mijn ervaring met Enzo is dat hij volledig is opgeknapt en hij had hoge waardes en veel zoals dat heet ectopisch weefsel. neem daar wel een half jaar tot een jaar voor want het gaat heel langzaam en de eerste paar weken zal ie moe zijn en beetje malaiserig.
je krijgt informatie mee en je moet een verklaring tekenen.
alles hangt af van de dosis die ramses krijgt toegediend. maar je zult niet thuis zijn in millisieverts, halfwaardetijd en becquerellen...
je dierenarts daar zal je zeggen dat hij de eerste tijd niet op bed mag slapen, niet langdurig op schoot mag zitten maar je hoeft hem nu ook weer niet helemaal te isoleren. je kattenbaksteentjes moet je (hier) 3 weken bewaren in afgesloten zakken in berging of kelder. daarna kan het met het huisvuil mee. en je kattenbak moet je verschonen met handschoenen aan, maar dat doe ik toch al ivm even uitsoppen.
en het is missch een voordeel dat ramses 8 etmalen weg blijft; hier was het zo ingedeeld dat de behandeling plaatsvond op dag 2. je zou even moeten vragen wanneer ramses exact behandeld wordt en dan weten ze ook de dosis. maar, hij geeft geen licht hoor!
je hebt inderdaad de pech dat je een erg jong kind in huis hebt, die zijn het meest gevoelig
en verder is de dosis straling ieder etmaal de helft minder dacht ik.
en zolang ramses niet in de kinderwieg slaapt en jullie hem niet opeten, zal het allemaal wel meevallen. toen wij Enzo gingen ophalen kwam hij zittend rond de nek van zijn dierenarts de wachtruimte binnen, ik bedoel maar..
de voorzorgen zijn overzichtelijk en makkelijk uit te voeren en de eerste week is denk ik het meest belangrijk. en je kunt naast hem gaan zitten om hem lekker te knuffelen, dat hoeft niet op schoot. er zijn tal van Amerikaanse websites met uitgebreide en goeie info, zelf even goegelen..
http://blog.877myjuicer.com/antioxidant ... -and-faqs/
en missch nog een tip: mijn katten krijgen als kattengras jonge tarwe. gewoon tarwekorrels uit de ekowinkel zaaien en met een week heb je al een leuk grasveldje. ik las ik dacht op de site van ann wigmore dat tarwegras helpt bij het kwijtraken van straling, naast het feit dat er een heleboel andere erg goeie stofjes: vits/mineralen/enzymen etc inzitten die goed opneembaar zijn. je hebt waarsch nog wel tijd om dat te regelen en Enzo heeft zijn eigen bak tarwegras naar Lienden waar hij behandeld is, meegekregen. je kunt het zelf ook eten, smaakt een beetje zoetig en door de sla merk je het niet eens.
je krijgt niks terug van wat je meegeeft maar ik was zo verschrikkelijk blij dat hij behandeld kon worden dat hij al zijn eigen spulletjes+kattenbak+ruim eten meegekregen heeft om zich daar snel thuis te voelen.