Ik heb me inderdaad al in aardig wat kattenziektes verdiept.
Het is zo handig om hier gewoon alles te typen wat ik denk, kun je alles zelf nog een keer nalezen en voor jezelf op een rijtje zetten en mensen kunnen gelijk met je mee gaan denken.

(waar ik heel erg blij mee ben, want zo kom ik steeds een stapje verder!)
Het probleem is dat je niet zeker weet of het inderdaad HCM is. Dus stel dat dat het niet is, dan blijft je kat met iets anders rondlopen en je zult er nooit achterkomen wat het is. En om dan medicijnen te gaan geven tegen HCM, doet dat niet meer kwaad dan goed?
Maar stel dat het wel HCM is, dan zou een dierenartsbezoekje haar al fataal kunnen worden. En dan is het juist slecht om haar geen medicijnen te geven.
Het is hoe dan ook weer een keuze tussen twee slechten. :S Al denk ik wel dat het HCM is, omdat al haar symptomen daarmee "kloppen".
En inderdaad, mensen met een kat met HCM mogen absoluut hun ervaringen delen! Wat voor symptomen had je kat en wat voor behandeling heeft ie gehad? Als het goed is krijgt 1 op de 9 katten hartproblemen (11% volgens meerdere bronnen op internet) dus er zouden wel meer mensen met HCM-ervaring moeten zijn toch? Als ik met de zoekfunctie zoek krijg ik geen resultaten, wat vreemd is omdat ik sowieso de laatste paar posts van dit topic terug zou moeten vinden. :S
Ik ga zo eerst maar eens kattenmelk kopen om te kijken of ik Rosa zo aan het drinken krijg. Ik heb zondagavond voor het laatst de kattenbak leeggeschept en ze heeft er daarna pas vanochtend voor het eerst weer opgezeten om te plassen. (dus 1,5 dag later) Ik zie haar wel drinken en eten, maar blijkbaar lang niet genoeg! (want 1,5 dag niet plassen lijkt mij best lang

) Ik heb ook even gekeken hoeveel ze heeft gegeten sinds gisterochtend, dit was ongeveer 25 gram. Maargoed ze heeft in de 2,5 maand hier ongeveer 2,5 kilo voer op, dus dat is ook maar ongeveer 30 gram per dag gemiddeld...
@adriana, dat artikel had ik inderdaad ook al gelezen, maar het probleem is dat er meerdere medicijnen zijn waar ze het mee behandelen, dus ja, wat is dan de beste? Ik zal ook nog even op barfplaats kijken zo. Dankje
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!