Ik ben hier nieuw op het forum, dus zal mezelf eerst even voorstellen,
Ik ben Kady lee 24 jaar en woon in Sas van Gent met mijn vriend en onze 8 katten.
Je denkt gelijk, zoveel ?!?!?! Maar wij zijn dus een kleine Brits korthaar Cattery die af en toe een nestje Britjes heeft.
Dit gaat meestal allemaal goed, maar zo nu en dan zijn er zo van die gevalletjes die wat minder zijn.
Zo heb ik er nu ook eentje, waar ik graag jullie advies of mening over zou willen horen, want ik weet even niet wat te doen.
Op 9 mei is onze poes Tortelynnie bevallen van 5 gezonde kittens, 2 lilacs poesje en katerjte, 1 choclate katertje 1 rood katertje en een Choclate tortie poesje.
Wel alles gaat allemaal super met de kleintjes en ze vinden allemaal een gouden mandje waar ze allemaal lekker verwent en vertroeteld zullen worden door hun nieuwe eigenaars. Na wat berichten heen en weer met de nieuwe eigenaars hoor je dat het allemaal goed gaat ! Gelukkig dus.
Maar nu een goede maand geleden, krijg ik een bericht van een eigenaar van het rode katertje Carfield genaamd, dat het niet zo goed gaat met hem.
Zijn voorpootjes doen het niet meer (acute verlaming) , ze zijn naar de Da geweest en daar hebben ze medicijnen gekregen (sorry naam ervan weet ik niet meer) voor polyneurologie. Oorzaak onbekend.
Een tijdje op de medicijnen en ze zagen verbetering, (lichte trekkingen met de pootjes) dus ik was allang weer blij

Na een paar SMSjes gestuurd te hebben waar ik geen antwoord op kreeg, zag ik op maandagochtend een mailtje van deze eigenaar, waarin stond dat carfield begon vrijdag wat tegen te stribbelen met eten in de nacht van vrijdag op zaterdag overleden is. Hij is zaterdagmiddag gecremeerd ! (mailtje ontvangen zaterdag om 21.36)
Gebeld sterkte gewenst met het overlijden enz.... en een vraag van mijn kant waarom geen sectie op het lichaam?
(gelet op het feit dat ze al eerder een poes van mij had gekocht, die helaas overleden is aan accute nierfalen op 1.5 jaar, had ze carfield van mij gekregen)
Ik had dit bij het vorige overlijden ook al gevraagd ? Antwoord: Sorry
Nu had ik al met onze Da overlegd over heel dit gebeuren, en zij zou even contact op nemen met de behandelend Da van Carfield. Maar ook zij kreeg geen medisch dossier. Enkel met toestemming van de eigenaar.
Ik de eigenaar bellen (geen gehoor meer gehad na het gesprek, enkel via sms of mail) of ze toestemming geeft voor een kopie van het dossier naar mijn DA te sturen.
Krijg ik een sms dat er geen Dossier is van Carfield, Elke kat die bij de DA onder behandeling is, of langskomt voor zijn entingen heeft een Dossier neem ik aan ?
Ik zelf contact opgenomen met hun DA, het enige wat ik nu te horen krijg is waar ik me mee bemoei en dat het privacyschending is ?
En nog verder een grote mond, ik heb gesmst, gebeld gemailt naar de eigenaar zonder gehoor.
Sorry voor het lange verhaal maar moet dit toch even kwijt,
Wt moet ik hier nu mee: Verder spitten, of de zaak laten rusten
Nieuw kitten geven of geld terug (nu 2 kittens dood zonder sectie) in totoaal 2 jaar een kat gehad van mij.
Ik vindt het raar dat er naar mijn weten geen bloedonderzoeken zijn gedaan, (mss toch niet zo'n goede DA) of andere tests ?
Ik hoor graag jullie reacties hierop of wat jullie zouden doen in deze situatie ??????????
Alvast heel erg bedankt