# Waar koop/ haal ik een kitten???

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Roosje »

Ik denk dat het zieliger is dat een kat z'n huis niet meer terug kan vinden dan dat hij gechipt moet worden. En ik denk ook dat het zieliger is dat er tientallen ongewenste kittens worden geboren, die misschien wel worden gedumpt of nog erger vermoord, dan dat een kat word gecastreerd. Het is maar een kleine ingreep waar je kat binnen een dag weer bovenop zal zijn.

Mag ik vragen waarom je persé een kitten wil? Je zou ook een wat jongere volwassen kat uit het asiel kunnen nemen. Er zitten er nog genoeg op een leuk baasje te wachten. En er mee spelen enz. kun je nog steeds, want speels zijn ze heus nog wel. Vergeet niet dat je lieve schattige kitten binnen de korste keren ook volwassen is.

En weet je zusje zeker dat ze niet allergisch is voor katten, of denkt ze dat alleen?
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Umimeis »

@MissSurmene, het kan hoor, ik heb ook een allergie voor huisstofmijt en pollen, maar ik ben niet allergisch voor katten en honden.

Sorry dat ik het moet zeggen.......maar ik vind wel dat er wat ouderwets over denkt, over bepaalde ideeen.
Mijn katten zijn ook gecastreerd. Na de narcose waren ze wat suffig, maar diezelfde avond huppelden ze alweer rond. Oke bij poezen is de ingreep wat groter, maar tegenwoordig worden ze echt niet meer helemaal open gesneden.
En chippen is niet zielig, mijn katten zijn ook gechipt, maar hebben er geen last van. En het is zo gebeurt. Tattoeeren is, wat ze vroeger deden is veel zieliger!
Ik word er een beetje pissig om als mensen er zo over denken .....en helaas zijn er nog steeds te veel mensen die er nog zo over denken. :evil:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Adriana »

een dot van een asielkat (gecastreerd gechipt),
waar je als een blok voor valt (met teruggeefgarantie als toch blijkt, allergie enzo) en verder geen gedoe, lijkt me.

wanneer ga je in het dichtstbijzijnde asiel kijken? en neem je zusje mee!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ragdollfobia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2010 14:17
Locatie: Leeuwarden

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door ragdollfobia »

Chippen hebben katten niet meer last van dan van een inenting, overigens kunnen ze van een inenting ziek worden en van chippen niet, het kost natuurlijk wel geld......
En een castratie is inderdaad (met name bij een kater) een hele kleine ingreep, maar ook die kost geld.....
Waar zou het nou aan liggen, aan de ingreep of de portemonee???
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Umimeis »

Ja, castreren en chippen kost geld. Maar dat moet je er maar voor over hebben als je een kat (of een ander huisdier) neemt.
Chippen hoeft niet (maar is verstandiger om dat wel te laten doen), je kunt ook een halsbandje met een adressenkokertje om doen. Maar het nadeel is dat ze die bandjes of alleen het kokertje kunnen verliezen, zeker als de kat buiten komt.
Ik had toen mijn katten nog jonge kittens waren ook een halsbandje omgedaan (terwijl ze ook gechipt zijn). Flea vond het erg vervelend om een bandje, die heb ik toen hij eenmaal gecastreerd en gechipt was weer af gedaan.
Sam heeft wel een tijd lang een halsbandje omgehad, tot dat hij hem buiten tijdens het spelen was verloren.

Castreren kost nog meer geld, maar dat is maar een eenmalige uitgave (chippen ook trouwens), maar vaccineren en ontwormen en ontvlooien niet, die kosten komen regelmatig terug.
Hoe dan ook, huisdieren kosten altijd geld, net als kinderen, die kosten ook geld.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Claudia007 »

Als al die dingen niet kunnen door geld.
Misschien is het dan goed om na te denken of je wel een kitten moet nemen.
Want stel dat hij of zij ziek word? verzekeren kan je al niet want je wilt niet chippen.

ene dit is niet bot bedoelt maar misschien wel iets om na te denken.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door loek »

MissSurmene schreef:Ik wil zowiezo de kosten betalen voor mijn kitten als ik ze heb, voor de inentingen en het ontwormen, als ik een kitten heb die al gecastreerd is vind ik het niet erg maar ik kan het gewoon niet laten doen. En ik laat mijn kat ook niet chipppen dat vind ik heel zielig!
Hallo missSurneme

Kun je proberen uit te leggen waarom je de kater niet kan/ wil laten castreren? Ik probeer het te begrijpen....maar zie nergens een reden staan dus is het op dit moment ook moeilijk om te begrijpen. (als je begrijpt wat ik bedoel ;-))

En wat vind je van de redenen om het wel te doen? (kattenoverschot bijv?) Geloof je dat niet? Of vind je dat niet zo erg? Of??? Ook dit probeer ik te begrijpen.

