Een silo of niet?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Loekiepoekie
Kitten

Een silo of niet?

Bericht door Loekiepoekie »

Ik heb een vraag. Ik heb een oude kat van 15 jaar oud. Het is een ex kater. Ik ben regelmatig n dagje van huis of een weekendje. Op zich geen probleem, hij kan prima alleen zijn. Alleen is oppas moeilijk. Nu heb ik een voedersilo gekocht. Normaal krijgt hij 2x per dag brokken, dan blijft hij perfect op gewicht. Ik heb nu net die silo bij hem gezet en hij zit nu al 25 minuten gestaag door te knagen. Echt snel gaat het niet , maar toch, die buik wordt maar ronder. Mijn vraag: wanneer is het echt genoeg?
Kattenbella
Tijger
Tijger

Re: Een silo of niet?

Bericht door Kattenbella »

Ik denk dat hij dit nu even leuk vindt en dat hij als hij eraan gewend is wel minder zal eten. Wel opletten of hij dikker wordt met de weken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik heb hier ook 2 voersilo's staan (die staan hier elke dag, ik gebruik geen gewone bakjes), 1 per kat. Mijn katten eten niet de hele dag door, ze eten alleen wanneer ze honger hebben. Omdat ze nu met de kou meer binnen zijn en veel slapen, eten ze minder.

Ik vul hem 1x per week voor de helft en dat is voldoende. Zelfs wanneer de katten van mijn buren wel eens door het luikje bij mij naar binnen gaan als ik niet thuis ben, is het voldoende, terwijl dat echte schrokkers zijn.
Daarnaast krijgen ze alleen 's avonds natvoer erbij.

Je zou eventueel Indoorbrokken kunnen geven, daar zitten minder vetten in.
Hier krijgen ze ook Indoorbrokken (ondanks dat het buitenkatten zijn) omdat ze wat aan de dikke kant zitten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Als hij blijft eten met de voedersilo, kan je voor je 'dagjes weg' beter overgaan op een voederautomaat op timer.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mjamssen
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjamssen »

Dat dooreten gaat wel over, ik heb al een aantal jaren voer en watersilo 's staan en na een aantal dagen hebben ze in de gaten dat het voer niet 'opraakt' en dan houden ze wel op met 'dooreten'' .
Mijn poezen zijn alle vier kleine hapjes eters geworden en zijn allemaal niet te dik, maar eerder aan de smalle kant.

mlouise
Plaats reactie