Boze nieuwe poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
denisem
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2010 20:39

Boze nieuwe poes

Bericht door denisem »

we hebben gister in de namiddag er een poes bijgehaald,we hebben hem gisteren en vandaag weer rustig d,r gangetje laten gaan maar onze eigen poes waarvan we gedacht hadden dat ie moeilijk zou doen doet dat juist niet en begint erlangzaam wat stressig van teworden terwijl de nieuwe veel kleinere poes erg blaast en gromt naar onze kat,ik vind dit erg jammer ook gaat ze in de huiskamer onder de kast zitten en komt er gewoon uren niet onderuit,nu zit ze op zolderen heeft de mogelijkheid naar beneden te komen maar ook dat doet ze gewoon niet daar staat de kattebak van onzeeerste kat die er niet op durft nu...
ik vind het voor zowel onze kat erg zielig omdat hij niet helemaal op z,n gemak is maar ook voor ons nieuwe poesje felix vind ik hetzielig dat ie steeds boven blijft of onder de kast ik vind het zoooooooo moeilijk hoe lang moet ik afwachten voordat ik hem mogelijk terugbreng naar het asiel,ben bang dat ik me teveel aan het lieve poesje ga hechten wat ik nu al doe maar hij is zoo lief.
onze kater gizmo is ook een echte schat en vind het erg moeilijk om hem zo ongemakkelijk te zien...heeft iemand raad???
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Wat allemaal aanschaffen bij tweede kat/poes?

Bericht door sandy »

Geduld hebben, je heb ze maar net dus kan je ook niet verwachten dat het gelijk rozegeur en maneschijn is ;)
Hier heeft het een week geduurd eer ze elkaar accepteerden, in die week was het een hoop geblaas en schichtig doen, maar het komt vanzelf goed.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: boze nieuwe poes???

Bericht door Tazke »

Inderdaad: geduld is een schone zaak. Bij ons heeft het bijna 2 weken geduurd, maar uiteindelijk komt het goed. Volgens mij kun je een poes tot 3 weken terug brengen, maar daar zou ik nog even niet aan denken. Dat ze blaast is puur een teken denk ik dat ze heel bang is. Kijk het nog maar even aan (hoe moeilijk dat ook is).
Mickey en Juultje, our greatest love!
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: boze nieuwe poes???

Bericht door Maureen »

Hier heeft het een week of 3 geduurd voor Amy Sloefke accepteerde. Amy is 3 weken niet verder gekomen dan de berging en als ze Sloefke in het vizier kreeg was het flink blazen (ocharm en Sloefke was zo klein). Na die weken kwam ze weer de keuken in en na nog een paar weken aten ze samen uit één bak Geef het de tijd...... het komt goed!


Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: boze nieuwe poes???

Bericht door Tazke »

Wat een lieve foto's Maureen!
Mickey en Juultje, our greatest love!
denisem
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2010 20:39

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door denisem »

hoi ben ik weer...
ik vind het allemaal zooooooo moeilijk nu inmiddels weer 24 uur verder hebben we noodgedwongen de kattenbak van onze kater gizmo naar beneden moeten halen omdat de nieuwe poes felix niet van de zolder komt durft onze kater gizmo die daar normaal veel was niet meer de zolder op...vanochtend wilde hij gaan poepen op de mat in de gang beneden gewoon puur omdat hij niet naar boven durft door de nieuweling zij blijft echt ongelooflijk lelijk doen zelfs zo dat ik er zelf van schrik...
moeilijk moeilijk moeilijk ben naast dat ik het voor beide zeilig vind,voor de een datie niet meer kan komen waar die wil en voor de ander dat die niet van de zolder komt,ben ik ook bang dat ik me erg ga hechten aan de nieuwe...ik ben zo,n gevoelsmens en jankerd nu jank ik om onze kater die niet op z,n gemak is en dan weer om de nieuwe waarvan ik niet weet of ik hem kan houden zo...ooooooooooooooooooo wat moeilijk we worden er niet gelukkiger van...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door sandy »

Echt, je moet geduld geduld en nog meer geduld hebben hoe moeilijk je het ook vind, ze wennen echt vanzelf wel aan elkaar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Maureen »

Mijn visie is ook: Geduld.......... Zoals je hier boven kan lezen heeft Amy er ook heel veel moeite mee gehad! Als ik die 2 dames nu samen zie, kan ik er alleen maar van genieten!
Ik denk dat het hier zo'n 6-7 weken heeft geduurd voordat Amy Sloefke helemaal accepteerde.

