Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tenchi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2009 20:18

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Tenchi »

Beste,

Mijn kat is ondertussen 16 maanden en sabbelt nog steeds op alles wat zacht is. Een kussen, een dekentje, kledij... Noem maar op. Ik krijg het hem niet afgeleerd, maar vind het best wel schattig om te zien :-P

groetjes
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Lana »

Hallo, ik heb even een vraagje van een vriendin van mij..

Ze heeft een kitten van bijna 6 maanden.
Als hij bij je op schoot komt liggen, begint hij eerst te trappelen (best hardhandig)
Daarna pakt hij een stukje van thirt (vaak in een plooi, onder je arm, borst) en gaat dan zuigen/kwijlen. Soms heb je een hele natte plek op je shirt! :???:

Wordt hij niet een beetje te oud hiervoor? Hij kan bijna niet normaal bij je liggen, hij is altijd hiermee bezig.. :eshifty:

Wat moet ze hiermee?
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

benthe (3 jaar) doet dit ook nog.. de trappelt op alles wat zacht is en sabbelt graag op knuffeltjes.. ze houdt ze ook graag vast als ze slaapt.. merlijn doet dit ook allemaal (5 mnd)
volgens mij doen ze het omdat ze zich dan prettig voelen (als toen ze nog bij hun moeder dronken) dus volgens mij is het juist een positief iets..
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Peachy »

Hm, ik weet niet helemaal of het hier in thuis hoort, maar smokey (mijn poesje) heeft de neiging om bij juno 1 plek uit te zoeken en daar te gaan drinken, terwijl juno een katertje is van haar leeftijd. Smokey ligt dan te zuigen aan Juno en is ook zo aan het melken met haar voorpootjes.. Dit ziet er echt heel vreemd uit, kan het kwaad?
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Lana »

elvedinenleonie schreef:benthe (3 jaar) doet dit ook nog.. de trappelt op alles wat zacht is en sabbelt graag op knuffeltjes.. ze houdt ze ook graag vast als ze slaapt.. merlijn doet dit ook allemaal (5 mnd)
volgens mij doen ze het omdat ze zich dan prettig voelen (als toen ze nog bij hun moeder dronken) dus volgens mij is het juist een positief iets..

Okee, zal het haar zeggen.. Wat schattig dat Benthe dat ook nog doet! haha! Ook met een knuffel slapen! :eangel:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

ja t is erg aandoenlijk ze te zien slapen met een knuffeltje.. net mensenkinderen soms.. :lol:

met merlijn wordt het nu een beetje te bont.. ik denk dat hij binnenkort gaat wisselen, want hij kauwt op alles wat maar kauwbaar is.. en het liefst iets van sloffen of kleding of kleedjes..
hij is erg fan van zijn kong:
Afbeelding
die ik heb altijd geef als hij weer eens ergens op zit te sabbelen tot het stuk is..
maar nu heb ik een puppy bijtring voor hem gekocht.. hij is geintreseerd: hij heeft er al meerdere tikken tegen aan gegeven en een keer in gebeten.. ik hoop dat hij hier zijn nieuwe knabbelspeeltje van kan maken, want elke week nieuwe speeltjes, pfff...
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Lana »

Haha! Ik hoop dat het werkt voor je!!

Ik ken een hele stoere gespierde hond. Hij slaapt ook met een popje! Haha! Echt schattig om te zien..
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door loek »

Ik heb even steekproefsgewijs door het forum gelezen, kan zijn dat mijn vraag al ergens beantwoord staat. Muis 'trappelde' eerst nooit maar sinds kort constant in 'haar' mandje. (van pluche heel naar geluid) Heel soms ook op de bank maar het is vooral dat mandje. Ik dacht altijd dat dit 'kittengedrag' was, wat soms nog wel weleen kan blijven bestaan. Maar Muis gaat het dus nu pas plotseling doen (7 maanden).
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

trappelen op de bank gebeurt hier ook.. trappelen geeft weinig tot geen schade aan de bank (bij ons, dit zal per bank verschillen)
trappelen is anders dan nagels scherpen, wat verticaal gebeurt.. dit veroorzaakt wel schade aan je bank en moet afgeleerd worden..
trappelen gebeurt op elke leeftijd, maar niet elke kat doet het even vaak.. als je er zelf geen last van hebt, zou ik het gewoon zo laten.. ze doen het omdat ze zich prettig voelen..
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door loek »

Ik heb er helemaal geen last van hoor. (behalve het nare geluid...maar dat maakt natuurlijk verder helemaal niet uit) Vroeg het me af omdat ze dit nu plotseling gaat doen. Het lijkt een beetje een 'achteruitgang'. In die zin, ze is nu langzaam volwassen aan het worden en gaat nu weer 'babygedrag' laten zien....terwijl ze dat als 'baby' niet eens gedaan heeft. Maar jij zegt dus dat ze het doen als ze zich prettig voelen, dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.

Ze doet dat trappelen trouwens wel met de nagels volgens mij (vandaar nare geluid) Ik heb hier een krabpaal vertikaal en horizontaal, die ze allebei gebruiken (en de bank haha) om echt aan te krabben. Muis krabt vooral aan die horizontale krabpaal. En dat gaat dan weer heel anders dan dat 'trappelen' (ook horizontaal). Maar wel allebei met nagels. mmmm moeilijk uit te leggen. Ja ik weet het denk ik: dat trappelen gaat in een veel ander ritme en tempo en met minder kracht. (is te vergelijken met een dressuur-paard die van die langzame sierlijke stappen moet zetten)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Umimeis »

Sam trappelt wel eens tegen m'n buik aan als hij wel eens bij me komt liggen (en het liefst bij me onder de deken :oops: ) Ik vind het wel schattig en niet irritant ofzo.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Leonie89 »

benthe heeft 2 favoriete plekjes.. het kleedje over de bankleuning en mijn billen als ik op mijn buik lig.. een heerlijke massage :D
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Nyncke »

De meeste katten komen het wel eens bij me doen, dat trappelen en soms sabbelen.

Alleen Salsa stalkt de honden, ik moet haar daar echt weghalen, want de honden zijn te lief en ze doet ze echt pijn met haar nageltjes.
Ik heb hier een opvanger gehad een maand die ik niet 100% vertrouwde met katten...maar ze luisterde wel goed als ik zei dat het niet mocht...maar Salsa kwam naar haar toe om te trappelen en kopjes te geven.

Erg lief maar ook niet zonder gevaar....en erg moeilijk voor de logé natuurlijk....
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Peachy »

Juno is nu bijna 5 maanden oud en hij is super aanhankelijk. Het liefst ligt hij op z'n rug zodat hij onder zn pootjes en op zn buikje geaait kan worden. Na een tijdje gaat hij dan op z'n zij liggen en mn arm/pols/hand knuffelen, en dat is super lief, maar dan gaat hij zn nageltjes in mn arm zetten (heel zachtjes, het doet geen pijn) en dan bijt hij zachtjes om vervolgens een beetje te sabbelen. Is dat normaal? Ik zie het als een soort uiting van genegenheid maar ik weet niet zo goed wat ik er nou precies van moet denken :P
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door lizzy123 »

hoi jessica.

mij lizzy doet dit ook, maar zo te horen bij andere mensen op dit forum is het normaal, dus ik hoef me geen zorgen meer te maken:D
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Plaats reactie