Kledingborstel

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Kledingborstel

Bericht door Jarnoootje »

Wij gebruiken ook zo'n roller van de Ikea, werkt toch altijd prima!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kledingborstel

Bericht door Ilone »

De houder van de plakrollers van de Blokker gaat inderdaad snel kapot.
Die van de Wibra heb ik hier ook liggen maar nog niet gebruikt.

Meestal hoef je de velletjes niet af te scheuren van zo'n roller, ze zitten met een paar kleine puntjes aan elkaar vast. En over het algemeen zijn ze bijna allemaal schuin ;)

Die rubberen roller heb ik ook nog niet geprobeerd, maar het lijkt me ook niet erg handig als je dieren hebt. Dat je pluisjes eraf spoelt, oké. Maar als je een hoop haren op de roller hebt zitten, en dat komt dan allemaal in de afvoer, lijkt m e niet zo bevordelijk voor je afvoer ;) Die zit dan binnen de kortste keren verstopt lijkt me.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kledingborstel

Bericht door Tamir »

Wij hebben ze meegenomen tijdens het shoppen bij Ikea. Die hoef je inderdaad niet af te scheuren! Werken perfect! Mijn moeder heeft zo'n borstel, maar zodra je er de andere richting mee in gaat, zitten alle haren terug op de plek. Zo'n plakker is veel beter!
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kledingborstel

Bericht door Nyncke »

Wat je ook kunt proberen is:
Een trekker, klein voor de bank ed, en een grote voor ev. de vloerbedekking.
gewoon eroverheen gaan zoals je ook over ramen heengaat .
Veel haren neem je dan mee, hoef je daarna alleen nog maar te zuigen.
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Kledingborstel

Bericht door wisje »

Ik ben vandaag op pad gegaan voor al die haren. Bij de Novy zeiden ze tegen me dat een rubber handschoen mij van al die haren af zouden helpen. Nou bij mij werkt het dus niet. Zo'n kledingborstel van de blokker gaan wel wat haren weg, maar ik hou het helaas maar op de plakrollers. Misschien krijg ik wel korting als ik er een hoop in 1 keer koop ;-)
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Kledingborstel

Bericht door Jarnoootje »

Misschien dat we een zee-container voor iedereen van het forum kunnen bestellen ... krijgen we vast massa korting ;)
Gebruikersavatar
Minky
Lynx
Lynx
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 jun 2005 11:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kledingborstel

Bericht door Minky »

Ik gebruik ook altijd van die plakrollers en ben er zeer tevreden over :grin:
Kopjes van Droppie.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kledingborstel

Bericht door ayla »

ik heb zo een plakroller van de blokker die je af moet spoelen. echt ideaal! mijn banken en kleren zijn in no time schoon. in mijn gootsteen heb ik een zeefje, zodat de haren en stof niet in afvoer terecht komen maar ik gooi ze gewoon weg als het putje vol is. soms pak ik gewoon een emmer met water, en ga alle banken langs, echt top! ze hebben deze nu ook in klein formaat, dus ik heb er ook altijd 1 in mijn tas zitten. Mijn katten vinden het ook heerlijk om zelf met de plakrol afgenomen te worden :) staan echt te bedelen als ik bezig ben met de banken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Kledingborstel

Bericht door Sunnetje »

Ik koop bij de Wibra altijd van die plakrollers. Ze gaan niet zo héél lang mee want ze zitten in no time onder de haren dus ik blijf maar nieuwe kopen. Daar verkopen ze ook die pluisjesborstels, voor 1 euro!
Die gebruik ik meestal als ik even snel een paar haren van mn kleding af wil halen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kledingborstel

Bericht door loek »

He jammer de ideale oplossing zit er dus nog niet bij. Ik heb de drie varianten, (pluisjesborstel, afspoelbaar en afscheurbaar) en gebruik meestal de afscheurbare, vind die wel prettig alleen je bent er inderdaad zo doorheen.
Nou moet ik zeggen dat ik ook zo'n slordervos ben die mijn kleren laat slingeren. Dus dan heeft er zich er bijna altijd wel ergens een kat in geinstalleerd wat niet echt bevordelijk is voor de haren.