Dat chippen zielig zou zijn.....iemand schreef het al, inenten is vergelijkbaar. (Mijn katten hebben geen kick gegeven trouwens). En tja je doet het voor een doel he. Uiteindelijk zou ik mijn kat en mezelf nog veeeeel zieliger vinden als ze vermist worden en ik ze nooit meer terugzie...omdat nou eenmaal niemand weet dat ze bij mij horen. :cry:
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
MissSurmene
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 00:16

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door MissSurmene »

Ik ben tegen castreren en chippen omdat ik dacht dat het pijnlijk is voor een klein kitten, maar als jullie zeggen dat het niet erg pijn doet, geloof ik jullie.
Natuurlijk vind ik het heel erg dat katten geen thuis hebben ik zie het heel vaak in turkije en het liefst nam ik ze mee naar Nl, en ik ben geen onmens een kat is net een mens en als het vermist word zal ik er ook alles aan doen om het te vinden.

Ik overweeg dat ik de kat wel laat chippen, jullie hebben me overgehaald. als ik er goed over nadenk is het net als een enting. Maar over het castreren weet ik niet, straks is elk kat gecastreerd en gesteriliseerd en dan blijven er maar weinig katten over, worden ze nog een uitstervend diersoort! (okeej wel eeen beetje overdreven, maar over 20 jaar hoe zou het dan zijn.)

En ik wil graag een kitten, het hoeft niet heel jong te zijn, maar als die maar niet gewend is aan een bepaalde rustige gezin ofso, want dan zou de kat niet makelijk kunnen aanpassen bij ons. Ik wil graag een speelse kat.

Ik zeg dit allemaal wel maar als ik in het asiel een lief kat zie die ouder is neem ik hem of haar zowiezo mee gechipt gecastreerd maakt niet uit. Het ligt overigens niet aan het geld, ik ga geen kat nemen als we ervoor moeten bezuinigen ofso.

Ik wil trwns ook weer kuikens nemen. En me zusje, zus en moeder die een allergie hebben hadden ook geen moeite met de konijn/ kuikens en (vissen:P) die we eerder hadden en die bleven soms ook binnen als het koud was, mijn konijn liet ik op vrije loop gaan in de tuin en ging zelfs naar de buren, ik hield hem wel goed in de gaten. Natuurlijk gaan mijn kuikens netjes in hok waar de kat niet bij kan!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Adriana »

je zult zien dat als je gewoon komende week eens langs gaat bij het asiel dat sommige katten op je zullen reageren.
die kiezen jouw uit!

ga daar nou s gewoon kijken en praten en beetje rondkijken! je zult zien dat het allemaal veel makkelijker is dan je denkt, dan hoor je ook duur het is en wat voor garanties je krijgt.
en natuurlijk kun je daar praten over wat je wilt (speelse kat) en zullen ze je allerlei goeie adviezen en tips geven.

ga daar nou es gewoon een keertje langs!
hier blijven praten zijn heleboel woordjes, je moet toch in het echt het gaan beleven.
en houd je ons op de hoogte? vertellen hoor als je geweest bent..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Leonie89 »

MissSurmene schreef:straks is elk kat gecastreerd en gesteriliseerd en dan blijven er maar weinig katten over, worden ze nog een uitstervend diersoort! (okeej wel eeen beetje overdreven, maar over 20 jaar hoe zou het dan zijn.)
haha, nou wees daar maar niet bang voor.. er zullen altijd mensen blijven die er niet van overtuigd kunnen worden dat castreren niet belangrijk is, de mensen die per se een nestje willen, de ongelukjes en dan heb je de boerderij katten nog, de 'wilde' katten..
het kattenoverschot is niet plotseling weg als jij je kittens laat castreren.. :)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Roos en Minousch »

Sorry hoor....
met 19 jaar zou je moeten weten hoe groot het kattenoverschot is.......
Als je een kitten neemt, moet je hem gewoon castreren met een maand of 6...
anders moet je geen kat nemen!
Kan er zo kwaad om worden dat mensen hun katten niet laten helpen omdat ze het t e duur of te zielig vinden..
Nee zielig zijn al die kittens die geboren worden door dat soort mensen..Waardoor er een mega overschot is..
en een kat sterft uit!! droom lekker verder..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Cari »

MissSurmene schreef:Maar over het castreren weet ik niet, straks is elk kat gecastreerd en gesteriliseerd en dan blijven er maar weinig katten over, worden ze nog een uitstervend diersoort! (okeej wel eeen beetje overdreven, maar over 20 jaar hoe zou het dan zijn.)
Als niemand zijn kat nog laat castreren, heb je hier binnen 3 jaar Turkse toestanden. Dan worden de zwerfkatten massaal vergiftigd, afgeschoten, doodgereden, verzopen, uitgehongerd..... wil je dat??

I
k wil trwns ook weer kuikens nemen.

Hou je er dan wel rekening mee da daar ook haantjes tussen zullen zitten? Die kan je in een woonwijk niet houden. Wat ga je daarmee doen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Camoth »

Misschien bedoelt ze eendenkuikens Cari?


(maar die zijn er in deze tijd toch nog niet?)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Cari »

Denk je? Een kuiken zonder iets ervoor is toch een kippenkind :?:
Surmene... wat voor snoepig kuiken had je in gedachten?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
MissSurmene
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 00:16

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door MissSurmene »

jah, dat weet ik en bij de vorige 7 kuikens die ik had, bracht ik de haan naar een boederij van mensen die wij goed kennen.

En ik wil trouwens gewoon kippenkuikens, niet eendenkuikens!, ik heb niet bepaaald een vijver in mijn achtertuin!
Gesloten