Gereageerd op 2 te plaatsen katers in dierenasiel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Gereageerd op 2 te plaatsen katers in dierenasiel

Bericht door dijual »

Spannend hoor. Ik houd al even de dierenasiels in de gaten op katten die een fijn mandje zoeken.
Soms kom ik een katje tegen, maar o, weer zo'n eind weg de asiels.
De kinderen ik ik willen weer heel graag katten, mijn man vond het wel lekker rustig zonder. Maar we kennen hem, hij is heel lief voor katten (is ook opgegroeid met katten). Is ook vrij rustig, katten liggen dan ook graag bij hem, liefst over zijn krant heen !!
Maar om nu dierenasiels te ver weg te kiezen, is geen handige set voor nu.
Nu heb ik 2 katertjes gezien in een dierenasiel op een uurtje rijden.
Kittens zijn heel lief en schattig allemaal, maar als je dan een paar zinnetjes leest van poezen of katten die je aanspreken, ben je ook zo verkocht.
Ik heb gemaild, over ons gezin, en dat we part-time werken enz. Want 1 van de katertjes (halfwas) is nog wat schuw, heeft tijd en aandacht nodig, maar wanneer hij vertrouwen heeft wil hij wel geaaid worden en op schoot.
Ben benieuwd naar reactie van het asiel. Hoop dat de katertjes samenkunnen, en nog niet vergeven zijn.
Kortom: word vervolgd !!!

Gr. dijual
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Re: gereageerd op 2 te plaatsen katers in dierenasiel

Bericht door dijual »

Helaas. Het katertje van 8 maand is veel angstiger dan eerst gedacht door het dierenasiel. Moet veel tijd en aandacht, en met rust gelaten worden natuurlijk. En een deel van ons gezin van 5 (onze jongste van 8) zal daar ben ik bang niet aan kunnen voldoen. Moeten we het beestje dus maar niet aan willen doen.
De andere kater blijkt niet zo goed als gedacht met andere katten samen te kunnen.
Maar, petje af, wat de verzorgers in het asiel weten over de dieren die ze verzorgen zeg !!
Kortom, ik ga met een gerust hart katten uit het asiel halen.
Mochten mensen twijfels hebben, en echt graag een kat of katten als huisdieren willen hebben, dan vind ik uit de ervaringen die ik tot nu toe heb, een kat uit een asiel halen een prima optie.
Al was het natuurlijk al voor de beestjes die een fijn thuisje verdienen.

Gr. dijual
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Gereageerd op 2 te plaatsen katers in dierenasiel

Bericht door Nyncke »

Jullie poezels komen wel, wel leuk en spannend om er zo concreet mee bezig te zijn!
:!: :!: Veel plezier met de voorpret :!: :!:
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Gereageerd op 2 te plaatsen katers in dierenasiel

Bericht door Biny »

Spannend zeg, en jammer dat het 'm toch niet is geworden! Maar dat komt wel!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Gereageerd op 2 te plaatsen katers in dierenasiel

Bericht door Tember »

Op ieder potje past een dekseltje, dus bij jullie gezin zijn ook katten die perfect bij jullie passen! En in de lente en zomer zijn er veel kittens in het asiel, die kunnen jullie 'vormen' naar jullie gezin. Komt allemaal wel goed.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie