Kitten valt alleen af

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Kitten valt alleen af

Bericht door DJR »

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste bericht op het forum. Sinds 2 weekjes hebben wij 2 kittens. Het zijn 2 broertjes en nu bijna 11 weken oud.
Toen we ze hadden opgehaald waren ze beiden superspeels. Tigo (de rode kater) had vervolgens wat opstartprobleempjes, last van wormpjes enzo, maar na een paar DA-bezoekjes is hij er helemaal bovenop gekomen. Eet als een varkentje en is heel speels. Kaya is een slechte eter. Toen we hem kregen woog hij zo'n 950 gram, en nu, ruim 2 weken later, weegt hij onder de 900 gram. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Tigo komt wel goed aan. Het is niet dat Kaya helemaal niet eet, hij begint er vaak wel aan maar stopt gewoon heel snel weer en loopt er dan van weg. Hij is ook minder speels, komt vaak bij ons knuffelen en op schoot liggen en houdt Tigo dan wel in de gaten.
Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende nat voer, verschillende brokjes, Hills dieetvoeding van de DA, Science Plan van de dierenwinkel, gekookte kip enz. Als ik in de keuken bezig ben mauwt hij wel, dus denk dat hij wel honger heeft, maar is hij gewoon heel erg kieskeurig? Is het heel erg dat hij niet aankomt? Het is ondertussen wel een scharminkeltje, echt een bottenkoninkje..
Heeft er iemand tips om hem goed op gewicht te krijgen?

Vast bedankt!

Groeten Dana
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten valt alleen af

Bericht door Adriana »

dag en welkom op het Forum

:automobiel: bezoekje aan de da en wel zo snel mogelijk! niet zelf gaan dokteren

hij zal waarschijnlijk ook niet goed drinken
en als hij geen natvoer eet dan krijgt hij veel te weinig vocht binnen en van 950 naar 900 naar bottenkoninkje is zorgelijk
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Kitten valt alleen af

Bericht door DJR »

Hoi Adriana,
Dank voor je reactie. Hij drinkt wel hoor, en hij eet ook wel van het natvoer en (vochtige) gekookte kip, maar het is allemaal zo weinig...
Ik bel inderdaad straks even naar de da.

Groetjes
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten valt alleen af

Bericht door Cari »

We meteen doen hoor! Kittens die niet aankomen zijn ziek!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Kitten valt alleen af

Bericht door DJR »

Zal nog even updaten hoe het verder is verlopen. We zijn die zelfde dag toch meteen naar de dierenarts geweest. Ze kon niets opvallends constateren, hij had geen koorts enzo. Dus ze heeft hem een vitamineshotje gegeven en een antibiotica voor 7 dagen. Ze dacht dat hij gewoon een sluimerend virusje onder de leden had.
Ook hebben we Royal Canin babycat gekocht en gegeven, zo'n kuipje natvoer. En dát was smullen! Na 1 dag antibiotica was het al een wereld van verschil. Hij woog donderdagavond nog 880 gram en zondagavond 1100 gram! Met een lekker dik buikje. Gaat hartstikke goed dus, en ze zijn ook weer lekker gek met zn 2en! Opmerkelijk vind ik ook dat wanneer 1 van de 2 niet zo lekker is, de ander hem ook met rust laat. Nu laten ze elkaar niet meer met rust en dat lijkt mij een heel goed teken :)

Groetjes Dana
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten valt alleen af

Bericht door Leonie89 »

fijn om te horen dat het weer beter gaat.. onze poes was ook nooit echt een eter.. wij hebben ook de wereld aan voer gekocht en dierenartskosten, maar niets duidelijks.. we geven haar nu RC exigent (net zo veel vet als in kittenvoer) en daar is ze mooi van aangekomen.. maar als kittens afvallen kun je maar beter direct naar de DA gaan..
leuk he die communicatie tussen katten.. :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten valt alleen af

Bericht door Cari »

Fijn dat het weer goed met ze gaat :grin: ! Als kittens nie tlekker gek doen, is het echt mis met ze ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie