Kat loopt bijna niet meer
Re: Kat loopt bijna niet meer
Heel veel sterkte. Veel te jong.
Je hebt alles voor Diesel gedaan wat mogelijk was. Je hoeft jezelf niets te verwijten.

Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Vanmorgen om 9:15uur heb ik afscheid moeten nemen van ons lief mannetje. Ik vind het zo oneerlijk dat hij zo kort maar bij ons was. Ik had hem zo graag en mooi leven gegeven en nu moet ik zonder hem verder. Ik heb hem op een mooi plaatsje begraven in de tuin zodat hij toch nog een beetje bij me is. Het zal moeten slijten denk ik...
Veel sterkte toegewenst! 

Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Ik krijg er helemaal kippenvel van..
Heel veel sterkte met het verlies!

Heel veel sterkte met het verlies!
Groetjes,
Ilona
En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra
Ilona
En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra

Het zal zn tijd nodig hebben om dit te verwerken, als je dit ooit al volledig van je af kan zetten, vooral omdat het gewoon vreselijk oneerlijk is
Gelukkig heeft hij in de korte tijd dat hij bij jullie mocht zijn een goed leven gehad, maar het was echt veels tekort..nogmaals veel sterkte

Gelukkig heeft hij in de korte tijd dat hij bij jullie mocht zijn een goed leven gehad, maar het was echt veels tekort..nogmaals veel sterkte
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is heel raar dat je niets meer hebt om voor te zorgen (met uitzondering van mijn kinderen). Als ik de foto van hem zie denk ik alleen maar, wat heb je in je maandje bij mij veel moeten meemaken. Diesel was heel speciaal en ik zal hem nooit vergeten. Rust zacht lieve Diesel.
Hoi Wisje
Ik lees het nu allemaal pas. Wat naar zeg. (ik kan het nooit droog houden bij dit soort berichten...En nu is het nog erger omdat 1 van mijn katten ook Diesel heet)
Wat ik me nog afvroeg je schreef dat er nog testen waren gedaan warvan de uitlsag nog moest terug komen en dat er nog neurologisch testen werden gedaan. Is daar nog iets uitgekomen?
Je haalt hem er niet mee terug jammer genoeg maar zou misschien wel prettig zijn als je alsnog weet water aan de hand was?
Heel heel veel sterkte met het verlies van Diesel. (he bah kan het bijna niet opschrijven de naam)
Ik lees het nu allemaal pas. Wat naar zeg. (ik kan het nooit droog houden bij dit soort berichten...En nu is het nog erger omdat 1 van mijn katten ook Diesel heet)
Wat ik me nog afvroeg je schreef dat er nog testen waren gedaan warvan de uitlsag nog moest terug komen en dat er nog neurologisch testen werden gedaan. Is daar nog iets uitgekomen?
Je haalt hem er niet mee terug jammer genoeg maar zou misschien wel prettig zijn als je alsnog weet water aan de hand was?
Heel heel veel sterkte met het verlies van Diesel. (he bah kan het bijna niet opschrijven de naam)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Hoi Loek,
Ik zou de testen en het bloedonderzoek laten doen op de dag dat ik Diesel liet inslapen. De verlamming was al tot aan zijn gezichtje en er was niets meer wat ik of de da nog konden doen. Autopsie doen op zijn lijfje kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik zou de testen en het bloedonderzoek laten doen op de dag dat ik Diesel liet inslapen. De verlamming was al tot aan zijn gezichtje en er was niets meer wat ik of de da nog konden doen. Autopsie doen op zijn lijfje kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik ben nog gebeld door de dierenkliniek en die hebben botulisme uitgesloten. Als het botulisme was dan moesten de vissen al dood zijn. Dat waren ze dus niet. Ik zal me er bij neerleggen dat ik nooit zal weten wat hij heeft gehad. Ik voel me trouwens wel schuldig dat ik hem laten inslapen.IK heb hem laten inslapen hij vroeg er niet om. Heeft iemand van jullie ook zo'n schuldgevoel als je een kat laat inslapen? Ik sta er mee op en ga er mee naar bed toe met de gedachten dat ik toch nog misschien iets langer had moeten wachten. 

