Raar trappelende kater

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
melissa mulder
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:26

Raar trappelende kater

Bericht door melissa mulder »

Beste allemaal,

Wij hebben een kater en een poes, al jaren leven die in redelijke vrede met elkaar, dus dat is mooi.
In de zomer van 2009 (na de geboorte van ons eerste kindje) begon de kater ineens overal te sproeien, niet raar, want hij kreeg natuurlijk veel minder aandacht. Nu zijn we recentelijk verhuisd en op magische wijze is het sproeien gestopt, waar we ontzettend dankbaar voor zijn en we genieten weer volop van hem. Sinds een paar weken heeft hij alleen weer iets anders: hij slaapt aan ons voeteneind op het bed, en als wij dan naar bed komen, staat hij op en gaat op een van onze benen staan trappelen, en met zijn achterlijf stoten. Ik vind het eigenlijk wel een beetje genant, wegtrappen helpt niet, dan komt hij weer terug en begint van voor af aan. Dus dan brengen we'm meestal naar buiten zodat we toch nog rustig kunnen slapen. Nu is mijn vraag, zijn er anderen die dit herkennen? Het lijkt wel iets sexueels, maar de kater is toen hij 6maanden was geholpen, dus zou dit dan nog kunnen? Ik begin zo onderhand te twijfelen of het castreren wel goed is gegaan met eerst het sproeien en nu dit rare getrappel.

alle reacties zijn welkom, alvast hartelijk bedankt!

groetjes Melissa Mulder
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Raar trappelende kater

Bericht door Nyncke »

Ook gecastreerde katers kunnen sproeien, vaak heeft dit te maken met veranderingen en/of stress-situaties.
Maar het laatste gedrag ken ik niet maar het lijkt mij toch ook te maken hebben met veranderingen en stress.

Hier staan goede resultaten met de Feliway op het forum, daar zou ik eens naar gaan kijken.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raar trappelende kater

Bericht door Admin »

Het trappelen is normaal kattengedrag. Hier doen ze het alle vier. Meer over trappelen, zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=1703

Ik heb zonet een video op ons YouTube kanaal op http://www.youtube.com/user/DeKattensite gezet waar onze Neo en Onyx samen staan te trappelen. Erg grappig hoe zij dat doen, zo in hetzelfde mandje :-)

[youtube][/youtube]
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Raar trappelende kater

Bericht door Nyncke »

melissa mulder schreef:Beste allemaal,

Sinds een paar weken heeft hij alleen weer iets anders: hij slaapt aan ons voeteneind op het bed, en als wij dan naar bed komen, staat hij op en gaat op een van onze benen staan trappelen, en met zijn achterlijf stoten.

Maar dit is anders dan het gewone trappelen, tenminste zoals ik het lees.
Mijn katten doen wel dat trappelen maar niet stoten.
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Raar trappelende kater

Bericht door Rowena »

Het trappelen is normaal kattengedrag. Hier doen ze het alle vier. Meer over trappelen, zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=1703

Ik heb zonet een video op ons YouTube kanaal op http://www.youtube.com/user/DeKattensite gezet waar onze Neo en Onyx samen staan te trappelen. Erg grappig hoe zij dat doen, zo in hetzelfde mandje :-)
Haha dit is zo grappig! :lol: :lol:
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raar trappelende kater

Bericht door Admin »

Nyncke schreef:Maar dit is anders dan het gewone trappelen, tenminste zoals ik het lees.
Mijn katten doen wel dat trappelen maar niet stoten.
Ja, het hangt er bij ons ook vanaf in welke mate ze 'opgewonden' raken van het trappelen. Soms staat 1 van hen in dat mandje en dan maakt ie ook van die rijbewegingen tussendoor. Waarschijnlijk worden de seksuele gevoelens niet helemaal uitgeschakeld (in de hersenen) wanneer een kater gecastreerd is.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie