Ik heb sinds vorige week vrijdag een nieuw lid in onze family, Blixten (Zweeds voor bliksem, omdat ie zo snel is

Toen wij (ik en mijn vriendin) Blixten lieten castreren zei de dierenarts dat Blixten zeer waarschijnlijk een raskat was, of in ieder geval voor een deel een raskat, namelijk een Bengaal.
We hebben meteen naar 'bengal cat' gegoogled en daar heb ik kenmerken gevonden die onze Blixten ook bezit.
Maar omdat ik niet zo een oog heb voor kattenrassen (ik had nog nooit gehoord van 'bengaal' voordat de dierenarts het zei) dacht ik om hier een post te maken. Als iemand met katten-expertise

Hij heeft veel uiterlijke eigenschappen die de Bengalese kat heeft. Hij is best wel groot voor zijn leeftijd (8 maanden) en gespierd. Hij heeft een luipaardprint maar ook verticale strepen op zijn schouders (en die waren uit den boze zei de website).
Voor de rest heeft hij alle kenmerken die bengalese katten moeten bezitten (zwart uiteinde staartje, wit/lichter buikje, luipaard-achtige bouw van het lichaam met lange nek en lange poten etc etc).
Ik twijfel omdat Blixten als basiskleur grijs is (behalve op zijn gezicht, daar is blixten lichtbruin) terwijl ik op bijna elk plaatje van een 'bengal cat' een bruine vacht als basiskleur zie.
Ook zei de mevrouw waar ik Blixten van heb gehaald dat ze geen idee hadden. Blixten komt uit een grote kattenfamily (ik telde sowieso al 6 katten toen ik Blixten ophaalde) maar elke kat daar was gestreept en kleiner als blixten. En ik neem aan dat ze wel zou weten of haar poes een raskat was of niet.
Ik woon in Zweden en daar komt de europese korthaar veel voor (gelezen, ik kan fout zitten). Op plaatjes van de europese korthaar is de vacht van blixten wel te herkennen maar zijn lichaamsbouw is een beetje anders.
hier een paar fotos van blixten: http://img638.imageshack.us/img638/2197/blixten.png
http://img688.imageshack.us/img688/57/kattiekat.png
Het maakt mij niet veel uit of Blixten een raskat is of een gewone huiskat, we hebben blixten gekozen omdat hij een lieve kat is niet omdat hij misschien een raskat is. Maar het zou leuk zijn om te weten of Blixten ras in zich heeft of niet.
alvast bedankt