Foutje dierenarts?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Foutje dierenarts?

Bericht door sandy »

Zeker was de dierenarts heel erg fout, zou ernstig twijfelen aan de kundigheid van deze man en zowiezo een andere praktijk gaan opzoeken.
Het verhaal van de andere persoon zou me toch wel aan het denken zetten om er officieel melding van te maken, zowel jij als die ander.

Ik snap dat dat 2 verschillende dingen zijn maar ik ben zo fel in mijn reactie omdat ik dus fel tegen pretnestjes ben.
Je hebt daarbij een enorm risico genomen met je kat, ze is buiten waarschijnlijk door elke kater besprongen wat al zielig is en denk is aan alle ziektes die rondwaren zoals fiv en felv o.a. 2 van de meest gevaarlijke ziektes waar je kat dus gewoon dood aan gaat.
Ik heb felv van dichtbij gezien bij een kat van mn zus, dat wil je echt niet meemaken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit mij hierbij ook bij Sandy aan. Als je een nestje wil, kijk dan goed uit! Kattenaids komt veel voor. Hier in de buurt hoor ik ook velen hierover.De eventuele kittens krijgen dit ook.

Ben voor nu wel echt blij dat het goed gaat met je meisje!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Boheme

Bericht door Boheme »

Ook goed om te lezen dat je haar nu laat helpen!
Adriana

Bericht door Adriana »

k stel voor dat we een beetje voorzichtig zijn met kreten als verantwoord en opmerkingen over de leeftijd van poes Stitch.

en verder vind ik het heel erg sneu dat er geen terugbetaling komt van die euro 130,- maar ik weet uit eigen ervaring dat verhaal halen bij een dierenarts bijzonder lastig is.
ik weet inmiddels ook dat als dierenartsen hun rekeningen niet goed specificeren, je onmiddellijk naar een andere da moet gaan.
Kelly zou even op de factuur kunnen kijken welke omschrijvingen er voor de behandelingen staan vermeld, maar bij zo'n dierenarts is doorgaans niks gespecificeerd.
zo kunnen ze ook niet aansprakelijk worden gesteld.
wil verder, als je wilt, nog wel even proberen mee te denken over een andere da in West-Friesland..

prachtige poes, die Stitch, wat heeft ze een mooi getekend kopje!
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Daar heb je gelijk in, het enige wat je mee krijgt is een bon, en daar staat alleen het totaal betaalde bedrag op... Dus daar kan ik niks mee..

En weet je, ik ben 2 weken met liefde bezig geweest voor me meisje, al het denk bare lekkere eten in huis halen, dwang voeren, s nachts me bed uit.
Allemaal door zijn foute diagnose. Ik deed het met liefde, maar zo blijkt; ik ken mijn poes beter dan wie dan ook.
ze is nu gezond en ik ga er alles aan doen om dat zo te houden!
Stitch is erg gesteld op haar leventje buiten maar ze heeft nog niet de drang om naar buiten te gaan, dat scheelt!

Dan nog 1 vraag, zit ik er naast dan dat 1 jaar voor katten heel normaal is voor een nestje?
Ik laat haar gewoon steriliseren hoor, dont worry!
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Wat je zou kunnen doen is het medische dosier opvragen voor je nieuwe dierenarts.
Als het goed is staat daar wel in wat ze hebben gedaan enz.
En hopelijk heb je de verpakkingen van de medicatie nog.
Adriana

Bericht door Adriana »

dacht je dat zo'n dierenarts een medisch dossier geeft waar uit blijkt dat er grof geblunderd is?
die gegevens zijn al lang vernietigd hoor! en van injecties krijg je de verpakking niet mee.

nee, diep ademhalen en blij zijn dat het relatief goed is afgelopen en nog een paar keer zachtjes vloeken over die 130 euro..
en dan goeie praktijk zoeken waar ze met meer da's zijn en waar ze zeer regelmatig meer ingewikkelde operaties uitvoeren en gasnarcose toepassen.
als ze dat doen en gasnarcose (ipv vloeistofnarcose) toepassen, dan zijn ze ervaren en kun je daar met gerust hart je lieve Stitch achterlaten voor sterilisatie.
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Ik vloek inderdaad nog wel een paar keer, heb geen zin in een verdere strijd..
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Nee heb je, ja kun je krijgen...maar goed ik kan me wel voorstellen dat je denk, hier ga ik mijn energie niet meer insteken.
Ik zou wel die site nog invullen die hier ergens vermeld staat, een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Dat ga ik ook zeker nog doen. Bedankt voor de tips!
Plaats reactie