Hey allemaal,
ik was even aan het zoeken, want dit heeft Luis dus ook!
Het lijkt me zelf heel onschuldig, maar ik vind het toch vreemd, vandaar dat ik even ging zoeken of nog meer katten het hebben. Niet dus....
Als hij gaat slapen, gaan zijn spieren samentrekken, net of hij sit-ups doet maar dan op zijn zij. Zijn beide achterpootjes gaan dan wat naar zijn buik, zijn voorpootjes spannen, ale, eigenlijk net of hij al zijn spieren zowat opspant. Zoals wij doen net voor we ons gaan uitrekken of zo wat uitrekken zonder de pootjes naar achter te brengen, gewoon ter plaatse.
Maar hij heeft het erger dan de poes in het filmpje, met al zijn pootjes en zelfs zijn gehele lichaam lijkt het. Gewoon zijn gehele lichaam dat gelijktijdig en vooral overal even hard samentrekt.
Hij doet het wel regelmatiger, op het ritme van de ademhaling, ongeveer elke seconde en heel regelmatig. Heel systematisch, steeds hetzelfde. Hij ademt wel niet zwaar, je hoort hem niet.
Het lijkt niet ongecontroleerd zoals bij dromen, want dat ken ik echt wel. Het is heel anders, en zoals gezegd dus enkel als hij gaat slapen of ligt te soezen, niet terwijl hij slaapt! Hij kan het zelfs met zijn ogen open liggen doen.
Tijdens de slaap is hij gewoon zoals elke kat, stil en af en toe eens rillen of ongecontroleerde beweging, maar zeker niet meer dan normaal. Kleintje heeft het veel meer, en die kan ook echt liggen grommen en uithaal-roepen in haar slaap
Hij heeft het zeker niet als kitten altijd al gehad. Ik denk nu de laatste 3-tal maanden of zo.
Vreemd he?
Nu weet ik niet of ik me zorgen moet gaan maken. Het lijkt me zelf wel onschuldig, eerder iets dat wat lastig voor hem moet zijn. Het lijkt mij niet handig om steeds te liggen opspannen als je wil gaan slapen.
Hij is wel een heel actieve kat. Zou het iets met teveel aan energie te maken kunnen hebben? Dat hij contstant energie heeft, ook als hij gaat slapen?
Of zou het een tic zijn? Dat heb ik zelf ook wel. Als ik ga slapen ga ik met mijn voeten over elkaar wrijven. Vraag me niet waarom...

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)