Trapbekleding

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Trapbekleding

Bericht door puck0906 »

Wij hebben 2 open trappen met halve maantjes erop die onze 3 monsters graag gebruiken. Nou ben ik op zoek naar trapbekleding wat geschikt is voor katten dus wat ze niet als krap paal gebruiken. Ik vroeg me af wat jullie hebben en of dat fijn werkt? Overigens vind ik het schilderen van de trap geen optie omdat ik ze niet een hele dag wil opsluiten. Nu mogen ze namelijk overal komen.......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trapbekleding

Bericht door Leonie89 »

ik denk dat je katten zelf uitmaken of ze het gaan gebruiken of niet :lol:
ik denk dat er niet echt bekleding is waar katten geen gebruik van maken. misschien is dat sisal-achtige, kokos iets (wie weet wat ik bedoel??!!) wel stevig genoeg om kattennagels te overleven.. anders zou je moeten zoeken naar een geur waar katten niet van houden, om dat op de traptreden te smeren.. maar dan nog denk ik dat de trap moeilijk te weerstaan zal zijn.. je loopt er vaak, dus een ideaal plekje om te krabben (net als deurmatten overigens) en doordat je er vaak loopt zal de geur ook gauw weg zijn, dus zijn effectiviteit verliezen..
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Trapbekleding

Bericht door ktje »

Heb je nu stoffen?
Anders kun je van dat antislip achtige proberen?
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Trapbekleding

Bericht door Tember »

Ik heb bij de dierenwinkel ooit een spray gehaald die je op dingen kunt spuiten zodat katten ervanaf blijven.
Het heet Keep Off van het merk Beaphar. Bij mijn kat (en die is vrij hardleers) werkt het heel erg goed. Dat spray je erop en dan komt er een luchtje op wat katten niet lekker vinden. Ik heb het gekocht bij de Faunaland, een dierenwinkel hier in de buurt.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Trapbekleding

Bericht door puck0906 »

ik kwam mijn oude bericht tegen en dacht ik laat even weten wat het uiteindelijk geworden is. Wij hebben nu laminaat op de trap (vriend zelf gelegd) met roesvrij stalen strippen over de dikte van de trap voor en achter (vriend zit in roestvrijstaal zeg maar) We hebben dus een mooie oplossing gevonden wat voor ons maar ook voor de katten goed is! haha
Plaats reactie