Ik kon poes Julia, over wie ik eerder ge-post heb, niet uit mijn hoofd krijgen.... ze is kort nadat wij bij haar zijn gaan kijken in het asiel weer terug gebracht naar haar eerste pleegmoeder, die haar weer een beetje tot haar positieven heeft gebracht.
Ik heb haar gisteren gebeld of we nog een keertje mochten komen kijken. We waren hartstikke welkom in haar beestenboel. Julia zat lekker in het zonnetje in een groot konijnenhok. Ik heb eerst oogcontact met haar gezocht, kleine spleetjes waren het

De pleegmoeder zei dat ze met het asiel gebeld had en dat we haar enige tijd mee mochten nemen op proef, kijken of het wederzijds goed zou komen. Mijn hart zei direct JA, mijn hersenen heb ik ook over de streep getrokken, het is natuurlijk niet niks. Ik heb haar gezegd dat ik haar twee weken de tijd geef om een beetje te wennen en te kijken of ze een beetje uit haar schulp komt, daarna maken we de balans om te zien wat eerlijk is ten opzichte van ons en voor Juultje natuurlijk (bij haar pleegmoeder heette ze lucky, vandaar Lucky Juultje).
We kregen het konijnehok mee met een handdoek daarover. Die hebben we bij thuiskomst bij ons op de grote slaapkamer gezet. We hebben haar zoveel mogelijk met rust gelaten. Voordat we gingen slapen heb ik haar met de hand stukjes kip van Sheba gevoerd, dat vond ze wel smakelijk!
Vanochtend verschoonde mijn vriend de etens/drinkensbakjes.... even rug omgedraaid... Juultje foetsie! Ze houdt zich verstopt want we kunnen haar nergens vinden.
Wat kunnen jullie mij aanraden ten aanzien van deze situatie: op de korte termijn, en op de lange termijn natuurlijk... want ik wil graag dat Juultje zich hier thuis en op haar gemak begint te voelen.
Ik heb zelf al bach rescue remedy gehaald en dat eraan een druppeltje op de sheba te doen en dat in haar etensbakje te laten, want ik kan me voorstellen dat ze erg bang en uit haar doen is. wellicht dat dat haar een beetje helpt...
Tips en advies worden weer heel erg op prijs gesteld..