Kat van mijn vriend

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Kat van mijn vriend

Bericht door Sannie_xx »

Eindelijk is het zover. Na enkele weken durende tot schreeuwends toe krolsheid en inmiddels helaas ook plasjes op de bank, de vloer, de zitstoel, de laptop ( :???: ).... laat mijn vriend morgen zijn kat steriliseren. Daar had hij ook eigenlijk al te lang mee gewacht.

Nu dan: het plassen. Dat doet ze eigenlijk nooit als we erbij zijn. Het zijn echt gelokaliseerde plasjes, dus het lijkt niet echt op wat ik ken van sproeien? Ze doet dat ook wel heel specifiek op dingen waar hij hij veel mee bezig is of waar hij veel zit. De laptop had ze bijvoorbeeld nog nooit op geplast (hij heeft in principe computer in zijn tv, en dan plaste ze op de stoel waar hij zat) Maar nou zat hij laatst een avond op zijn laptop te werken, en tadaaa; plasje op de laptop. Kan dit ook een soort protest zijn? Hij is de laatste tijd wel veel van huis (ze is niet alleen, maar eigenlijk zou ze volgens mij wel meer gediend zijn van geen andere kat in huis).
Er staan twee kattenbakken, ze is zelf de baas. Wel vies van de kattenbak, maar dat was ze van haar eigen bak ook altijd al, voor de komst van nr.2: ze poept en plast altijd met allevier de pootjes op de rand van de kattenbak en alleen haar kont naar binnen.

Morgen wordt haar urine voor de zekerheid ook even getest op blaasgruis/blaasontsteking, als ze toch bij de DA is.
Nu was ik het volgende van plan voordat ik haar voor hem ga ophalen: de plekken waar ze heeft geplast goed schoonmaken met groene zeep, de kattenbakken helemaal goed schoonmaken met chloor, nieuw (onbekend) grit erin, en op iets andere plekken zetten om evt. nare associaties te vermijden.
Is dat in zoverre goed zo? En zijn er nog meer dingen die ik kan doen? Ik heb de optie van een derde kattenbak al gedaan, maar vooralsnog is daar geen sprake van; zo'n groot huis heeft hij niet dus dat zou echt aller- allerlaatste redmiddel zijn. Ze gebruikt beide kattenbakken naast het in huis plassen overigens ook wel gewoon.

Ik ben benieuwd....
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat van mijn vriend

Bericht door Ilone »

Zou het niet kunnen zijn dat ze een territorium aan het afbakenen is?
Of misschien is ze, wat je zelf al zegt, gepikeerd dat je vriednd veel weg is.
Ik weet verder niet, heb hier weinig ervaring mee.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat van mijn vriend

Bericht door Nyncke »

Als het vn op plekken is waar je vriend is geweest dan denk ik aan de volgende 3 dingen:

1- Het kan haar manier zijn van te zeggen " Hij is van mij " ...dan hoop ik dat het langzaamaan verdwijnt.

2-Is je vriend misschien vaker boos op haar als normaal, bv omdat ze zoveel kabaal maakt, of omdat ze zoveel plast. Dan kan het angst zijn...zoja, gedragsverandering van vriend eventueel een fellaway stekker ( even de zoekfunctie van forum gebruiken )

3-In sommige aftershaves en au de toilets zit een stofje wat katten erg lekker vinden ruiken. Misschien is je vriend verandert van " luchtje "...ander luchtje opspuiten

De plekken schoonmaken met alcohol, flesje te koop bij drogist.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat van mijn vriend

Bericht door Sannie_xx »

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, Nyncke!

Hmm, het eerst wat je zegt zou op zich wel kunnen. Het is geen knuffelkont, maar ze is wel gek op mijn vriend, dat merk je wel. Maar Wazou (de tweede kat) is ontzéttend jaloers, en komt er meteen aanzetten wanneer mijn vriend haar een aai geeft. En dan loopt ze weg. Ze doet geen moeite voor een knuffel, en ze blijft er niet bij zitten terwijl de ander ook een knuffel krijgt. Dus dat het een soort van 'hem afbakenen' is zou nog best eens kunnen.

Het tweede lijkt me wel meevallen. Ik heb hem in elk geval niet extreem zien uitvallen. Wel vloeken in zichzelf over het plassen natuurlijk. Maar daarnaast is dit ook totaal geen bang uitgevallen kat. Ze kan wel héél boos zijn. Niet dat ze dan agressief wordt ofzo; maar die heeft wel eens de hele dag pisnijdig onder de bank gezeten nadat er een poging was gedaan haar een tuigje om te doen :eshhh:

Van luchtje is hij volgens mij niet veranderd......

Nogmaals bedankt voor de tips! Ik ga aan de slag ermee :)
Plaats reactie