Ze wennen echt wel aan elkaar!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Boheme

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Boheme »

Ook mijn advies is... geduld hebben. Boheme heeft hier ook een week onder de bank gezeten, alleen snachts kwam ze er onder vandaan. Ik had voer bij haar gezet en een kleedje onder de bank geschoven, zodat ze het niet zo koud had. Na een week zag je haar af en toe voorbij schuiven en kwam ze bij me zodra er geen andere dieren in de buurt waren. Al met al heeft het wel drie weken geduurd voordat ze een beetje lief tegen de anderen deed.... en nu, zijn en de dikste vrienden :grin:

Dus echt waar.. het komt goed.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Cari »

Heel belangrijk voor de acceptatie tussen beide katten is dat jijzelf rustig blijft en erin gelooft. De nieuwe poes is doodsbang voor Gizmo. Gizmo lijkt een goedzak, want die gaat de strijd niet aan, maar laat Felix alle ruimte. Is Felix wel aanhankelijk naar jou toe? Als de ruimte beneden voldoende groot is, zou ik Felix naar beneden halen, want als ze de kans krijgt zich boven te verstoppen, zou het wel eens lang kunnen gaan duren. Laat beide katten voelen dat ze welkom zijn, geef ze aandacht, praat tegen ze, verwen ze met lekkere hapjes, speel met ze en laat ze verder elkaar uit de boom kijken. Het zijn zo te horen allebei geen helden, dus ze zullen niet graag vechten. Blazen en grommen hoort erbij, maar als jij de rustige stabiele factor ertussen bent, zal het wel goed komen.
Niet schreeuwen, niet zenuwachtig doen, niet boos worden, geen druk op ze leggen, niet forceren, niet huilen ;-) , hoogstens sussen. Je bent blij met allebei en dat moeten ze weten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Nyncke »

Geduld, is het toverwoord....

Wat ik wel heb gedaan is de nieuwe poes soms in een ruimte alleen laten. Dan kan ze even rustig wennen aan alle nieuwe luchtjes en omgeving.
Daarnaast kun je haar zo nu en dan een drupje Bachremedie rescue geven ( kun je zelf ook nemen...is geen overbodige zaak bij jou ;-) ) Daar wordt ze wat rustiger van.
Verder zou je valeriaandruppeltjes kopen en dat op wat plekjes druppelen waar je haar later bv graag wil laten slapen en op wat speeldingetjes.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Umimeis »

Je moet echt geduld hebben hoor! Bij mij heefdt het 4 tot wel 5 weken geduurd voordat Flea Sam accepteerde.
Je moet het niet (te snel) opgeven.
Je misschien een Feliwaystekker kunnen aanschaffen, die scheid feromonen af die katten zelf ook afscheiden. Hierdoor kunnen ze zich sneller op hun gemak voelen. Het is te koop bij de dierenarts.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door puck0906 »

tja ook ik kan niet anders bedenken als geduld hebben. Geef ze de tijd om aan elkaar te wennen en bemoei je je er niet teveel mee voor zover dat lukt. Mijn kater accepteert nu pas (ruim 6 maanden verder) de zusjes. In het begin moest hij er niets van hebben en nu zoekt hij ze echt op en liggen ze met zijn drietjes op bed enzo. Het komt vaak goed dus probeer moed te houden!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Roos en Minousch »

Uiteraard zeg ik ook geduld..
zorg ervoor dat ze overal bij de bakken kunnen, desnoods zet je er een paar extra neer, verder niet mee bemoeien, het komt allemaal goed, zolang er geen bloed vloeit is er niets aan de hand, dit is heel normaal gedrag als ert een nieuwe kat bij komt.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Boze nieuwe poes

Bericht door Maureen »

We zijn nu een aantal dagen verder, hoe is het nu? Ben er heel benieuwd naar?
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Plaats reactie