Wanneer naar het asiel?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Sharon304
Huiskat
Huiskat

Wanneer naar het asiel?

Bericht door Sharon304 »

Hoi allemaal,

Ik heb weer een vraagje...
Wij willen begin juli 2 kittens uit het asiel gaan halen, omdat we dan ook vakantie hebben, en dus thuis zijn. Wanneer kunnen wij het best naar het asiel gaan om kittens uit te zoeken? Ik neem aan dat je dat niet pas in juli gaat doen en ze dan gelijk meeneemt, toch?

Groetjes,
Sharon
Cari
Tijger
Tijger

Re: Wanneer naar het asiel?

Bericht door Cari »

Jawel hoor, meestal wel. Als ze 8 weken of ouder zijn, kunnen ze gelijk mee. Als ze nog jonger zijn en ze zitten in het asiel, zal je ze waarschijnlijk wel kunnen reserveren, maar veel asiels hebben gastgezinnen en krijgen de kittens pas in het asiel als ze groot genoeg zijn om geplaatst te worden. Als de kittens al geplaatst kunen worden, maar jij wilt nog wachten, dan zijn er meestal maar 2 mogelijkheden: 1) het asiel zegt sorry, maar als er iemand voor ze komt, gaan ze weg 2) je kan reserveren, maar dan betaal je tot de dag dat je ze haalt, pensionkosten.
Wat je kan doen, is van tevoren even contact opnemen met het asiel, hoe zij werken - dan weet je waar je aan toe bent, want elk asiel heeft zo zijn eigen regels.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Sharon304
Huiskat
Huiskat

Re: Wanneer naar het asiel?

Bericht door Sharon304 »

Oké, dus waarschijnlijk kun je ze wel gelijk meenemen. Weer wat geleerd ;)
Ik zal in elk geval eens contact opnemen met het asiel, wat hun regels zijn.
Bedankt!
Plaats reactie