Kledingborstel

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Kledingborstel

Bericht door Roosje »

Beide poezen zijn weer flink aan het verharen en alles zit er dan ook onder. Kleren, kussens op de bank, gordijnen, het bed en ga zo maar door. In de wasmachine krijg je het er niet af, dus ik vroeg me af hoe jullie dat doen.
Zijn er goeie kledingborstels waarmee je kattenharen makkelijk van je kleren af krijgt?
Waar kun je zo'n ding kopen en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Aukje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2010 10:08
Locatie: Valkenswaard

Re: kledingborstel

Bericht door Aukje »

Hey hallo,

Ik zweer bij de rollers van de H&M. Kosten 1,95 geloof ik.
Daar doe ik mijn kleding mee en mijn plaid op de bank en dat gaat super!

Hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Aukje, Billy en Vriendje :eangel:
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: kledingborstel

Bericht door Rowena »

Ja ik zit inderdaad met hetzelfde 'probleem'! Ik ga die van de H&M eens proberen. 1.95 is echt geen geld..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Aukje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2010 10:08
Locatie: Valkenswaard

Re: kledingborstel

Bericht door Aukje »

Ze zijn echt heel handig! Heb er boven altijd 1 liggen en beneden liggen er altijd op voorraad.
Gewoon van die afscheur papiertjes zitten erop.
( moet zelfs opbiechten dat er een in mijn tas/hutkoffer zit haha )
Liefs Aukje, Billy en Vriendje :eangel:
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Kledingborstel

Bericht door Dieneke »

Bij de Ikea verkopen ze ook van die plakrollers, of bij de dierenwinkel (maar die zijn behoorlijk prijzig)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kledingborstel

Bericht door Ilone »

Als je die plakrollers gewoon bij de Blokker of Wibra ofzo koopt, dan betaal je tussen de 1 en 2 euro, dan heb je 3 rollen en een houder ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kledingborstel

Bericht door JLC »

Ik heb de plakrollers van de Blokker; die werken prima.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kledingborstel

Bericht door daantje »

Ik haal ook de plakrollers bij de Wibra en ik heb zo onderhand overal wel liggen; in de auto, op mijn werk, en natuurlijk thuis een aantal in de kast. Ik vind ze echt geweldig! :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kledingborstel

Bericht door Roosje »

Ik heb inderdaad al zo'n roller geprobeerd maar ik vond het toch niet echt een succes. (maar blijkbaar ben ik de enige die dat vind. ;) Dus ik was benieuwd of er nog andere oplossingen waren.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Boheme

Re: Kledingborstel

Bericht door Boheme »

Ik heb ook zo'n plakroller van Ikea gehad, maar ik kan er nooit een normaal stukje afscheuren, ik ga altijd schuin :shock:
Is die van de Wibra of Blokker beter?
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kledingborstel

Bericht door Seemy »

Die plakrollers vinden wij ook ideaal! Overal in huis liggen ze wel en ik gebruik ze dagelijks!

Die van de blokker vind ik bagger, die houders gaan echt snel kapot. Laatste keer heb ik ze daar gekocht.
Die houders van H&M gaan wel wat langer mee.

Ik denk dat ik die van de Wibra ook maar eens ga proberen. Ik moet nu toch nieuwe kopen omdat de houders kapot zijn.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kledingborstel

Bericht door Leonie89 »

Boheme schreef:Ik heb ook zo'n plakroller van Ikea gehad, maar ik kan er nooit een normaal stukje afscheuren, ik ga altijd schuin :shock:
Is die van de Wibra of Blokker beter?
die van de ikea ZIJN nu schuin.. misschien dat ze nu beter werken?? :lol:
hier werken die van de ikea prima.. ook tevreden over die van de blokker en de jumper..
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Kledingborstel

Bericht door wisje »

Ik heb ook van die plakrollers en het werkt wel, maar ze zijn zo op. Ik blijf maar aan het kopen. Ik zou het ook fijner vinden als iemand iets anders heeft wat ook goed werkt.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kledingborstel

Bericht door Roosje »

Ben afgelopen weekend wat aan het rondkijken geweest en wij hebben nu zelf bij de blokker zo'n pluisjesborstel gekocht, een soortgelijke als op deze foto:

http://i101.twenga.com/werkbenodigdhede ... 778907.png

Ik vind dit beter werken dan die plakstrips en het is ook handig dat je niet steeds nieuwe hoeft te kopen. Bij de blokker hadden ze ze voor 9 euro, maar vlak nadat we die hadden gekocht zagen we ze bij de So Low voor 2,5 euro (voor mensen die in groningen wonen. Ze hebben daar nu trouwens ook veel kattenspeeltjes enzo heel goedkoop)

En bij de blokker hadden ze ook nog een soort van rubberen plakroller die je steeds opnieuw kan schoonspoelen, maar ik heb geen idee of dat goed werkt.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kledingborstel

Bericht door Leonie89 »

wij hebben ook zo'n pluisjesborstel, maar ik gebruik liever de weggooi plakrollers.. ik vind dat die net wat meer haar mee nemen..
Plaats reactie