Plassen op bed en bank

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door puck0906 »

Ik heb een poes gehad die het van stress (grote veranderingen) deed en een kater die het deed omdat hij last had van blaas gruis. Ik heb zelf houtskorrels in de kattenbak en urine wordt dan zaagsel en ontlasting schep je er zo uit. Ideaal. Nu met alle 3 onze katten gelukkig nergens last van. Het enige wat ik kan bedenken is een urine onderzoek bij de dierenarts, meer kattenbakken en wellicht ander grind of iets erin. Wat hadden ze bij de andere eigenaars?
maart79
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:36

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door maart79 »

Hallo allemaal,
Ik wilde jullie even een update geven.
2e kattenbak staat er, ander grit, boek " de kat" van Vicky Halls besteld en vandaag binnen!
2 dagen bank droog! :edance:
Geen idee waarom maar zo lang het droog blijft ben ik happy :eboohoo:
Het vertrouwen is er nog niet dus daarom blijven de plastic zakken voorlopig toch nog even op de bank!
Just in case ;-)
Bedankt voor alle tips!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door Nyncke »

Geweldig!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door Adriana »

dit soort berichten lezen we heel graag! :eclap:
en je ziet dat het hoogstwaarschijnlijk werkt: meer bakken en wat ander soort grit proberen..
dus moet je je bakken nog even griezelig schoon houden om dit nieuwe gedrag weer het gewenste gedrag te laten worden,
enne eigenlijk moet je bakken altijd griezelig schoonhouden maar zal dat overdag natuurlijk niet lukken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Boheme

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door Boheme »

Super dat het helpt.. we houden onze vingers gekruist zodat het ook zo blijft!
Anna68
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:01

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door Anna68 »

Hoi Kitten,

blij te lezen dat het helpt. Inmiddels zijn we 2 weken verder en ik vraag me af of het nog steeds helpt.
Mijn kater heeft hetzelfde gedaan, bed, stoelen, banken niets was veilig voor hem. Op advies van dierenarts ook 2e bak geplaatst (zonder kap, 1e met kap) en dat hielp al iets maar hij bleef af en toe nog plassen. Uiteindelijk bij dierenarts een bloedonderzoek laten doen en toen bleek dat hij best ziek was (nieren). Sinds hij medicijnen heeft en dieetvoer is het helemaal over. Wel hebben we een cabrio-bak er aan overgehouden want meneer is licht-claustrofobisch en doet het niet op een kattebak met kap. Maar als dat alles is dan zijn wij tevreden.
Mijn advies, laat in elk geval je dierenarts er even goed naar kijken, bloedonderzoek is duur maar als je beestje ziek is, dan is het toch allemaal waard?
maart79
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:36

Re: Plassen op bed en bank

Bericht door maart79 »

Hoi,

Ja we zijn nog steeds droog :-P
Of het de tweede kattenbak is geweest en nieuw grit?
I dont know! Maar ik ben al lang blij dat het voorbij is1
De plastic zakken zijn ook weer van de bank!
Vertrouwen nog niet beschaamd!
Plaats reactie