Mijn Poes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn Poes

Bericht door Cari »

Kan je vader of moeder niet mee om met die mensen te praten, of vinden zij het maar onzin? Je kan echt niet zomaar met die kat naar een dierenarts :enaughty: Als je niet weet of ze al ergens voor behandeld wordt en de dierenarts schrijft iets voor, dan kunnen die medicijnen elkaar tegenwerken of ze kan een overdosis van 't één of ander krijgen. Zo te horen, is ze er niet zo vreselijk aan toe dat paniek noodzakelijk is. Misschien heeft ze gewoon vlooien of een vlooienallergie :???: ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Mijn Poes

Bericht door Sann »

Ik zou wel met, in ieder geval, jouw eigen ouders overleggen... Denk dat de Dierenarts ook wel naar je ouders gaat vragen als jij daar alleen met een kat komt.

Succes!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mijn Poes

Bericht door JLC »

Wat lief dat je zo begaan bent met het lot van de buurpoes. Ik zou echter samen met je ouders gaan praten met de eigenaren. Je kunt niet zomaar met een buurpoes naar de dierenarts gaan, want het is jouw huisdier niet. Bovendien, als je minderjarig bent, kun je niet zomaar een overeenkomst met in dit geval de dierenarts aangaan om de buurpoes te laten behandelen. Als je ouders het er achteraf niet mee eens zijn, dan kunnen zij de dierenarts daarop aanspreken en geld terugeisen. Als minderjarige ben je in principe handelingsonbekwaam. Dat betekent dat je geen overeenkomsten aan mag gaan. Een diergeneeskundige behandeling is een overeenkomst. Jij betaalt dan geld en de dierenarts probeert jouw buurpoes beter te maken.
Mocht jij zonder je ouders naar de dierenarts gaan met de buurpoes, dan zal een verstandige dierenarts altijd om toestemming van je ouders vragen. Dan heeft hij zich namelijk ingedekt tegen claims.
Je kunt natuurlijk altijd de Dierenbescherming inlichten als blijkt dat jouw buurpoes verwaarloosd wordt door zijn baasjes.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie