Mijn kat Otto heeft als kitten twee keer niesziekte gehad, en dit heeft zijn weerstand aangetast. Hierdoor heeft hij altijd ontstoken tandvlees en veel tandplak gehad. Een heel traject doorlopen bij de dierenarts; antibiotica waar hij niet op reageerde, aantal keren gebit schoongemaakt, een paar tanden getrokken, toen dat niet hielp alle kiezen getrokken, nog een keer antibiotica geprobeerd, maar helaas. Drie weken geleden zijn alle tanden getrokken dus Otto heeft nu een leeg bekkie

Ik zag er erg tegenop, maar ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb! Ik heb weer een gelukkige gekke jonge kat!
Over de Interferon; mijn dierenarts is laatst naar een congres geweest en hoorde over een nieuw geneesmiddel. Voor Otto was het helaas te laat, maar het is een injectie die één of meerdere keren (onder narcose) in het slijmvlies van de bek wordt gespoten. Het werkt tegen virusinfecties en schijnt een enorme energie-boost te geven, waardoor de ontstekingen in de bek verminderen. Het is niet te genezen, maar wel (lange tijd) te onderdrukken.
Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, maar het klinkt hoopvol! Ook adviseerde ze mij om dagelijks Omega3 visolie door het eten te doen, dit werkt ook weerstandverhogend.