# Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Camoth »

Ja die zijn leuk he? Maar wel stikduur :shock:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Infinite
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2009 22:51
Locatie: Spijkenisse

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Infinite »

Ja :( Maar wel in de aanbieding nu!
Spelfouten onder voorbehoud.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Sannie_xx »

Yep, scheelt een hoop! Ik heb er daarom ook maar vast eentje besteld. Alhoewel dat wel een goedkopere was dan die jij daar laat zien ;)

Wat leuk dat je bij een cattery kan gaan kijken! De voorpret kan vast beginnen 8-)
Gebruikersavatar
Infinite
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2009 22:51
Locatie: Spijkenisse

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Infinite »

Hallo iedereen!!!!


Leuk nieuws :)

De 23ste gaan we bij de fokker kijken!!!!!! Ik heb er zo veel zin in!


In eerste instantie is het een bezoekje om te kijken of het blauwe russen ras wel echt iets voor ons is, maar daarnaast hebben ze ook een nestje van 1 maand oud :) :) :) Wat stiekum ook wel erg leuk is. :)
Spelfouten onder voorbehoud.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Adriana »

Afbeelding
JoBoris en wij hebben blauwe russen, Joboris twee dacht ik en wij hebben er drie: MoMo, Enzo en Miesje.
Kijk maar even in ons fotoalbum. De moeder van onze jongste twee: broer en zus is een zus van één van hun katten.

Onze Rusjes zijn alle drie herplaatsers, de laatste twee zijn nu een jaar bij ons en Mo heb ik al 16 jaar.
Russen zijn doorgaans kalm en rustig, vrij eenkennig, vaak slim en dat kan heel erg lastig zijn (!!!), erg aanhankelijk en hebben nieren als zwak punt - net als veel Oosterse rassen. Ze zijn erg goed te trainen en lopen hier alledrie in tuig en Miesje heeft een half jaar met mijn vriend op zijn boot gewoond en meegezeild.
Jonge Rusjes kunnen extreem wild zijn, springen > 2 meter en lopen het liefst ondersteboven over het plafond. Denken (tot hoge leeftijd) dat ze een aapje zijn. Erg gevoelige beesten ook, zeer gevoelig voor afwijzen en negeren.

Misschien toch wel voorzichtig zijn met winternestjes..
En qua kosten: er zijn een paar websites voor de herplaatsing van raskatten en daar staan redelijk wat Russen bij valt me iedere keer weer op. Heb je die mensen al benaderd? Felikat en de Blauwe Russen vereniging. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten en kan een prachtige oplossing zijn voor schrijnende problemen (zoals met onze laatste twee die redelijk ondervoed meer dan half jaar in een halfdonkere garage hebben gezeten) .. idee??

foto's van links naar rechts: MoMo, Miesje en Enzo
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Cari »

springen > 2 meter en lopen het liefst ondersteboven over het plafond.
Die wil ik ook :pdtfly: !!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Adriana »

MoMo :pdtiq: heeft in zijn jonge jaren voor wat ik heb kunnen reconstrueren een tocht gemaakt via de jassen aan de kapstok, over de bovenkant van een deur :pdtfly2: naar de bovenkant van een andere deur :pdtfly2: en toen via de bovenkant van een aan de muur hangende lijst :pdtfly2: naar een andere deur. daar haalde hij de bovenkant niet omdat de lijst bij het afzetten kantelde. aan die andere deur hing een pas gestreken zijden blouse, waarin hij geen grip kreeg :pdtyaya: en waarin hij met klauwen uit naar beneden is gezakt. :pdtura1:

Enzo heeft de vreselijke gewoonte om ondersteboven :pdtiq: in het net waarmee het balkon is afgezet naar het dak te tijgeren. bij het bereiken van de dakwand komt hij via de regenpijp, waar hij geen greep op krijgt, midden in de tomatenplanten naar beneden.
omdat ik daar iedere keer als ik het zie een halve hartstilstand van krijg, is het nog niet gelukt dat te fotograferen, maar binnenkort is het wel weer prijs en dan probeer ik...
overigens wel complimenten voor de kwaliteit van het Zooplus-net en ik heb nog niet eens de zwaarste uitvoering!

klimtoestel is hier overbodig, hij gebruikt alles als klimtoestel en krabpaal of- plank en heeft geen ontzag voor mijn meubels. aan gordijnen ben ik hier niet eens begonnen! ik heb wel een vrij groot katoenen vloerkleed van plafond tot vloer half tegen de achterwand hangen en daar hangt regelmatig een kater in. het leukste is vlak voordat ik naar de keuken loop en passeer, hoog dwars over in het vloerkleed te springen, ongeveer op neushoogte en dan half naar buiten te gaan hangen.
de bedoeling is mijn neus af te likken en te bestempelen en ook mijn haar krijgt dan vaak een beurt, als MoMo niet intussen heeft besloten op mijn hoofd te gaan staan om een potje te gaan stampen.

hebben jullie een goeie verzekering en niet al te veel designspulletjes waar je erg aan gehecht bent?

en zo kwam Enzo dus eerst in een bench en toen in die garage terecht, voordat wij elkaar op de herplaatslijst troffen.
ik bedoel: weet waaraan je begint! - ga je binnenkort naar een fokker in Coevorden?

k zag in het voorgaande draadje ook nog een bericht over ondervacht, die niet tegen kammen zou kunnen. nooit wat van gemerkt en ze worden vrijwel dagelijks gekamd/geborsteld. ik heb daar fijngetande metalen vlooienkammen voor en kam met de richting mee. heerlijk vinden ze dat en ze gaan er altijd uitgebreid en aandachtig voor zitten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Infinite
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2009 22:51
Locatie: Spijkenisse

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Infinite »

Wij zijn prima verzekerd en hebben daarnaast geen zeer dierbare objecten in huis staan (oke, misschien 1 sier vaas die veilig opgeborgen gaat worden).

Bedankt voor je bezorgdheid.
Spelfouten onder voorbehoud.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door loek »

Adriana, het klinkt wel geweldig! Kijk.....ik zou daar dus wel een beetje 'gemengde gevoelens' over hebben daar niet van ;-) Maar ja daarvoor zijn we ook allemaal net wat anders...net als onze katten. Maar ik vind het wel super dat jij deze boefjes de ruimte geeft om lekker 'te kunnen doen wat ze moeten doen',

En als ik het lees krijg ik er ook bijna zin in....alleen theoretisch he, alleen theoretisch haha. Ik ga hem noteren voor de toekomst: 'blauwe russen' 'ik: ongeschikt'.

Jammer want ze zijn wel prachtig! En heel leuk zo te lezen....maar ja.


Carola, veel plezier alvast met kijken. Oh heerlijk van die kleine bolletjes van een maand....wij willen foto's zien!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Binnenkort misschien 2 katjes in huis

Bericht door Adriana »

T was geen bezorgdheid hoor, alleen wat ervaringsinformatie en niet alle - en ook niet alleen - rusjes kunnen zich zo onbesuisd gedragen. K ben begonnen met een htk en die liep ook over de bovenkant van de deuren en had de gewoonte 'tegen je op te lopen' en als je in jeans en zware houtje/touwtje-jas gekleed bent, is dat niet zo'n probleem, maar hij deed het 's zomers ook. En het is niet mijn gewoonte zo'n beest te 'heropvoeden', in grote lijnen pas ik me doorgaans wel aan, dat geeft de minste kans op gedragsproblemen.
Spelen met zo'n rusbeest is een kleine ramp want ze zoeken onmiddellijk uit hoe iets in elkaar zit. Bosje veren* aan een touwtje? Dan lopen ze via het draadje terug naar je hand en klauwen die open. (*duivenveren zijn ideaal, gewoon in het park en dan door een Detttol-oplossing en paar dagen in het vriesvak om schoon te maken - en gratis!).

Als je katten wilt waar wat mee te beleven valt, die je makkelijk kunt trainen dan zijn rusjes onder meer een optie en als je daar in alle aspecten 'de ruimte' voor biedt, dan kan het een prima match zijn.

Vorig jaar ben ik op gezelligsheidsbezoek geweest bij de fokker van Enzo's vader en hieronder wat foto's van een nest van 5 russenhummels, toen toch al rond euro 800,- per stuk. Indd zeer hoog aandoenlijk/cute/smelt-gehalte .....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gesloten