De ideale situatie is dat je huisdier van ouderdom liefst nog in de slaap sterft.
De realiteit is helaas anders, of je moet zelf die enorm moeilijke beslissing nemen of het lot beslist gewoon anders en je dier kom om door een ongeluk of misdrijf.
Mn zus heeft gisteren haar 6 jaar oude konijn moeten laten inslapen, geheel onverwacht en dat komt enorm hard aan, ikzelf kan het nog niet eens bevatten.
Het is het oneerlijke van het geval wat het nog het meest moeilijk maakt om het te accepteren, laat staan met een jong dier.
Dat verwacht je niet, en het hoort niet, en dan hoor je niet zo'n beslissing te moeten nemen en dat maakt het zo vreselijk moeilijk, en het schuldgevoel daarbij is omdat jouw dier niet het volle leven heeft gehad waar hij/zij recht op had.
Ik kan wel zeggen dat je je niet schuldig moet voelen maar dat gevoel kan alleen jijzelf opzij zetten, je hebt al het mogelijke gedaan om je kat te redden maar het mocht niet zo zijn.
Het is gemeen, het is keihard maar helaas, de realiteit is dat het leven je vaak harde klappen geeft en het enige wat je kan doen is daar proberen mee om te gaan en vooral jezelf daar de tijd voor geven.
Het gemis blijft altijd maar je leert er mee omgaan, de pijn word vanzelf minder en het schuldgevoel ebt vanzelf weg wanneer je kan accepteren dat het niet anders mocht zijn.
Dieren worden vaak ziek en sterven toch best vaak vrij jong daardoor, en soms heel erg jong.
Dat gebeurt gewoon en daar doe je niks aan, als je hem langer had laten rondlopen had hij mischien zelf het wel opgegeven en moet je je afvragen hoe dat had geweest, mischien toch ook niet iets wat je had willen afwachten.
De realiteit is helaas anders, of je moet zelf die enorm moeilijke beslissing nemen of het lot beslist gewoon anders en je dier kom om door een ongeluk of misdrijf.
Mn zus heeft gisteren haar 6 jaar oude konijn moeten laten inslapen, geheel onverwacht en dat komt enorm hard aan, ikzelf kan het nog niet eens bevatten.
Het is het oneerlijke van het geval wat het nog het meest moeilijk maakt om het te accepteren, laat staan met een jong dier.
Dat verwacht je niet, en het hoort niet, en dan hoor je niet zo'n beslissing te moeten nemen en dat maakt het zo vreselijk moeilijk, en het schuldgevoel daarbij is omdat jouw dier niet het volle leven heeft gehad waar hij/zij recht op had.
Ik kan wel zeggen dat je je niet schuldig moet voelen maar dat gevoel kan alleen jijzelf opzij zetten, je hebt al het mogelijke gedaan om je kat te redden maar het mocht niet zo zijn.
Het is gemeen, het is keihard maar helaas, de realiteit is dat het leven je vaak harde klappen geeft en het enige wat je kan doen is daar proberen mee om te gaan en vooral jezelf daar de tijd voor geven.
Het gemis blijft altijd maar je leert er mee omgaan, de pijn word vanzelf minder en het schuldgevoel ebt vanzelf weg wanneer je kan accepteren dat het niet anders mocht zijn.
Dieren worden vaak ziek en sterven toch best vaak vrij jong daardoor, en soms heel erg jong.
Dat gebeurt gewoon en daar doe je niks aan, als je hem langer had laten rondlopen had hij mischien zelf het wel opgegeven en moet je je afvragen hoe dat had geweest, mischien toch ook niet iets wat je had willen afwachten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
je hebt je Diesel niet in de steek gelaten, je hoeft jezelf niets te verwijten en bent tot en met zijn laatste moment bij hem geweest.wisje schreef:Ik voel me trouwens wel schuldig dat ik hem laten inslapen.IK heb hem laten inslapen hij vroeg er niet om. Heeft iemand van jullie ook zo'n schuldgevoel als je een kat laat inslapen? Ik sta er mee op en ga er mee naar bed toe met de gedachten dat ik toch nog misschien iets langer had moeten wachten.
soms moet je accepteren dat het niet lukt, dat je een dier niet kunt redden of kunt behoeden voor lijden.
dat je er alles aan gedaan hebt - tot en met een zacht einde - en dat heb je.
iets in dat dier zegt 'het gaat niet - het kan niet' en t stopt met eten en drinken en probeert weg te kruipen. in de natuur is dat de gebruikelijke weg. zo'n ziek dier weet dat zijn einde nadert en hij kan je er niet om vragen.
het is onze taak om dat te begrijpen en te helpen, juist dan. en dat heb je gedaan.
jij hebt je lieve Diesel geholpen zachtjes weg te glijden en die doodsstrijd niet meer te hoeven (mee)maken en dat is het uiterste wat we nog voor onze lievelingen kunnen doen. zij weten zelf niet dat hun leven met een paar dagen/uren wordt bekort.
je hebt Diesel het zachtste einde gegeven dat mogelijk was en zo zal hij je herinnering in gaan met alle lieve gedachten aan een geweldige, veel te jong overleden poezel.
en ooit is er weer ruimte voor een nieuwe poezel en Diesel zal altijd jullie bijzondere Diesel blijven.
Sandy en Adriana hebben alles al gezegd, kan daar weinig meer aan toe voegen. Schuldgevoel heb ik ook atijd, hoe onterecht misschien ook. Maar toch vraag je je af: had ik niet...... zou hij toch liever..... was ik te vroeg?
Allemaal niet te beantwoorden vragen. Je hebt gedaan wat in jouw ogen voor Diesel het beste was en meer kan je niet van jezelf eisen. Nogmaals heel veel sterkte!
Allemaal niet te beantwoorden vragen. Je hebt gedaan wat in jouw ogen voor Diesel het beste was en meer kan je niet van jezelf eisen. Nogmaals heel veel sterkte!
- Kattenbella
- Tijger
Ik heb dit gevoel ook altijd weer bij inslapen, maar ik weet dat het echt niet anders kan dan. Je hebt echt zo zuiver gehandeld en alles gedaan wat in je macht lag.
Heel veel sterkte voor jullie!
Heel veel sterkte voor jullie!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
-
- Panter
Sterkte....
is het misschien niet FIP geweest???
is het misschien niet FIP geweest???
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht