Plotselinge verandering in gedrag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door Lana »

Hoi!
Dit onderwerp gaat niet over Lana maar over mn oudere poes Romy die bij mijn ouders is blijven wonen..
Ze hebben sinds een week of 2 problemen met haar..

Elke morgen heel vroeg komt ze naar boven en gaat voor alle deuren heel hard staan mauwen!
Heel overdreven hard.. Zij komt normaal nooit boven en mauwt eigenlijk alleen als er iets is..
Ze heeft gewoon een bak brokken en water staan. Om haar te kalmeren geeft mijn vader haar een lepel natvoer. Dan schijnt het weer over te zijn.. Maar iedere morgen is het raak!
Wat zou het kunnen zijn?

Het is een heel normale kat waar we in al die 9 jaren nooit problemen mee hebben gehad.. Maar ze doet echt heel vreemd! :???:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door beestenbende »

Ja dat kan heel veel zijn. Eerst maar naar de DA om te kijken of ze niet iets mankeert. Dan kan je verder kijken. Vaak heeft een grote verandering in gedrag een lichamelijke oorzaak....Succes en ben benieuwd wat het is...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door beestenbende »

wat ik me nu pas bedenk...in feite wordt ze door haar gedrag, wat storend is beloond met natvoer. Dus zal ze dit gedrag ook niet kwijt raken, want ze krijgt er lekkers voor terug. Ben je al bij de da geweest? Ben benieuwd...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door Shaz »

beestenbende schreef:wat ik me nu pas bedenk...in feite wordt ze door haar gedrag, wat storend is beloond met natvoer. Dus zal ze dit gedrag ook niet kwijt raken, want ze krijgt er lekkers voor terug. Ben je al bij de da geweest? Ben benieuwd...
Dat is ook precies wat ik dacht. Waarom ze dat de eerste keer deed weet ik niet, maar doordat ze ervoor werd beloond zal ze dit blijven doen.
Hoe oud is ze? En ik zou inderdaad ook naar de dierenarts gaan om te laten controleren of er niet een lichamelijke oorzaak is voor dit plotselinge vreemde gedrag.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door Lana »

Ze is ruim 8 jaar..
Heb mn ouders verteld dat ze haar na moeten laten kijken!
Lijkt wel een soort paniek, omdat ze ook zo hard mauwt!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk denk ik eerder dat ze een beetje verwend is geraakt door die heerlijk hap natvoer zo 's-morgens vroeg ;-), maar naar de dierenarts gaan kan natuurlijk nooit kwaad.

groeten,
Sandra
bora
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 13:53

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door bora »

hallo,
Sinds 4 maanden hebben we een jonge kitten.
In die 4 maanden is er niks raars gebeurd met haar, maar sinds gisteren ochtend miauwt ze de hel dag door. Ze heeft genoeg water en genoeg eten. Ze eet zelf ook goed, natvoer, snoepjes, en zelf honden brokjes die naast het etensbak zijn gevallen. Maar sinds gisteren ochtend blijft ze miauwen. Ik heb haar al op schoot genomen, geaait of mee na buiten genomen, dan is ze even stil. maar als ze eenmaal weer door het huis heen loopt begint ze eerst zachtjes te miauwen tot zo hard dat ik er zelfs gek van word vooral in de nacht.
Wat is er nou aan de hand met de kleine bora, want dit gedrag heeft ze nooit vertoond..
wie kan mij helpen??
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door Nyncke »

Misschien is ze krols ;-)
Boheme

Re: Plotselinge verandering in gedrag

Bericht door Boheme »

Net als Nyncke zat ik daar ook aan te denken... pas maar op als je haar mee naar buiten neemt ;)
Plaats reactie