Ik ben dus meestal mijn hele was aan het afborstelen voordat het de wasmachine ingaat en daarna nog een keer. Zou daar graag vanaf willen maar ben bang dat kaalscheren de enige optie is. Da's dan ook weer zo zielig ;-)

Mijn katten eens rollen..mmm kan ik eens proberen haha. Ik heb er weleens over nagedacht maar dacht dat dat misschien pijnlijk was. Maar als ik dat lees van Ayla is dat dus niet zo.

Ik borstel mijn katten wel af en toe. Maar heb niet het idee dat dit echt helpt...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Kledingborstel

Bericht door Sunnetje »

Ik heb ook diverse borstels voor mijn katten. o.a. de Furminator. Maar ik kan niet zeggen dat die nou veel beter werkt dan een andere borstel.

Ik laat mijn kleren inderdaad ook slingeren (en ik draag nogal veel zwart) dus dat is inderdaad vrágen om haren :P
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kledingborstel

Bericht door ayla »

Mijn katten eens rollen..mmm kan ik eens proberen haha. Ik heb er weleens over nagedacht maar dacht dat dat misschien pijnlijk was. Maar als ik dat lees van Ayla is dat dus niet zo.

die van mij zijn misschien ook wel gewoon raar hoor, kammen vinden ze heerlijk, rollers vinden ze echt het einde, duwen echt hun kop er tussen. Ik moet zeggen, ben zelf ook een sloddervos van nature, maar heb dit nu toch weten te veranderen :-P kleding zwerft nu alleen nog in de slaapkamer en daar komen de katten over het algemeen niet.

droger zou ook helpen om de pluisjes van kleding te halen. maja, 1 ik heb geen droger, en 2 dan blijf je met de kleding zitten die niet in de droger mag!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kledingborstel

Bericht door loek »

Ja droger schijnt inderdaad te helpen maar die heb ik ook niet.
Ik moet ook maar eens wat netter worden..of niet klagen ;-) Muis vind borstelen ook heerlijk. (terwijl ik dat pas sinds kort doe, dus zijn ze niet aan gewend) Diesel vind het niet vervelend maar is altijd bezig met ' oh kan ik hiermee spelen?' dus dat schiet meestal niet echt op. Maar is dus wel het proberen waard.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
speedy13
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2011 14:57
Locatie: purmerend

katten haren verwijderen van kleding ed.

Bericht door speedy13 »

Hallo katten vriendjes,
Mijn baasjes worden een beetje gek van onze haartjes, en ja het is ook vervelend we zijn met zijn 4tjes dus kunnen jullie nagaan,mijn bazinetje loopt ook nog in een blauw uniform als ze moet werken ,nu mijn 2 makkers allebei wit wachten erop lijkt hwet om dan juist te gaan kopjes geven,met als gevolg alles onder de haren,vrouwtje weer in de weer met een rol tape want de KLEDINGROLLERS helpen niet echt weet er iemand een goede oplossing en NEE wij willen niet geverft of kaal geschoren te worden ikzelf ben zwart wit dus een dubbele plaag haha IEMAND PLEASE HELP gr Speedy
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: katten haren verwijderen van kleding ed.

Bericht door nellebel »

mijn baasje gebruikt zo'n kledingborstel. Die is van een soort fluweel lijkt wel, en als je de goede kant op veegt gaan de haren eraf (de verkeerde kant en je krijgt ze terug). geen idee waar ze dat ding heb gekocht. ze doet het ook wel eens met een nat washandje. Ik ben ook wit, en ik bespring hun graag dus maak alle kleren wit.
gr flippie
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie