Kat mee naar bed, wel of niet?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Tazke »

Onze dames mogen ook zelf weten of ze op bed komen liggen. Over het algemeen verliezen ze zowieso niet zo veel haren dus ik vind het niet echt een probleem. Mick sliep eerst elke avond op bed (lekker tegen mijn benen aan) en deze plek heeft Juul inmiddels van haar gepikt. Soms komt Mick nu naast me liggen. Uiteindelijk gaan ze 's nachts weg en ergens anders liggen. 's Morgens komt Mick me wel wakker maken en soms nog even knuffelen.

Wij vinden het heerlijk, hoewel het af en toe wel lastig is als een van de twee nog even gekriebeld moet worden. Staat er in eens midden in de nacht een knorrend beest naar je te kijken, hahahaha. Vind het wel humor. Dan maar wat minder slaap.
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Umimeis »

Ik kreeg vanacht een nat neusje tegen m'n ogen. Ik deed m'n ogen open .....en ja hoor, er stond een wit knorrend katje bij m'n hoofd! Dat was Sam,hij wou onder de dekens tegen me aanliggen, daarvoor maakte hij me wakker. :edrool:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Adriana »

Umimeis schreef:Ik kreeg vanacht een nat neusje tegen m'n ogen. Ik deed m'n ogen open .....en ja hoor, er stond een wit knorrend katje bij m'n hoofd! Dat was Sam,hij wou onder de dekens tegen me aanliggen, daarvoor maakte hij me wakker. :edrool:
en dat is toch onbetaalbaar?
dat ze je opzoeken en jouw gezelschap willen? en dan korrend van tevredenheid tegen je (= verwarming) aan komen liggen?
mensen verliezen ook haar en wollen dekens zijn gemaakt van schapenhaartjes
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door puck0906 »

ja vind ik ook. Ik heb er 3 op bed liggen en dan ook nog een kerel! haha Ik vind het ook heerlijk. Als je in je bed ligt en je ziet die schattige koppies heerlijk liggen te slapen dan krijg ik ook dat slaapgevoel en een golf van geluk door me heen. 's morgens even knorrend bij je oor is de beste manier om wakker te worden en die van ons hebben een ingebouwde wekker dus alleen in het weekend is het wat minder maar even wat knuffels en we draaien ons weer om. :lol:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Cari »

Mijn siameesje Safa is een klein koukleumpje. 's Winters heeft ze ook haar eigen plekje: tegen mijn buik, met haar voorpootjes op mijn arm, onder het dekbed. Ik moet wel even het dekbed voor haar optillen. Dat maakt ze kenbaar door bij mijn hoofd te gaan staan en heel zachtjes met haar snorharen en wat gesnuif ontzettend in mijn gezicht te kriebelen. Ik moet ook altijd in dezelfde houding liggen, anders is madammeke niet tevreden en kan ze niet slapen :roll: . Heel af en toe kruipt Bumper ook onder het dekbed en verder lig ik klem tussen de andere katten en honden die op het dekbed liggen :sleeping: .

Ik word 's morgens gelukkig nooit gewekt, ik moet ze allemaal wakker maken :lol:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door tacuma »

Hier ook een notoire bedslaper: siamees Tacuma, die net als Safa van Cari maar op één manier bij me
wil liggen, en net zolang om me heen draait -soms zelfs heel voorzichtig 'veegt' met een voorpootje om
me dat duidelijk te maken. Ik moet op mijn rechterzij liggen, rechterarm uitgestrekt, en dan kruipt Tacuma
in het holletje onder mijn oksel, pootjes over mijn schouder, onder het dekbed wel te verstaan. Vaak ook
met zijn hoofdje tegen mijn wang. Toen ik onlangs drie nachten in het ziekenhuis lag, miste ik hem zelfs...
Noah komt ook op bed liggen, maar dan meer ter hoogte van je knieën: strak tegen je aan, en
dan kan je dus echt niet meer bewegen. ET ligt liever in zo'n radiatormandje, dat aan het
voeteneind van het bed hangt, boven onze voeten. Gezellige boel dus! :grin:

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Umimeis »

en dat is toch onbetaalbaar?
dat ze je opzoeken en jouw gezelschap willen? en dan korrend van tevredenheid tegen je (= verwarming) aan komen liggen?
Ja, inderdaad.....ik vind het alleen maar leuk als hij bij me komt liggen. Ik heb nu nog geen partner, maar ben wel benieuwd wat mijn toekomstige partner ervan vind.
Het zijn mijn katten ik vind eigenlijk daat hij dat maar moet accepteren dat de katten op bed willen slapen. :oops:
Mijn ex zou dit nooit gewild hebben. Hij wou sowieso geen huisdier, ben eigenlijk wel blij dus dat we destijds een einde hebben gemaakt aan onze relatie, anders had ik deze 2 lieverds noooit gehad.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 07 jan 2010 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door lizzy123 »

tijger en lizzy, lizzy minder (ze is vaak erg druk in de avond this nog een kitten) ze liggen vaak bij op bed ik heb een heerlijk warm dekentje en allebij vinden ze het de warmste plek in huis. ik heb er geen moeite mee en me partner is ook gek op de katten. ons bed wordt daarom ook meer verschoond.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Adriana »

K vind dit één van de leukste draadjes :smile: , heerlijk al die katten-bedverhalen, k zie het helemaal voor me en bij mij is het niet anders.
Mo slaapt onder het dekbed met zijn kop half op het kussen tegen mij aan en ik moet het niet wagen me om te draaien en mijn rug naar hem toe te keren.
Voor straf loopt hij met prikpoten over me heen naar de andere kant en laat zich neervallen. Hij weet dondersgoed hoe hij 'om' moet lopen, maar dan niet.

K heb sinds kort een grote losse fleece-lap (stoffenkraam markt) x 2 aan het hoofdeinde liggen en daar ligt-ie op en kan ik hem inwikkelen. Dat klop je zo uit, wast wat makkelijker en zo droog.
Enzo mag sinds kort ook op bed van Mo maar voeteneind en omdat hij niks gewend is, vindt-ie dat al supertof en dat levert donderend-knorren op.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Adriana »

Umimeis schreef: anders had ik deze 2 lieverds noooit gehad.
en zo heeft ieder nadeel toch ook voordelen, hhihihihi :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Kattenbella »

:lol: Adriana, die Mo, voor straf met prikpoten. Dat is zo hekenbaar ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Umimeis »

@ Adriana hihi ja, inderdaad!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Mac »

Mac ligt ook elke dag bij me op bed..Hij wilt dan tegen me aan liggen. Echt heel gezellig...en lekker warm.. Hij ligt bij mij zelden aan het voeteneind...en soms mag ik me gelukkig prijzen met een heerlijk massage als ie een kroelbui heeft ;)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
mjamssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2009 00:45

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door mjamssen »

Heerlijk toch als ze lekker tegen je aan komen liggen.
Ik heb gewoon een grote fleece deken over mijn dekbed liggen en daar blijven de hsren wel aan 'plakken"geen probleem hoor.
Veel te gezellig om ze voor een paar haren van de slaapkamer te weren.

mlouise
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Tember »

Die van mij mogen overdag, als ik zelf ook boven ben, boven spelen. Ze begrijpen dit principe ook. En heel soms, als vriendje laat thuis is, neem ik ze mee naar bed voor de gezelligheid. Ik kan me voorstellen dat dit soms verwarrend voor ze kan zijn, de ene keer en de andere keer niet, maar ze lijken het te zien als een gunst en zijn blij als ze naar boven mogen en gaan zonder morren ook weer naar beneden. Als het aan mij lag nam ik ze elke avond mee, maar daar is m'n vriend het niet mee eens. Hij zeurt om de haren, maar er liggen meer haren van mij in bed als van de katten haha.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie