Sloefke

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Sloefke

Bericht door Maureen »

Ik weet niet of het topic goed staat, maar wil toch het verhaal van Sloefke hier vertellen.

Toen Sloefke hier kwam was ze slechts 5 weken. Ocharm wat was ze klein. Ik wilde gewoon dat katje redden! Ze vroeg gigantisch veel aandacht, logisch natuurlijk........ ze miste zoveel, ze had nog zeker 3 weken bij haar mama moeten blijven. Helaas dacht het baasje van de mama daar anders over. Het was het derde nestje dat jaar en ze wist niet meer waar ze moest blijven met haar kittens. Als ik haar niet had meegenomen weet ik niet wat er met haar gebeurd was (waarschijnlijk had ze het niet overleeft).

Afbeelding

Zo klein was ze dus.

Ze is groot geworden met een nestje honden dat we op dat moment hadden en dat heeft haar duidelijk heel goed gedaan. Het is een vreselijke knuffelkont, we zeggen wel eens voor de gein, het enige wat ze nog moet leren is blaffen :lol:

Afbeelding


Afbeelding

Ze is nu samen met Amy en de honden dikke maatjes, liggen regelmatig samen in de mand.

Ik zal als het zich voordoet weer zo'n klein frutje opvangen! Ocharm ze was aan de diarree van de koeienmelk die ze te drinken kreeg, ze woog 450 gr en was dus broodmager. Ze had nog geen idee wat brokjes waren! We hebben haar erboven op gekregen met yoghurt, een eierdooier en druivensuiker om haar aan te laten sterken (op aanraden van een bevriende kattenfokker). Daarna zoetjes overgegaan op gewelde brokjes en daarna gewone kittenbrokjes. Nu is het een hele parmantige dame van bijna een jaar oud!

Toen ze bij ons kwam
Afbeelding

Lekker op het kussen
Afbeelding

Zo gaat het als de honden eten krijgen, Sloefke doet ook mee!
Afbeelding
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Sloefke

Bericht door sandy »

Wat enorm zielig voor die moederpoes, nest op nest :-(
Zij heeft mazzel gehad met jou, maar ik vraag me af of die andere kittens zoveel geluk hebben gehad.
Wat kunnen mensen dan toch verschrikkelijk dom en egoistisch zijn..

Ze is een prachtige poes, hele mooie kleurslag.
Die blik in dr ogen bij die plant, echt prachtig :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Sloefke

Bericht door Roosje »

mooie kat en gelukkig maar dat je haar hebt gered! :)
Echt schattig zo tussen de pups
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Sloefke

Bericht door Nyncke »

Wat ben jij een lot uit de loterij geweest voor haar!
Wat een geweldige foto's met de pups. En wat een mooi beestje!

Als je je aanmeld bij een asiel als gastouder voor kittens, dan zullen ze vast heel erg blij met je zijn.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Sloefke

Bericht door Lana »

Wat goed dat jij haar hebt opgevangen!
En wat schattig om te zien, zo bij die puppy's! :verliefd:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Sloefke

Bericht door Uumie »

Wat een prachtige meid, Maureen! Heel mooie foto's, wat schattig zo tussen die puppy's!
Ontzettend goed van je dat je haar opgevangen hebt. Ze heeft heel veel geluk gehad met jou!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Sloefke

Bericht door DJR »

Ahh wat een mooi verhaal en foto's..! En daar heb je de leuke Cavaliers weer :D
Wat fijn dat het goed is gekomen met Sloefke!
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Sloefke

Bericht door Tember »

Wat fijn dat alles is goedgekomen met Sloefke! Ze mag zich in haar handjes knijpen met iemand zoals jij.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Sloefke

Bericht door Rowena »

Wat een mooi verhaal zeg! Echt goed van je, dat je dit hebt gedaan..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Sloefke

Bericht door Henri »

Moureen, geweldig dat je sloefke onder jouw hoede hebt genomen, ondanks de drukte met die hondjes. :eclap:

Ook eensgezindheid met de reaktie van sandy, het is een schande dat mensen in deze tegenwoordige tijden, vol van kansen en mogelijkheden, nog zo primmitief te werk gaan met moederpoezen en kittens. :esick:

Laat staan, in mijn jeugdjaren 1960 1970, zou men gedacht hebben, dat we thuis een kattery
hadden, maar dat was helemaal niet zo. Waarschijnlijk hadden mijn ouders en grootouders de mogelijkheid of het benul niet om er iets aan te doen. :?: Tot overdaad van ramp, zaten we zelfs met inteelt. :edoh: Pas in de jaren 70 :oops: zijn ze tot inziens geomen dat er moest gecastreert worden,
de mannier waarop dat vroeger gebeurde liet ook de wensen over, ik heb daar persoonlijk zeer
slechte herrinneringen aan hoor, te vaak als kind bijgestaan, met een overgehouden beeld, dat een da, die een poes behandeld, denkt dat hij met vee bezig is. :-(
Gelukkig is dit nu allemaal voorbijgestreeft, en worden de katers verdoofd.Wat houd een mens dan nog tegen, om overdaad te voorkomen? :?: :???: :?:
Kittens zijn echt zo lief en geven aanleiding naar knuffelverslaafdheid.
Maar deze kan werkelijk van één zijde komen en erg egocentrisch zijn!!!! :roll: :roll: :roll:
Plaats reactie