Zoals omschreven in het voorstel topic, gaan mijn vriend en ik woensdag een eenjarige zwarte kater uit het asiel halen. Dat hoop ik overigens, want het asiel wil het katje niet 'vasthouden'. Dus ik heb vriendlief, met zijn variabele uren, direct de opdracht gegeven hem woensdag op te kunnen halen! Het asiel ik maar tot 16:00 uur open, dus ik hoop dat het lukt.

Het 'probleem' wat wij nu hebben is dat wij tijdelijk in een woning wonen tot ons huisje verbouwd is. Dit is overigens de woning naast ons toekomstige huisje, dus veel verhuiswerk zal het niet zijn. En de kat zal enkel aan de geur van het huis moeten wennen, want ze lijken op elkaar. In dit huis zitten wij dus nog met dozen te kijken die wij nog niet willen uitpakken ( = gewoon onnodig) en staan dus op de kamer waar wij de kat willen plaatsen overdag. Nu heb ik de kamer zo 'catproof' gemaakt door de dozen stabiel op te stapelen en de open kasten en onze renband te bedekken met oude lakens. Ik heb een oude kartonnen doos van de Ikea ingeknipt en een oud laken ingelegd, de stoel een kussen gegeven en komt er een krabpaal en het andere wat hij nodig heeft om de dag door te komen.
Zelf wilde ik twee kittens halen met mijn vriends verjaardag, maar aangezien hij een moeilijke periode doorgaat wilde ik hem verblijden met een lieve kat. Dit is erg plotseling gegaan en daarom wil ik voorlopig nog geen tweede kat er bij. Natuurlijk is een kitten van de lente/zomer meer dan welkom, maar nu wil ik dit eerst aanzien. De kat die hopelijk bij ons mag komen wonen is 1 jaar oud, zindelijk en zelfstandig. s'Ochtends en s'avonds wil ik hem toch beneden hebben, maar als wij beiden van huis zijn wil ik niet voor de verrassing komen te staan dat ik thuis kom en de kamer overhoop ligt.
Pffff, lang verhaal maar mijn vraag aan jullie: doe ik hier verstandig aan?