Ernstige nierproblemen Taylor

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
mas1973
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2010 20:19

Ernstige nierproblemen Taylor

Bericht door mas1973 »

Hallo allemaal,

Dankzij het forum ben ik er achter gekomen wat mij lieve meisje Taylor mankeerde. Helaas kwam alle hulp te laat...
In korte tijd viel ze erg veel af en dronk echt super veel. Via Google kwam ik dit forum tegen waarop ik ben gaan speuren. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de dierenarts en die stelde afgelopen maandagavond vast dat haar nieren verschrompeld waren en nog werkten als een vergiet. De reden van het afvallen en veel drinken was meteen bekend.
Er moest eigenlijk meteen bloed worden geprikt bij haar. Dit stond ze niet toe dus moest ze blijven en de volgende dag middels een roesje is er bloed afgenomen. De waardes lagen heel ver boven wat het mocht zijn. De prognose was slecht. Ze moest accuut op dieet en deze week nog 2 keer komen voor een infuus en dan de week erop weer bloedprikken om te kijken of de nierwaardes gezakt zouden zijn. Zo niet dan zou ze niet lang meer te leven hebben. Zo ja, dan had ze hooguit nog een paar maanden.
Toen ik haar de volgende dag 's middags ophaalde, was ze al geen schim meer van wat ze maandag was. Oké, ze had natuurlijk een roesje gehad. Ze heeft die middag nog wel wat gegeten en via het zachte voer waar ik water bij deed, wat gedronken. 's Nachts heeft ze in het geheel niet geslapen maar alleen maar naast me gelegen onder het dekbed. Ook ik was de hele nacht wakker om op haar te letten. Maar ze verzwakte zienderogen en toen heb ik de volgende morgen de moeilijke beslissing genomen om haar te laten in slapen.
Ze is 10 jaar geworden...

Mijn andere kat is hierdoor ook van slag en mist zijn vriendinnetje. T.z.t. komt er een nieuw maatje/vriendinnetje voor hem. Maar eerst moet ik dit verdriet verwerken en een plaatsje geven.

En op dit forum zal ik zeker blijven komen!!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Ernstige nierproblemen Taylor

Bericht door Lana »

Ahh, wat een naar verhaal!
Veel sterkte met het verlies van Taylor!
Hopelijk kunnen jij en de andere kat elkaar een beetje steunen!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ernstige nierproblemen Taylor

Bericht door Cari »

Hai Mas, wat een vervelende en trieste binnenkomer :-( !
Arme Taylor.. best nog heel jong voor schrompelniertjes. Je hebt denk ik de juiste beslissing genomen om haar direkt in te laten slapen, zo is haar verder lijden bespaard gebleven.
Maar nou moet je het nog verwerken.... heel veel sterkte daarmee! Misschien kan je een mooi verhaaltje over haar schrijven en een foto erbij zetten in het topic 'afscheid', dat wil al wel eens een héél klein beetje helpen...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mas1973
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2010 20:19

Re: Ernstige nierproblemen Taylor

Bericht door mas1973 »

Bedankt voor jullie reacties, dat doet me goed! Inmiddels heb ik en stukje geschreven bij het topic "afscheid". Het lukte me alleen niet om er een foto bij te plaatsen...
Plaats reactie