Nu dan: het plassen. Dat doet ze eigenlijk nooit als we erbij zijn. Het zijn echt gelokaliseerde plasjes, dus het lijkt niet echt op wat ik ken van sproeien? Ze doet dat ook wel heel specifiek op dingen waar hij hij veel mee bezig is of waar hij veel zit. De laptop had ze bijvoorbeeld nog nooit op geplast (hij heeft in principe computer in zijn tv, en dan plaste ze op de stoel waar hij zat) Maar nou zat hij laatst een avond op zijn laptop te werken, en tadaaa; plasje op de laptop. Kan dit ook een soort protest zijn? Hij is de laatste tijd wel veel van huis (ze is niet alleen, maar eigenlijk zou ze volgens mij wel meer gediend zijn van geen andere kat in huis).
Er staan twee kattenbakken, ze is zelf de baas. Wel vies van de kattenbak, maar dat was ze van haar eigen bak ook altijd al, voor de komst van nr.2: ze poept en plast altijd met allevier de pootjes op de rand van de kattenbak en alleen haar kont naar binnen.
Morgen wordt haar urine voor de zekerheid ook even getest op blaasgruis/blaasontsteking, als ze toch bij de DA is.
Nu was ik het volgende van plan voordat ik haar voor hem ga ophalen: de plekken waar ze heeft geplast goed schoonmaken met groene zeep, de kattenbakken helemaal goed schoonmaken met chloor, nieuw (onbekend) grit erin, en op iets andere plekken zetten om evt. nare associaties te vermijden.
Is dat in zoverre goed zo? En zijn er nog meer dingen die ik kan doen? Ik heb de optie van een derde kattenbak al gedaan, maar vooralsnog is daar geen sprake van; zo'n groot huis heeft hij niet dus dat zou echt aller- allerlaatste redmiddel zijn. Ze gebruikt beide kattenbakken naast het in huis plassen overigens ook wel gewoon.
Ik ben benieuwd....