Acceptatie tussen katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Tulp
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009 21:30

Acceptatie tussen katten

Bericht door Tulp »

Als het huis groot genoeg is, kunnen de katten prima samenleven. Als ze zich maar kunnen terugtrekken.
In het studentenhuis waar ik ooit woonde was de poes ook niet blij met de nieuwe jonge katers, maar ze trok zich terug op de zolder en wij zochten haar daar op. Ze at goed en was blij, zolang ze maar geen last van dat jonge grut had.

Nu wonen mijn vriend en ik samen en onze poezen noodgedwongen ook. Al 5 jaar. Vriendjes zijn het nooit geworden, er werd veel geblazen in het begin en af en toe uitgehaald. Nu accepteren ze elkaar en soms liggen ze naast elkaar, maar alleen omdat ze allebei op schoot willen en de plek dan maar delen.

Het klinkt misschien vaag, maar ik heb wel eens een dierentolk gebeld voor advies. Onder het mom baat het niet dan schaadt het niet. Dat zou ik als laatste optie proberen. Alles beter dan een kat wegdoen!

Succes met alles
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Acceptatie tussen katten

Bericht door Admin »

Dit bericht is waarschijnlijk per abuis als nieuw topic geopend ipv een antwoord in een topic te geven. Helaas is de context hierbij verdwenen. Daarom een slotje.

:closed:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten