes

Bericht door Dieneke »

Ik sluit me bij de rest aan, bench aanhouden, deurtje af en toe open of als je merkt dat ze eruit wilt. Verder veel geduld, rust, aandacht en tijd. Succes
gandalf2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2010 11:45

Re: Bange poes

Bericht door gandalf2 »

het is in de goede richting aan het gaan.Ze komt nu regelmatig uit haar eigen uit de bench , gaat naar de keuken eten en naar de bak in de keuken. Je mag noch wel geen bruutse bewegingen maken of één van de hondjes mag niet naar haar lopen want dan zit ze terug in de bench. Maar het begingt stilletjes te wennen , ze heeft wel veel tijd nodig.En ze komt nog niet goed overeen met de oudste kater en de jongste. Aleen met het andere kattinnetje daar gaat het al goed mee. Dus ik zal nog wat geduld moeten hebben en wachten.Ze komt al wel s"avonds bij me op de zetel ( dan is alles rustig en slapen de hondjes) de deur van de bench staat nu altijd open zodat ze er in en uit kan als ze wil. Soms komt ze er direkt uit maar zoals gisteren is ze heel de dag er in gebleven alleen met de avond is ze er even uit gekomen.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Bange poes

Bericht door jobey »

heel veel geduld hoor. Stimpy was ook een bang katje. En nu nog is ze wel eens bang. Maar het grootste gedeelte van het bang zijn was er na 2 jaar pas af. Niks forceren, je moet haar, haar gang laten gaan, anders lukt het nooit.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Plaats reactie