Keelontsteking

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
hailey
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2010 19:19

Keelontsteking

Bericht door hailey »

Hallo,
ik heb een vraag. Ik ben gisteren met mijn kat naar de dierenarts geweest. Volgens hem heeft ze waarschijnlijk een keelonsteking. Hierdoor eet en drinkt ze heel weinig. Ze heeft medicijnen gekregen en vanaf morgen moet ik haar tabletten geven. Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik zou graag willen weten hoe lang het duurt voordat ze er weer een beetje bovenop moet zijn.. Omdat ze nu nog steeds alleen een beetje likt aan het voedsel en een paar slokjes water heeft gehad..
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik maak me toch wel erg zorgen!
Groetjes
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Keelontsteking

Bericht door Henri »

Heb vroeger eens een kat gehad met keelontsteking en tandvlees, is wel lang geleden maar was toch goedgekomen. :grin:
Ik kan je verder niet zo helpen, maar naar mijn menig zal jouw kat sowieso antibiotica gekregen hebben, een goede da geeft reeds met de raadpleging al een injectie waardoor ze normaal op een 2tal dagen al wat confortabeler zal kunnen eten, en is het voor jou ook makkelijker om medicatie te geven.
Kortom, als ze een injectie heeft gehad, is er geen reden tot paniek als er problemen zijn om medicatie te geven de eerste dagen. Wees maar gerust hoor, enkel jammer voor de poes haar ongemak. :esick:

Groetjes. ;-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Keelontsteking

Bericht door Kattenbella »

Welke medicijnen heeft ze gehad. Heeft ze een antibioticumkuur gehad?
Heb je AD van Hills gekregen voor haar? Dit kan je gemakkelijk verdunnen zodat ze het kan drinken. Hier zit vel voeding in.
Ik zou anders morgen even bellen met je dierenarts met je vragen, daar zijn ze voor ;-)

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie