# Kitten erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

# Kitten erbij?

Bericht door Saantje »

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag.
Ik heb een poes van ongeveer 13 jaar oud. Ze is erg lief en sinds we verhuisd zijn (dat is ongeveer 5 jaar geleden) komt ze op schoot zitten en is ze erg aanhankelijk geworden.
We hebben haar uit het asiel gehaald toen ze nog erg klein was. Ze is gevonden door het asiel en heeft nies en kat ziekte gehad.
Ik wil heel erg graag een klein Ragdoll kittentje (een meisje) er bij maar een groot probleem voor mijn ouders is dat ze bang zijn dat het dan niet goed gaat met de poes die we nu hebben omdat een klein jong beestje best wel veel andacht vraagt en wilt spelen.
Onze poes is aanhankelijk en speelt soms. Vaak ligt ze te slapen maar als je met haar speeld speelt ze wel.
In ons huis leven drie mensen 1 man en 1 vrouw en een meisje van 15 jaar. En we hebben 1 kat en 1 konijn.
Mijn vraag is iemand weet na deze informatie over onze poes het handig is of denkt dat het kan dat we een klein kitten Ragdolltje en dan een meisje nemen?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Admin op 07 jan 2010 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help !!!

Bericht door Camoth »

Een kitten wordt eerder geaccepteerd dan een volwassen kat. Ik heb zelf een oudere kat uit het asiel gehaald en daar een heilige birmaan kitten bij gezet. Volgens het asiel kon de oudere kat absoluut niet samen met andere katten, maar het gaat hier prima. Het zijn niet de dikste maatjes en tegen elkaar aanslapen doen ze niet. Af en toe stoeien ze een beetje, maar echt vechten doen ze niet.

Als jullie de ruimte hebben adviseer ik om twee kittens te nemen. Zodat ze lekker samen kunnen spelen en de oudere kat wat metrust kunnen laten.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Help !!!

Bericht door sandy »

En een maatje voor het konijn, gezien konijnen sociale dieren zijn die het gezelschap nodig hebben van een soortgenoot ;)

Elke kat reageert anders, ik heb het bij mijn vorige kat nooit gedurfd een andere erbij te nemen vanwege de leeftijd.
Dat gaat namelijk lang niet altijd goed, als je je eigen kat goed kent kan alleen jij beslissen of het verstandig is.
En inderdaad zou 2 kittens dan beter zijn zodat ze de oudere kat een beetje met rust laten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kitten erbij?

Bericht door puck0906 »

Ik heb in augustus 2 kittens bij een poes van 11 en een kater van 9 gezet en dat ging prima. Inmiddels leeft onze poes helaas niet meer maar onze kater went steeds meer. Ze waren nooit vriendjes maar lieten elkaar met rust en sinds een paar weken merk je dat hij meer toelaat van de kleintjes en niet meer zoveel blaast en gromt. Het ligt aan de kat maar je kan het altijd proberen. Nou ben ik het wel eens dat je er dan beter 2 kunt nemen. De kleintjes spelen dan lekker met elkaar en laten de oudere kat met rust. Succes met je beslissing!
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

Re: Kitten erbij?

Bericht door Saantje »

Hallo allemaal.

Heel erg bedankt voor jullie snelle reactie dat had ik echt nooit zo snel verwacht! Erg leuk.
Alleen ik ben nu bij mijn ouders aan het zuren over dat ik een klein ragdolltje wil hebben. En als ik iets wil hebben dan moet ik meestal eerst met argumenten komen voor ze een beslissing nemen.
Dus ik ben met allerie argumenten gekomen maar helaas het heeft niets geholpen.
Ze vinden een kat genoeg en denken dat het alleen als voordeel heeft dat ik erg blij er mee ben. En ze denken dat Pim (onze kat/poes die we nu hebben) er alleen maar slechter van wordt en eerder dood er door gaat.
Mijn oom en tante hebben zelf 5 katten en die heb ik ook geinformeerd en zij waren erg positief.
Alleen mijn ouders nog, maar helaas denk ik niet dat het gaat lukken.
De ennge oplossing die ik nog nog zie is blijven zuren en gewoon er van genieten dat Pim er nog is en als die er niet meer is dan een klein ragdoolje nemen.
Owh ja dat wilde ik ook nog even zeggen. Ik horden van mijn oom en tante dat ik heel erg moet uit kijken waar ik een ragdoll vandaan haal omdat er heel erg veel mee genoeid wordt. Ik wilde me al in schrijven voor zo`n nieuwsbrief van als er dan weer kitten zijn bij een goede fokker dat ik dan op de lijst sta maar ook dat helpt niet want me ouders zeggen dat dat de goden verzoeken is. Ik weet niet of het echt zo is maar toch durf ik de kans niet te wagen.
Ik denk overgens niet dat als Pim er niet meer is dat we dan twee kittens nemen want dat vinden me ouders denk ik helemaal niet leuk. (Het konijn heeft nogal wat gesloopt en ze zijn bang dat als je een kitten hebt dat die dan ook heel erg veel sloopt en als je er dan twee hebt helemaal).
Denken jullie dat het ook goed gaat als ik er maar eentje neem?
Alvast super bedankt! En nog een fijn weekend!

Groetjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten erbij?

Bericht door Cari »

Hai Saantje,
Ik ben een groot voorstander van meer-katten-huishoudens, omdat katten , in tegenstelling tot wat sommigen beweren, wel degelijk sociale dieren zijn die erg veel van elkaars gezelschap kunnen genieten. Toch ben ik blij dat je ouders er geen kleintje bij willen. Een poes van 13 jaar die altijd alleen is geweest, wordt vrijwel zeker niet gelukkig van een andere kat, oud of jong. De poes weet namelijk absoluut niet meer hoe ze met haar soortgenoten moet omgaan en dat is heel erg triest :cry: , want ze mist gewoon veel. Een foutje van mensen die niet aan de behoeften van de kat gedacht hebben. Hetzelfde (of zelfs nog in hogere mate) geldt dat voor het konijn, zoals Sandy al zei. Een konijn alleen vind ik doodzielig, die is in feite zijn hele leven aan 't wegkwijnen. Een helaas nog altijd algemeen geaccepteerd verschijnsel :evil: .

Na de dood van Pim zou je dus -als je aan het welzijn van de kat denkt - moeten kiezen voor 2 kittens. Een speelkameraadje in de vorm van een soortgenootje is voor een kitten gewoon noodzaak om geestelijk gezond op te groeien. Overigens: 2 kittens vernielen minder dan 1! Ze richten hun energie op stoeien met hun maatje i.p.v. op je meubels en gordijnen en je kuiten, en het is voor jou ook ontzettend leuk om naar 2 kittens te kijken die zich met elkaar vermaken. Dan kan geen mens tegenop :grin: . Ik heb inmiddels aardig wat kittens in opvang gehad, komplete nesten dus, en er is nooit iets vernield.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gesloten