Joey en Mickey hebben nieuw personeel
Joey en Mickey hebben nieuw personeel
Hallo,
Vanavond was het dan zover. Na 2 telefoontjes en aantal keren mailcontact zouden we vanavond naar Joey en Mickey komen kijken. En bij wederzijds goed gevoel, beide katers meenemen naar hun nieuwe huis.
Joey en Michey zijn broertjes, 2 prachtige zwart witte katers van bijna 4 jaar.
Toen we kwamen kijken zaten ze in een voor hen omgebouwde berging, gelamineerd, ingericht met grote krabpaal, mandjes, speeltjes en kacheltje.
Mickey kwam bij onze binnenkomst direct op ons af, Joey eerst even de kat uit de boom kijken, en daarna kwam hij ook snuffelen. Beide mooie katers lieten zich gewillig aaien, en genoten daar zichtbaar van. Mijn man en ik waren direct weg van deze broers.
Mooie vacht, echt een mooi lief setje.
Mickey vond het geen punt om in het reismandje te gaan, dat was met Joey wel anders.
Eenmaal hier thuis, sprong Mickey meteen op een plank in de kast om vanaf daar alles eens rustig te bekijken. Joey probeerde direct plat te gaan liggen onder onze keukenkast. Maar vanwege z'n formaat, kon hij er voor geen meter onder. Zag er erg aandoenlijk uit.
Leek alsof hij dacht dat hij nog een kitten was die veilig onder de kast weg kon kruipen, maar nee dus. Ze zitten nu gebroederlijk samen weggedoken naast onze koelkast in de keuken.
Reismandjes en mandjes met speeltjes van hun vorige baasje staan in de woonkamer en de keuken, kunnen ze vannacht de boel rustig en veilig onderzoeken en bekijken.
Onze kinderen hebben zich ook keurig gehouden. Alleen even naar ze toe geweest voor het op bed gaan om de nieuwe katten welterusten te wensen.
Natuurlijk zijn wij apetrots op onze mooie zwart met witte katers. Dus van de week wanneer ze er aan toe zijn, gaan we foto's maken, en kunnen jullie zien over wie ik het heb !!
Groeten,
Dijual
Vanavond was het dan zover. Na 2 telefoontjes en aantal keren mailcontact zouden we vanavond naar Joey en Mickey komen kijken. En bij wederzijds goed gevoel, beide katers meenemen naar hun nieuwe huis.
Joey en Michey zijn broertjes, 2 prachtige zwart witte katers van bijna 4 jaar.
Toen we kwamen kijken zaten ze in een voor hen omgebouwde berging, gelamineerd, ingericht met grote krabpaal, mandjes, speeltjes en kacheltje.
Mickey kwam bij onze binnenkomst direct op ons af, Joey eerst even de kat uit de boom kijken, en daarna kwam hij ook snuffelen. Beide mooie katers lieten zich gewillig aaien, en genoten daar zichtbaar van. Mijn man en ik waren direct weg van deze broers.
Mooie vacht, echt een mooi lief setje.
Mickey vond het geen punt om in het reismandje te gaan, dat was met Joey wel anders.
Eenmaal hier thuis, sprong Mickey meteen op een plank in de kast om vanaf daar alles eens rustig te bekijken. Joey probeerde direct plat te gaan liggen onder onze keukenkast. Maar vanwege z'n formaat, kon hij er voor geen meter onder. Zag er erg aandoenlijk uit.
Leek alsof hij dacht dat hij nog een kitten was die veilig onder de kast weg kon kruipen, maar nee dus. Ze zitten nu gebroederlijk samen weggedoken naast onze koelkast in de keuken.
Reismandjes en mandjes met speeltjes van hun vorige baasje staan in de woonkamer en de keuken, kunnen ze vannacht de boel rustig en veilig onderzoeken en bekijken.
Onze kinderen hebben zich ook keurig gehouden. Alleen even naar ze toe geweest voor het op bed gaan om de nieuwe katten welterusten te wensen.
Natuurlijk zijn wij apetrots op onze mooie zwart met witte katers. Dus van de week wanneer ze er aan toe zijn, gaan we foto's maken, en kunnen jullie zien over wie ik het heb !!
Groeten,
Dijual
Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel !!
Toch een goed gevoel erbij dus 
Fijn hoor, voor de beestjes.
Nou maar afwachten hoe het wen-proces verloopt
Ben benieuwd naar de foto's!!

Fijn hoor, voor de beestjes.
Nou maar afwachten hoe het wen-proces verloopt

Ben benieuwd naar de foto's!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel !!

gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenootjes.
Re: Joey en Mickey hebben nieuw personeel
Je hebt de knoop doorgehakt, 't is je gelukt
!
Ik hoop dat ze zich snel lekker thuisvoelen en we kijken uit naar de foto's!

Ik hoop dat ze zich snel lekker thuisvoelen en we kijken uit naar de foto's!
Dat klinkt allemaal positief. Veel succes en plezier.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Vanochtend zaten beide mannetjes naast de bank toen mijn dochter beneden kwam.
Daarna alleen Mickey op zijn plekje in de kast, en Joey, de bangere van de twee, in geen velden of wegen te bekennen. Hij was degene die zich gisteravond bij binnenkomst in zijn nieuwe thuis direct onder de kast probeerde te verstoppen.
De kinderen zijn nu een zoektocht door het hele huis aan het doen, want joey heeft zich de hele dag nog niet laten zien. Is niet naar buiten geglipt, want daar hebben we steeds goed op gelet.
Maar, we hebben nu geen idee wat hij zit. En we vinden het natuurlijk reuze zielig voor hem.
En ook voor zijn broer, want die vraagt zich natuurlijk ook af waar zijn maatje is.
Wordt vervolgd. Hebben jullie nog tips, dan graag !
Groeten,
dijual
Daarna alleen Mickey op zijn plekje in de kast, en Joey, de bangere van de twee, in geen velden of wegen te bekennen. Hij was degene die zich gisteravond bij binnenkomst in zijn nieuwe thuis direct onder de kast probeerde te verstoppen.
De kinderen zijn nu een zoektocht door het hele huis aan het doen, want joey heeft zich de hele dag nog niet laten zien. Is niet naar buiten geglipt, want daar hebben we steeds goed op gelet.
Maar, we hebben nu geen idee wat hij zit. En we vinden het natuurlijk reuze zielig voor hem.
En ook voor zijn broer, want die vraagt zich natuurlijk ook af waar zijn maatje is.
Wordt vervolgd. Hebben jullie nog tips, dan graag !
Groeten,
dijual
als het twee echte maatjes zijn dan mist Mickey zijn broertje en gaat zoeken.
tenzij... hij allang weet waar Joey uithangt, alleen jullie weten dat niet.
katten horen en ruiken tig keer beter dan wij. heeft hij de gelegenheid in huis naar zijn broer toe te gaan?
tenzij... hij allang weet waar Joey uithangt, alleen jullie weten dat niet.
katten horen en ruiken tig keer beter dan wij. heeft hij de gelegenheid in huis naar zijn broer toe te gaan?
Nee, maar hij loopt nu wel te zoeken. Vraag me af of ik niet gewoon de deur open moet zetten naar de gang, zodat hij zijn broertje kan vinden ...
Maar wat, als hij zich dan ook zou verstoppen ?
Hoewel hij nu wel bij ons komt, gaat ook liggen om lekker geaaid te worden.
dijual
Maar wat, als hij zich dan ook zou verstoppen ?
Hoewel hij nu wel bij ons komt, gaat ook liggen om lekker geaaid te worden.
dijual
Leuk dat ze er zijn! En ze maken er meteen wat spannends van he!
Hebben ze wel al gegeten? Ritselen met zak, doos of bak met brokjes een idee?
Hebben ze wel al gegeten? Ritselen met zak, doos of bak met brokjes een idee?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gefeliciteerd met je koppeltje!
De voertrommeltjes of zakjes openmaken.
En, tja, je komt erachter dat je verstopplekjes hebt, die jij nog niet kende.
Komt wel goed allemaal.
De voertrommeltjes of zakjes openmaken.
En, tja, je komt erachter dat je verstopplekjes hebt, die jij nog niet kende.
Komt wel goed allemaal.
Is hij al terecht??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Is hij al terecht??
Mathilde: nee, helaas. Gisteravond samen met Mickey het hele huis afgezocht, maar helaas.
Gr. dijual
Mathilde: nee, helaas. Gisteravond samen met Mickey het hele huis afgezocht, maar helaas.
Gr. dijual
oh help..
woon je in een benedenhuis met tuin? dan toch buiten beneden doos/krat/schuilplaats met wat voer in tuin neerzetten.
ja, jullie hebben je best gedaan met de deur, maar ze glippen pijllsnel langs je benen weg.
kruipt Mickey ook weg als je hem in huis loslaat?
er zijn duizend+1 schuilplekjes in huis voor een klein katje en de meeste blijven daar doodstil zitten..
nissch is hij toch naar zolder of de bovenverdieping verhuisd omdat zoveel mensen ineens te heftig werd.
missch kun je daar een kattenbak en wat voer en drinken zetten en hopen dat-ie tevoorschijn komt.
langzamerhand moet hij toch honger hebben en een bak nodig hebben..
woon je in een benedenhuis met tuin? dan toch buiten beneden doos/krat/schuilplaats met wat voer in tuin neerzetten.
ja, jullie hebben je best gedaan met de deur, maar ze glippen pijllsnel langs je benen weg.
kruipt Mickey ook weg als je hem in huis loslaat?
er zijn duizend+1 schuilplekjes in huis voor een klein katje en de meeste blijven daar doodstil zitten..
nissch is hij toch naar zolder of de bovenverdieping verhuisd omdat zoveel mensen ineens te heftig werd.
missch kun je daar een kattenbak en wat voer en drinken zetten en hopen dat-ie tevoorschijn komt.
langzamerhand moet hij toch honger hebben en een bak nodig hebben..
Je hebt nu wel alle deuren open, zodat Joey en Mickey elkaar kunnen vinden? Een groot huis in 1 keer met kinderen is voor de meeste katten wel iets teveel van het goede. Ik zou inderdaad boven ook maar een bak/water/voedsel neerzetten. Als hij weer beneden komt, voorlopig even daar proberen te houden, totdat hij aan jullie gewend is.
Ja hoor. Joey is gelukkig terecht. En wat denken jullie. Zat toch verstopt in de woonkamer.
Broer Mickey loopt al vol zelfvertrouwen door het huis. Joey achter het fornuis, met z'n rug naar ons toe.
Die moeten we nog de tijd geven. Maar we zijn allang blij, dat hij gewoon hier is.
We maakten ons al zorgen ...
Gr. dijual
Broer Mickey loopt al vol zelfvertrouwen door het huis. Joey achter het fornuis, met z'n rug naar ons toe.
Die moeten we nog de tijd geven. Maar we zijn allang blij, dat hij gewoon hier is.
We maakten ons al zorgen ...
Gr. dijual