Kat loopt bijna niet meer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
wisje
Huiskat
Huiskat

Kat loopt bijna niet meer

Bericht door wisje »

Hoi allemaal,

ik heb pas sinds 1 maand een lieve kitten diesel. Na 1 week was hij verkouden en heeft hier een atibiotica voor gekregen.
Hij was helemaal niet actief en speelde nergens mee. Na 2 weken ging hij opeens heel dronken lopen. Bij de da kreeg hij medicijnen om op te knappen. Een dag later ben ik terug gegaan want het werd alleen maar erger. We hebben hem daar gelaten en hij heeft een aantal onderzoeken gehad. Nu heeft hij een vergrote nier, maar zijn andere nier doet het goed.
Ze denken nu dat hij iets aan zijn hersenen heeft. Hij kreeg een aantal spuiten cortison en is toen met ons mee naar huis gegaan. Nu moest het binnen een aantal dagen verbeteren. Hij loopt nu bijna helemaal niet meer en eten en drinken boeit hem niet. Heeft iemand dit vaker mee gemaakt of weet iemand wat ik nog voor hem kan doen? Hij is pas 7 maanden en wij zijn allemaal hartstikke gek op hem en willen hem zeker niet kwijt. :-(
Loontje
Poema
Poema

Re: Kat loopt bijna niet meer

Bericht door Loontje »

Hoi Wisje,

wat een verdrietig bericht zeg! :-(

Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn, maar misschien is het een idee om naar een andere kliniek of dierenarts te gaan om een second opinion te vragen.

Veel succes en sterkte! Ik hoop dat jullie kitten er weer bovenop zal komen.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als hij iets aan zn hersenen heeft kunnen ze dat alleen maar definitief weten met gedegen onderzoek en niet zomaar stellen dat dat het wel zal zijn. Daar zou ik geen genoegen mee nemen.
Een vergrote nier hoeft op zich geen kwaad te kunnen als de andere nier goed functioneert, alleen moet 1 nier de functie van 2 nieren op zich nemen.
Alleen zou ik niet weten in hoeverre ze wat moeten doen aan die vergrote nier, dat zou je is na moeten vragen.
Ik zou inderdaad een second opinion vragen, want vind niet dat er goed gereageerd word op de problemen met je katje.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Hai Wisje,
wat een triest gedoe.... :-( Weet je wat ze inmiddels al onderzocht hebben? Hebben ze ook zijn bloed getest? Het zou ook iets met zijn lever kunnen zijn. Is hij getest op leucose/aids?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
wisje
Huiskat
Huiskat

Bericht door wisje »

Bedankt voor jullie reacties. Hij lag er net zo zielig bij dat ik naar de da ben gereden. Wij hebben hier een kliniek met verschillende artsen. Ik had nu een andere da. Hij zei dat hij niet goed kon lopen omdat hij was afgevallen. Hij is heel mager en was nu weer 200gr. afgevallen. De da heeft helemaal niets gezegd over dat het door zijn hersenen komt. Hij denkt dat er misschien in zijn grote nier een ontsteking zit en dat hij daarom niet wil eten. Diesel kreeg nu een spuit met antibiotica en pilletjes voor thuis. Ook heb ik blikjes van Hill gekregen met veel caloriën zodat hij kan aansterken. Over een paar dagen moet het beter met hem gaan.
Ik hoop het maar,anders kan ik altijd nog vragen of ze zijn bloed kunnen onderzoeken naar andere ziektes.
Het wordt nog een moeilijk weekje voor ons en voor diesel.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik hoop dat alles goedkomt, sterkte! Hou ons op de hoogte?
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wat naar allemaal :-( .

Jammer ook dat er niet meteen goed onderzoek gedaan is tijdens beide bezoeken. Ik lees heel veel "misschien".
Ik hoop in elk geval voor jullie dat de antibiotica aanslaat en dat je man weer aansterkt!
Mocht je er nare gevoelens bij houden, dan er gewoon op staan dat er verder onderzoek gedaan wordt, hoor! Het is jouw poezemans ;-) .

Sterkte en hopelijk laat je nog weten hoe het gaat!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

We zijn 24 uur verder - hoe is 't nou met Diesel?

De kattenbende in beeld
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door JLC »

Ik hoop dat het snel beter gaat met je katje.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
wisje
Huiskat
Huiskat

Bericht door wisje »

Met mijn Dieseltje gaat het slecht. Hij is het aan het opgeven en wil helemaal niet meer lopen. Als ik hem dwing om te eten, spuugt hij het er weer uit. Het is net of er iets in zijn keel zit wat hem dwars zit. Als dit morgen ook nog is ga ik hem (hoeveel verdriet me dit ook doet) laten inslapen. Het is mijn eerste katje dat ik heb en moet hem na 1 maand al opgeven. Ik snap er ook eigenlijk niets van, ik koop een kitten die speels en gezond is en nu is hij bijna dood. Misschien heb ik iets verkeerds gedaan of iets verkeerds te eten gegeven ik weet het ook niet meer. Ik weet wel dat ik hem heel erg zal missen.
Loontje
Poema
Poema

Bericht door Loontje »

Oh jee wat een slecht nieuws zeg :-(
Is er geen dierenarts die nu dienst heeft? Geef jezelf nu niet de schuld, daar bereik je niets mee, behalve
dan dat je je nog veel rotter voelt dan je al doet!
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Jee wat heftig :-( Zou inderdaad kijken of je nu bij een dienstdoende arts terecht kan en alles uit de kast laat trekken om te kijken wat er nou precies mis is in dat lijfje :???:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Sterkte ook van ons hier, jammer dat er inderdaad geen gedegen onderzoek is gedaan. Er is waarschijnlijk iets aan de hand waar je helemaal niet aan en tegen kan doen :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Dat zou heel goed een acute nierontsteking kunnen zijn :-( . Daar kan jij niets aan doen Wisje, zo'n kat heeft intensive care nodig, opname in een dierenkliniek. Ik :epray: :epray: :epray: voor je dat het goed afloopt met Diesel...

De kattenbende in beeld
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

Jeetje wat erg voor je. maar in laten slapen terwijl je niet echt weet wat hij heeft? Heb je al echo gemaakt of bloed geprikt?
Plaats reactie