Ik ben er over na het denken om twee katten in huis te nemen. We hebben vroeger altijd katten gehad thuis. Ik woon nu 3 jaar op mezelf en heb een ruim appartement. Ik wil graag 2 katten zodat ze wat gezelschap hebben wanneer ik weg ben. Op marktplaats heb ik een advertentie gezien van een gezin dat hun kat en poes(broer en zus) weg moet doen i.v.m. allergie van hun zoontje. De katten zijn bijna 3 jaar oud en heb begrepen dat ze in het begin een beetje mensenschuw zijn.
Volgens mij moet dit allemaal geen probleem zijn, en als ik ze beide in huis zou nemen zou dit voorkomen dat ze naar een asiel moeten.
Ik heb echter 1 probleem/vraag. Ongeveer 1, soms 2, keer per maand ga ik een weekend of aantal dagen naar mijn ouders. Ik zou ze dan graag mee willen nemen, want snap dat ik ze niet thuis kan laten. Ik reis dan ongeveen een half uur met de bus en 1,5 uur met de trein. Is dit te doen voor een kat? Dan moet ik denk ik zorgen voor twee benches of zouden ze samen in een grote kunnen? en is dit misschien allemaal te stressvol voor ze? In principe ben ik van harte welkom met 2 poezen bij mijn ouders, aangezien we ze daar ook altijd hebben gehad (momenteel niet meer), maar zou het voor de katten niet te vermoeiend, stressvol zijn om eens in de maand in een ander huis te zitten?
En zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden?
Ik wil heel graag twee poezen, maar het moet natuurlijk wel verantwoord zijn. Ik wil ze een beter thuis geven en wil het niet alleen maar voor mijn eigen plezier doen. dus....advies??
alvast bedankt