Asielkitten is lusteloos

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Gita »

Wat heftig! Heel veel sterkte.

Wat je schrijft over het asiel is echt onzin hoor, tenminste in Nederland. Niesziekte is wel een veel voorkomende ziekte maar de meeste katten, ook kittens, overleven dit wel.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst! Wat een verdrietige manier om zo'n jong kitten te verliezen...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Cari »

Ik ben nog steeds heel benieuwd wat ze nou had? Was het leucose? Dat is het enige wat ik kan bedenken dat heel besmettelijk is en de lever kan aantasten.
Hoe is 't nou met je andere kat?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Valerie_X
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2010 22:09

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Valerie_X »

Het was leucose, moet deze namiddag met onze andere kater op controle. Deze begint ook minder te eten en speelt ook minder. Hopelijk zijn ze er deze keer optijd bij en haalt hij het. In belgië worden asielkosten niet vergoed denk ik.
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door wisje »

Een kat verliezen is al erg genoeg. Ik hoop dat je andere kat deze ziekte niet heeft of dat je er op tijd bij bent.sterkte :epray:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Cari »

Heeft je kat al een Felv-test gehad? Ik hoop heel erg dat hij dat niet ook heeft, want het is niet te genezen, ook niet als je er vroeg bij bent. Het enige wat mogelijk is, is de symptomen onderdrukken met antibiotica, Interferon schijnt momenteel de beste behandeling te zijn, maar dat is schreeuwend duur en dan nog zal de kat niet genezen.
Ik :epray: dat je kat slechts tijdelijk wat minder lekker in zijn vel zit en dat het allemaal gauw eer goed komt met hem.

Ik zou overigens wel het asiel inlichten, ook als je niets vergoed krijgt. De ziekte is behoorlijk besmettelijk en ik denk dat ze die info wel graag willen hebben.

Heel veel sterkte met je kat!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Tamir »

Hi,

Ten eerste: wat spijtig van je kitten. Ik hoop dat je andere kat het gaat halen.

Maar ik zou Cari's advies opvolgen: laat je kat testen op felv. Ik heb een aantal weken geleden ook een kater uit het asiel gehaald van 1 jaar die uiteindelijk ook felv bleek te hebben. Na twee dagen werd hij ziek en steeds zwakker. Diezelfde week hebben wij hem in kunnen laten slapen. Ontzettend vreselijk natuurlijk, we zijn er nog steeds kapot van.

Maar de DA heeft contact opgenomen met het asiel in de buurt met de vraag of wij de kat daar hadden gehaald. Wij hadden die verder weg gehaald maar ook daarmee is contact opgenomen. Felv is besmettelijk en zoals Cari het zegt: het is niet te genezen. Als dit het geval is dan is het maar de vraag hoe lang je de symptomen wilt onderdrukken. Wij wilden onze kat niet verder laten lijden en hebben de keuze gemaakt hem in te laten slapen. Ontzettend zwaar, maar wij troosten ons met het feit dat hij wel een fijne week heeft gehad bij ons en zijn leven niet hoefde te eindigen in een klein hokje in een asiel.

Sterkte met je kat!
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Plaats reactie