Vorig jaar september had Puch last van bloed in z'n plas.....dit bleek blaasgruis te zijn (struviet).
Naar de dierenarts geweest, die ook nog onze andere kater heeft bekeken, speciaal voer gekregen, antibiotica etc.
kosten +/- 130 euro....
Redelijk wat je zou verwachten....denk ik.....
Puch heeft sinds die tijd altijd speciaal voer gehad, de laatste 2 maanden van de supermarkt.....dat wel....
In z'n plas hebben we geen bloed meer ontdekt, maar eergisternacht bleek dat hij dus tóch last had van blaasgruis.
Hij was aan het klagen en leek te willen plassen.....maar dat ging niet....wel lagen er her en der door de kamer drupjes urine...we hebben het een uurtje aangekeken en uiteindelijk toch maar de avonddienst van de dierenarts gebeld.
(dit blijkt achteraf een verstandige keus, want niet kunnen plassen leid tot vergiftiging en uiteindelijk de dood)
Dus, wij daar heen....puch op tafel, waar ie een katheter heeft aangelegd gekregen en een roesje omdat ie 't katheteriseren niet bepaald toeliet (duh...) daarna vocht onder de huid ingespoten , zodat de nieren even flink aan de gang konden.
weer speciaal voer.... al met al zijn we daar 3 kwartier binnen geweest....de behandeling was nou niet bepaald complex dus vol goede moed naar de kassa....
dat is dan € 331 euro. (incl. BTW)

69 consult laat tarief.
139 loon 1 uur (ex. btw)
27.26 subcutaan vocht inbrengen
19.91 injectie
6.85 antibiotica
16.78 specific struvite (hahaha, hij lust t niet )
ik weet dat ik niet mag omrekenen......maar dit is wel een heuleboel geld....
Ben benieuwd naar jullie mening...
gr.
Henk