Katten & introductie van baby

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Katten & introductie van baby

Bericht door Seemy »

Begin mei ben ik uitgeteld en dan hopen wij een gezonde zoon te krijgen!
Ik ga bevallen in het ziekenhuis.

Hoe kun je nou het beste de baby introduceren als ik thuis kom uit het ziekenhuis? En de dagen erna...
Wat kun je het beste doen? Iemand ervaring mee?

Ik hoor van iedereen weer wat anders aan goedbedoelde tips... Bijv; gelijk bij thuiskomst aan de luier laten ruiken en dat soort dingen...)

Wij laten voor onze beide katten alles hetzelfde in huis.
In principe komt er voor hun geen verandering behalve dat de kleine er straks bij is.
Iets minder aandacht (op den duur) dan ze nu krijgen zal erbij horen, maar we zijn zo ontzettend gek met onze katten dat dat niet heel veel minder zal gaan worden als nu. Helemaal in het begin willen we de katten net zoveel aandacht geven als nu.

Ze mogen overal gewoon nog komen waar ze eerder ook kwamen (behalve in het ledikantje waar de baby slaapt en ook niet in de box), verder veranderd er niets, en ze blijven ook gewoon gezellig bij ons op bed slapen.
De baby gaat vanaf het begin op zijn eigen kamertje slapen (gelijk tegenover onze slaapkamer) met babyfoon erbij.


Zijn er nog dingen waar je op moet letten in het begin om ervoor te zorgen dat het allemaal soepel gaat verlopen?
Het zijn zulke lieverds, ik wil het graag zo houden :grin:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Katten & introductie van baby

Bericht door Admin »

Hoi Seemy,

Alvast mijn gelukwensen!

Ik vond 3 topics die over dit onderwerp gaan:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=8461
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 20#p319720
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =6&t=19146

Hopelijk vind je daar antwoorden op je vragen.

Groeten,
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Katten & introductie van baby

Bericht door ktje »

Ik ben uiteindelijk ook in het ziekenhuis bevallen. Toen wij thuis kwamen hebben we de katten even laten snuffelen aan de baby. Maar niet echt iets speciaals gedaan. Op ten duur gingen ze bij ons wel in de box liggen. Na veel te hebben geprobeerd hebben hier opgeblazen ballonnen geholpen. Het zijn nu de dikste vriendjes.

Zorg er wel voor dat je kinderwagen en maxi cosi etc. niet bij de katten laat. Meestal gaan ze daar in plassen. En dat je katten niet op de kinderkamer komen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Katten & introductie van baby

Bericht door Henri »

Wel Seemy, in het jaar dat ikzelf geboren was, waren de katten blij in "hun box?" :lol:
dat ze er een baby bijkregen. Met mijn eigen kinderen was dat ook zo, ik zou daar geen punt van maken. :grin:
Maar zoals Ktje zegt, niet in de kinderwagen, ik zou daar willen aan toevegen dat een volwassen kat een slapende baby kan verstikken, :-o terwijl ze er zelf geen benul van heeft. Dat was een gouden regel, die ik toen meekreeg.De kans is ook zeer klein dat babys allergisch zijn voor katten, ook al geen ramp en zeker geen reden om de beestjes af te zonderen!

Ik duim dus voor een gezond kindje, en veel vreugde voor julie allemaal, ook voor de poezen. :eclap:
Plaats reactie