Foutje dierenarts?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Stitch
Huiskat
Huiskat

Foutje dierenarts?

Bericht door Stitch »

Hallo,

Ergens in januari was mijn kat krols... ik hield haar een dag of 4 binnen maar was niet te houden, was haar gedrag zat en heb haar toen toch maar buiten gelaten.
Haar gedrag begon te veranderen, veel slapen en eten en later werd haar buikje hard en het haar om haar tepeltjes verdween, mijn eerste vermoedde; mijn stitch is zwanger.
Ik vond het leuk en had er wel zin in, maar 2 weken terug werd ze onrustig, veel miauwen en in huis poepen(normaal doet ze dit gewoon buiten, had voor de zekerheid de kattenbak weer terug geplaatst, maar daar deed ze niks mee), ik dacht in eerste instantie dat ze in de war was omdat ze geen plekje kon vinden voor haar nestje dus ik wilde die week dan even een doos halen maar ik vond het toch een beetje vreemd en ben naar mijn dierenarts gegaan(vorige week vrijdag), ik vertelde aan de dieren arts dat ze ik bijna zeker wist dat ze zwanger was. Mjin kat is 11 maanden, erg klein en 2,5 kilo. Maar mijn DA verzekerde mij dat ze niet zwanger was, ze had iets aan haar darmen, in eerste instantie kreeg ik speciaal voer mee maar toen ze afgelopen woensdag 2 dagen niks had gegeten en erg lusteloos werd, toch maar weer teug naar de DA, weer verteld over mijn vermoeddes van haar zwangerschap en weer was het, na even voelen, niet waar. Ik kreeg soort lactulose mee om haar darmen te stimuleren maar daar kreeg ze diarree van, vrijdag toch maar weer terug gegaan en kreeg toen een antibiotica kuur mee, weer verteld dat ik nog steeds het idee heb dat ze zwanger is maar na even voelen was dat toch weer niet waar. In de bijsluiter van de antibiotica staat dat het absoluut niet mag worden gegeven aan drachtige dieren.
Gisteren kroop mijn kat achter de bank, ik even later kijken, is mijn kat bevallen van 2 levenlose kittens, ik even opgezocht op internet hoe oud deze kittens waren, waren deze beestjes zo ongeveer een week of 6 oud. ( ongeveer 7 cm groot en alles al compleet op de haartjes na.)
Ze is nu ook weer helemaal de oude, heerlijk smullen van de brokjes en ze wil weer lekker getroeteld worden, haar gespin komt weer boven de televisie uit als van ouds...

Heeft mijn dierenarts nu een enorme blunder gemaakt?
Wat moet ik hier mee?
Dit had hij toch moeten voelen, zo klein als mijn kat is en hoe groot deze kittens al waren?
Had hij geen echo moeten maken voor hij deze medicijnen gaf?

Bedankt, groetjes Kelly
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Foutje Dierenarts?

Bericht door Nyncke »

Om te beginnen, dit is wel een erg grote misser van de dierenarts. Daar zou ik hem zeker mee confronteren en ikzelf zou ook een andere dierenarts zoeken, want de kans dat hij meer fouten maakt is dus wel groot.
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Ja ik ben ook pissed off.. (zacht uitgedrukt)

Ik wil het beste voor mijn poes, maar ben nu wel 130 euro achter de wagen, heb ik het recht om mijn geld terug te eisen, of ben ik dan een geld wolf ofzo...
Ik heb 1 van de kittens kunnen redden van de natuur(Stitch heeft de andere natuurlijk opgegeten.....). Dus het bewijs ligt in mijn vriesvakje..

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij die katjes niet heeft gevoeld, zeker omdat mijn kat zo klein is had hij die wezentjes toch moeten voelen en bij twijfel een echo moeten maken....
En zeker in combinatie met mijn twijfels en mijn verhaal die ik 3 keer heb gedaan over haar symptomen...
Hij heeft het ook niet over schijnzwangerschap of iets gehad, anders kan ik zijn twijfel nog ergens begrijpen.
Mijn vermoedde is dat die zwangerschap niet goed gegaan is 2 weken terug en dat ze daarom ziek is geworden doordat het lichaam het ging afstoten, ik geloof dat katten ook ziek worden als de kittens in de buik dood zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Maar dat zou wel verklaren dat ze nu weer helemaal genezen is..
Adriana

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig verhaal. ja natuurlijk, zoals je het vertelt is het een miskleun van de bovenste plank.
denk niet dat je je kittens terugkrijgt door bij de dierenarts verhaal te halen.
je zou kunnen proberen om je geld voor 'behandeling' en medicijnen terug te krijgen, maar ook dat lukt waarschijnlijk niet want het is zijn woord tegen het jouwe.
wat je kunt doen is een beoordeling schrijven bij een ander forum, dat heeft een groot dierenartsen-overzicht per provincie op zijn site.
en verder onmiddellijk naar een andere da. waar woon je ongeveer?

en welkom op het Forum trouwens .....
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Ik woon in Medemblik, dat is in noord-holland, dit gedeelte heet west-friesland, het is in de buurt van hoorn-enkhuizen zo ongeveer... Lastig uitteleggen, meeste mensen weten namelijk ook niet van het bestaan van hoorn en enkhuizen af... :)

Maar inderdaad het is zijn word tegen het mijne, er is om 1 uur telefonisch spreekuur en dan zal ik eens even horen wat hij er van vind...
Adriana

Bericht door Adriana »

jawel, ik kom regelmatig in Hoorn en/of Enkhuizen en/of Medemblik en/of Den Oever enz (boot) en wij hebben een goede vriend in HHugowaard met katten en hem zal ik eens vragen of hij een goeie da heeft en wat zijn ervaringen zijn
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Top zeg!
Heel erg bedankt..
Ik ga nu even broodjes verdienen :)

Ik laat vanmiddag wel even weten wat mijn DA ervan heeft gezegt..
Adriana

Bericht door Adriana »

kijk even bij uwhondenkat en dan registreren en kat bovenin kiezen en dan door naar dierenartsen.
er zitten twee dierenartsenpraktijken in HHwaard met goeie beoordelingen.
als dierenartsen geen beoordelingen hebben, dan wil dat niet zeggen dat ze niet goed zijn hoor, maar dat nog niemand etc.
jouw klungel-da zal er ook wel bijstaan, let op je mag alleen zakelijk en feitelijk het voorval melden,
je moet de man/vrouw niet rechtstreeks aanvallen, noch de naam noemen.
mijn ervaring is dat ze minder goede beoordelingen ook plaatsen.
(wij zijn in drie jaar aan onze zevende dierenarts toe, maar dat is een ander topic)
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Bedankt voor de tip, zal eens even kijken wat er hier in de buurt is..

Had de DA gebelt en vertelde dat ze gisteren was bevallen van 2 kittens, Gefeliciteert! zegt hij, ik dus, nouja het probleem is dat ze het niet meer doen want ze waren te vroeg..
Maar het is een stugge man en ik kwam er niet doorheen en ik ben ook niet goed in zulke gesprekken... Vanavond gaat mijn vriend even heen en dan zien we het wel...
Sann
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sann »

Wat een rare man zeg :S Bah! Ik zou er echt wel wat harder over zijn inderdaad, misschien dat je vriend daar beter in is. Ikzelf heb er ook moeite mee hoor dus ik snap je goed, maar zoiets is echt heel naar.

Je bent niet meteen een geldwolf als je je geld terugeist, het gaat ook meer om het principe.. Hij heeft een grote fout gemaakt waardoor jij nu meer geld kwijt bent geweest. Het ergste zijn natuurlijk de kittens... Maar die krijg je hoe dan ook niet terug :(

Dat ie je ook nog feliciteerd? Hij weet toch dat hij antibiotica heeft gegeven en het dus nooit goed had kunnen komen... pfffff
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

##$^*## :twisted: :twisted: #**#@!!!! :twisted:

Wat een ongelofelijke *piep****piep**** :twisted:

Zo'n man mag wel eens even goed de oren worden gewassen! Ik hoop dat je vriend een beetje van wanten weet....
Stitch
Huiskat
Huiskat

Bericht door Stitch »

Inderdaad het gaat om het principe, ik krijg er niks mee terug, het gaat me er ook gewoon om dat hij mij gewoon genegeerd heeft over mijn vermoedde van haar zwangerschap.
Ik ben benieuwd wat mijn vriend gaat bereiken vanavond. Op zich heb ik mijn mondje altijd wel klaar zeg maar, maar deze meneer is gewoon, tja.. apart? Hij praat altijd zo intimiderend, daar kan ik gewoon niet tegen!

Ik hou jullie wel op de hoogte van eventuele vorderingen.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Wat een bot figuur zeg :???:
Je kat had dus ook nooit die lactose mogen hebben. Het arme dier liep leeg.
Ben benieuwd wat je vriend behaald. Oh ja, heb je die AB wel gegeven?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Sja sorry maar had haar dan binnen gehouden, iedereen word gek van krolse katten, dan laat je ze toch niet buiten omdat..? Dan weet je wat de gevolgen kunnen zijn en ja een zwangerschap is riskant, zeker voor een jonge kat.
Mijn vermoeden is dus dat dit meer een bewuste actie is geweest om je kat zwanger te laten worden en daar word ik giftig om, want je weet wat er gebeurt als je dat doet.
Je kan nu dus wel de schuld in de schoenen van de dierenarts schuiven maar je hebt hier evengoed schuld aan. Had je je verstand maar moeten gebruiken en je kat binnen houden en bijtijds laten steriliseren.
En ik zal vast wel van alles over me heen krijgen nu maar ik vind dit gemakzuchtige gedrag onverteerbaar, en wie is echt de dupe? Die arme kat, van jouw actie en van de dierenarts.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Stitch
Huiskat
Huiskat

Re: Foutje dierenarts?

Bericht door Stitch »

Ik snap je reactie wel.

Ik wilde best een nestje, maar dat is niet de intensie geweest om haar dus maar naar buiten te laten, ik weet heel goed wat er dan gebeurd maar de kittens waren welkom. Ook omdat ik had begrepen dat er uit kleine katten geen 6 kittens zullen komen hooguit 2 of 3 had ik er al helemaal geen problemen mee.

Overigens is 1 jaar een hele normale leeftijd voor katten om een 1e nestje te krijgen.

Ik snap je reactie dus wel, misschien had ik dat er ook even bij moeten vermelden, maar ik vind nog steeds dat een arts het had moeten voelen dat mijn kat al zeker 4 weken zwanger was, en zeker met de gegeven medicijnen had hij een echo moeten maken om het uit te sluiten en niet mijn vermoedde aan de kant schuiven en de medicijnen gewoon geven.

Ja ik heb de antibiotica gegeven, 3 dagen, ik mag er nu mee stoppen omdat het duidelijk geen bacteriële infectie was. Ik wilde de medicijnen eerst niet geven toen ik de bijsluiter las, maarja je vertrouwd je dierenarts he?
Plaats reactie