Kat mee naar bed, wel of niet?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Nyncke »

Had een paar weken geleden "een gezelligheidsaanval", ik dacht als ze nu toch wat liever zijn mogen ze toch op bed slapen....helaas, dat gaat het toch niet worden...het slapen zelf gaat wel, is lekker warm in de winter ( lees goed, niet in de zomer ) maar smorgens om 6 uur sprint het rond....nee, ze gaan gewoon weer naar beneden en blijven daar.

...tot ik weer eens een aanval heb.... :eangel:
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ik doe het de ene keer wel, de andere keer niet.
En dat weten ze. Dus als ze mee mogen zijn ze eerst altijd even door het dolle heen :P
Vind het altijd wel gezellig ;)
Alleen als ik vroeg op moet voor bijvoorbeeld werk, dan blijven ze lekker buiten de slaapkamer...Ze hebben nog al eens de neiging om de kamer te doorzoeken, of even vechten met elkaar o.i.d., en ik ben toch best gehecht aan mijn nachtrust!
Soms word ik wakker en dan ben ik half op mijn rug gedraaid met 1 opgetrokken been...Dan vind ik 1 kat tussen de knieholte en mijn gestrekte been, eentje bij mijn voeten, en eentje bij mijn buik :P Dan vind ik het zielig om te bewegen hahaha.
Soms vind ik het trouwens erg warm! Ze geven veel warmte af.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Henri
Huiskat
Huiskat

Bericht door Henri »

Ik ben nog in geen jaren zonder mijn kat gaan slapen, als ik naar boven ga, gaat hij sowieso mee, het is reeds lang duidelijk dat hij mijn levenspatroon volgt, Knolleke is een buiten en binnenkater, ik kan mij niet herrinneren dat hij één keer savonds zou weggebleven zijn.
En als dan smorgens de wekker afloopt, springt hij op mij, om te zeggen dat het tijd is, dan blijf ik nog even liggen, waardoor hij ook zijn oogjes terug sluit, en ik het vervelend vind, om te bewegen, daar hij nog vredig ligt te genieten. ;-)
Rowena
Lynx
Lynx

Bericht door Rowena »

Onze katten mogen ook bij ons op bed. Yoshi in ieder geval al wel, voor Luna wordt het vanavond de eerste keer haha. Vind het altijd zo schattig als Yoshi s'ochtends vroeg naast me ligt te knorren..zou dat echt niet meer willen missen! Vind het niet vies, gewoon regelmatig het beddengoed verschonen, dan is het echt wel goed te doen!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Dieneke
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dieneke »

Bij ons mogen ze ook mee naar boven. Gizmo slaapt altijd tussen onze kussens in en Kely wisselt nog wel s af soms bij mn vriend onder de dekens of bovenop onze zij.... :lol: Vind het wel net zo gezellig. Zo met zn allen in bed. Maar ze kunnen ook naar beneden als ze dat willen, de deur staat gewoon open. Kely ligt overdag vrij veel op bed, en Gizmo sinds vorige week veel op de nieuwe krabpaal.
Wat een leuke fotos allemaal trouwens! Echt schattig :verliefd: om te zien hoe lekker de poezels op bed liggen.
Rowena
Lynx
Lynx

Bericht door Rowena »

:lol: :lol: werd vanochtend wakker met Luna boven mijn hoofd, en Yoshi met zijn koppie in mijn nek. Vriendje werd er zelfs bijna jaloers van ;-)
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Vraagje: Maar kunnen jullie slapen?

Gisteren was Doortje naar boven geglipt en dat merkte ik pas toen ik al in bed lag.
Loeihard ronk*ronk*spin*spin
Onder de dekens en over mij heen en dan er weer onderuit****
Nageltjes onder de dekens steken

Helaas voor dit poezenmeisje, binnen een kwartier was ze weer onderweg naar beneden....
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Haha herkenbaar :lol:
Bij mij gaan ze soms ook vervelen. En het wil wel eens gebeuren dat ik 's nachts van ze wakker word. Daarom mogen ze alleen bij me wanneer ik de volgende dag niet vroeg op hoef ;-)
En als ik 's morgens wakker word kan ik me amper bewegen want dan liggen er 3 katten langs en op mn lichaam :-P

Purrz:
*Pluis '03-'14
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

Ik kan heerlijk slapen alleen zijn ze soms wat vroeger wakker dan ik zou willen. Mijn 2 kleintjes willen nog wel is spelen maar tegenwoordig 'schop' ik ze van bed en dan lukt het wel aardig. haha Sterker nog als mijn katten niet bij mij zijn omdat ik bv op vakantie ben dan kan ik juist minder goed slapen en lig ik onbewust te voelen waar ze nou zijn. Het idee dat al mijn lievies (incl. mijn vent) bij mij zijn geeft me een heerlijk relaxt gevoel waardoor ik beter slaap! haha
Tamir
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tamir »

Tember schreef:Die van mij mogen overdag, als ik zelf ook boven ben, boven spelen. Ze begrijpen dit principe ook. En heel soms, als vriendje laat thuis is, neem ik ze mee naar bed voor de gezelligheid. Ik kan me voorstellen dat dit soms verwarrend voor ze kan zijn, de ene keer en de andere keer niet, maar ze lijken het te zien als een gunst en zijn blij als ze naar boven mogen en gaan zonder morren ook weer naar beneden. Als het aan mij lag nam ik ze elke avond mee, maar daar is m'n vriend het niet mee eens. Hij zeurt om de haren, maar er liggen meer haren van mij in bed als van de katten haha.
Oe, vriendlief repeteerd altijd op dinsdag en is pas laat thuis. Met Casper nooit aan gedacht, maar ga ik zeker met toekomstige Adam doen. Vriendlief wil ook geen kat in bed. :grin:
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

eigenlijk heb ik geen keus.

als ik mn twee poezen niet op de slaapkamer laat als ik ga slapen zitten ze voor de slaapkamerdeur aan de deur en de vloer te krabben.
voor de vloerbedekking is het dus beter dat ik ze erin laat :)
nadeel is dan wel dat de ene knoeihard spint. en dan ligt ze nog het liefst zo hoog mogenlijk op mn borst.

ach ja, ik begin er al aan te wennen. :)

is er uberhaupt een mooier geluid dan een spinnende kat?

verder zie ik geen hygienische redenen om de poezen niet op bed te laten.
en haren zie ik eigenlijk nooit.

ik heb er dus geen enkel probleem mee :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Die van mij laten best wel veel haren achter, maar ach, daar hebben ze ook weel kledingborstels voor uitgevonden ;)
Tussen het verschonen door gewoon over het bed halen, en het is weer haarvrij :-)

Purrz:
*Pluis '03-'14
Claudia007
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Claudia007 »

Nou mijn vriend heeft geen keus.......en meer geluid dan hem maakt Sting niet.
Soms trappelt ze wel met haar pootjes als ze denkt dat ik te dicht bij komt in mij slaap.
En als ze dat zat is gaat ze boven op me liggen dan hoeft ze niet bang te zijn dat ik haar plet.

Maar vriend lief vind het alleen maar gezellie.....hij zegt ook altijd gaan de poezen mee naar bed :edoh:
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ze mogen bij mij de laatste tijd steeds vaker mee haha. Vind het steeds gezelliger worden!

Pluis duikt ook vaak onder de dekens:
Afbeelding

Afbeelding

Purrz:
*Pluis '03-'14
Adriana

Bericht door Adriana »

dat ziet er heel gezellig uit! ik vind het altijd wel aandoenlijk als katten mee naar bed willen.
daarmee geven ze aan dat ze je aanwezigheid op prijs stellen en dat vind ik een groot compliment.
Plaats reactie