Kat hernoemen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
lientjuh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 09:31

Kat hernoemen

Bericht door lientjuh »

Wij hebben net een nieuwe poes in huis, ze is 2,5 en is aan het wennen aan de oude poes hier in huis.
Die 2 gaan wonderbaarlijk goed samen.

Nou hebben we erchter een probleempje: De nieuwe poes heeft niet zo'n mooie naam. We willen haar dus graag een nieuwe naam geven.
Hebben mensen ervaring met een volwassen kat een nieuwe naam geven?
Wat is hierbij het belangsrijkst:
Dat de voorletter hetzelfde is of dat de klank hetzelfde is? Of maakt dat niet uit
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat hernoemen

Bericht door sandy »

Wij hebben alle kattennamen met dezelfde klank op het eind, Missy, Redney, Buffy, Jessie en toch herkennen ze hun eigen naam.
Maar verbaster je die naam, missy sissy lissie, dan luisteren ze er net zo hard naar, dus wellicht iets zoeken met eenzelfde klank als je daar een mooie naam in kan vinden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat hernoemen

Bericht door Kattenbella »

Hoe heet ze dan?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat hernoemen

Bericht door Sannie_xx »

Ik heb niet het idee dat het heel veel uitmaakt. Ik ken genoeg mensen die een asielkat hebben genomen en hun naam volledig hebben veranderd, en die er toch naar luisteren.
Je kan ook gewoon wat dingen roepen en kijken op welke klanken de kat het best reageert, en daar een naam mee verzinnen :D

Ik heb echt 4 verschillende koosnamen voor mijn katten en ze reageren er even goed op. Terwijl ze ook wel echt hun eigen naam herkennen, maar ik heb wel het idee dat het er wat mee te maken heeft met hoé je het zegt.
Dat heeft wat met het karakter te maken. Mouse is een grote ondeugd dus die roep ik ook wat 'feller', want dat vind hij leuk/grappig. Zooey moet vooral lief en zacht en hoog geroepen worden, want dat is een schijterdje :)
Volgens mij reageren ze daar nog het meest op, een speciale toonhoogte/manier van roepen die je per kat gebruikt.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat hernoemen

Bericht door Cari »

Hai Lientjuh,
wat leuk dat je een volwassen poes erbij in huis hebt gehaald en dat het al zo goed gaat met de ouwere poes :grin: ! Je moet haar gewoon een naam geven die je mooi vindt, het hoeft helemaal nergens op te lijken.
Je hebt geen idee hoe snel de link wordt gelegd tussen het roepen van de naam en iets lekkers :lol: !
En als madammeke niet wil luisteren, hoort ze gewoon niets..... dat is het recht van een poes ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat hernoemen

Bericht door Adriana »

luistert ze naar haar huidige naam? waarschijnlijk niet, dus ze weet helemaal niet dat ze zo heet.
zal ze naar haar nieuwe naam gaan luisteren? is nog maar heel erg de vraag...

als het voor jou belangrijk is, gelijk een andere naam.
missch niet te veel gesisss erin,
de moeder sissst in het nest tegen haar kittens als ze stout zijn en ik 'verbied' hier wel eens door te sisssen en dat heeft zeker effect

wij hadden een Miss-e als herplaatspoes.
moest worden uitgesproken als miss-ie en niet uit je bek te krijgen. het was een e-nest, want haar broer heet Enzo.
ze heet nu Mies en luistert voor geen meter.
maar omdat ze in d'r eentje is (en bij mijn vriend woont), denkt-ie dat ze luistert en komt als hij roept.
(en zoals wij allemaal weten) -->ze komt als ze honger heeft en/of knuffels/aandacht wil, maar dat zeg ik hem maar niet..
haar broer luistert wèl in tegenstelling tot MoMo, maar dat is eerder zielig. die is niks gewend en heeft altijd honger.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie