Katten en vuurwerk

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

Nog leuker, Wii Fit met drank op!

(en de kat stiekum op het board om je gewicht zwaarder te maken, stoute Mac)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Camoth »

:lol:

Ik heb alleen geen Wii fit, maar zal kijken of ze zin hebben in een potje Mario Party vanavond :grin:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Umimeis »

Ja, en dan lekker balansoefeningen doen hihi...jammer is dat de batterijen van m'n balanceboard leeg zijn....
Mario Party doen als je drank op hebt is ook lachen :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

Zeker, ik snap dat spel toch al niet...dan moet je ineens weer terug naar het begin, grrrr! Laat staan met drank ;)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Umimeis »

inderdaad...raar spel, maar wel leuk als je het met een groepje doet en je hebt wat drank op.
Mario Kart is ook leuk met drank op......en het is legaal ook nog, je hoeft geen Bob te zijn hahaha
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

Gelukkig 2010 allemaal!!

Hier ging alles goed....Toen het 12 uur was werd Mac wel onrustig en uiteindelijk bij het vuurwerk geknal ging hij achter de wasmachine zitten. Als ik ga stofzuigen gaat hij ook achter de wasmachine.
Alleen toen hij net weer de huiskamer in durfde te komen, kwam er weer een harde knal, dus weer terug achter de wasmachine. Mac is nu wel erg moe, hij is steeds aan het gapen, arme schat.

Trouwens die Bach druppels geef ik niet meer...zit 27% alcohol in.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Adriana »

Mac schreef:Mac is nu wel erg moe, hij is steeds aan het gapen, arme schat.

Trouwens die Bach druppels geef ik niet meer...zit 27% alcohol in.
:toost: oeps, jij aan de drank en die arme Mac ook aan de drank :pdtleb:, de volgende ochtend twee katers?

t leek in Den Haag wel oorlog met die grote explosies. k snap daar niks van.
moeten hier wel heel erg veel boze geesten worden verjaagd.
geen klokgebeier de hele nacht, zoals in Siddeburen, dat scheelt..

blij dat het januari is, al het gedoe achter de rug en de dagen worden weer langer. :grin:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Roosje »

Om 8 uur begonnen hier de klokken, Rosa was een beetje onrustig maar ik niet heel erg bang. Een uurtje later zijn wij weggegaan naar vrienden, natvoer neergezet wat ze altijd heel lekker vind en gelijk opschrokt, slaapkamerdeur open waar ze normaal niet mag komen omdat daar het minst lawaai was te horen. Toen we thuiskwamen zat ze bang in een hoekje van de slaapkamer, geen hap gegeten. Maar zodra ze even geknuffeld was was het weer goed en ging ze ook gelijk eten, de arme schat. Alleen toen we wilden gaan slapen met de slaapkamer deur dicht ging ze wel weer in protest, dus ze heeft vannacht maar bij ons op de kamer geslapen.

Ik woon trouwens niet in Siddeburen hoor, maar dat is toevallig een dorpje met dezelfde traditie die het goed uitlegt op z'n site. ;-)
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door sandy »

Het vuurwerk was heftiger als het jaar ervoor, soms leek het wel of er bommen afgingen, een paar keer voelde ik echt een lichte trilling op de bank :shock:
De katten zaten op hun gewoonlijke schuilplek onder het bed en Jes onder het dekbed, vorig jaar was het vrij rustig hier dus liepen ze meeste tijd gewoon rond.
Ben blij dat deze ellende weer voorbij is al zal er vast nog wel een en ander afgestoken worden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Camoth »

Coco heeft de hele tijd lekker op schoot gelegen. Bij een harde knal keek ze even op en sliep dan weer verder :lol:

Bindi schoot in het begin even onder het bed. Maar nadat ik haar wat Viyo met 10 druppels Puur Nervo had gegeven (max dosis). Toen kwam ze eronder vandaan en is naast me op de bank gaan liggen. Om 1 uur nog een kuikentje gegeven ter afleiding, dat werkte goed ;) Hier dus ondanks de oorlogsgeluiden redelijk relaxte poezenbeesten :edance:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door JLC »

In Zwolle hebben we het ook allemaal weer overleefd. Jaap vond het vervelender dan Lizzie.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Umimeis »

Ook ik hier hebben we het overleefd. Sam vond de vuurpijlen die de lucht in werden geschoten prachtig.
Hij zat met verbazing uit het raam te kijken. Flea die heeft een tijdje geslapen op zolder, maar ook aan hem kon ik merken dat hij niet bang was. Wel schrokken ze af en toe vd harde knallen, maar gingen daarna gewoon verder waar ze mee bezig waren. Stoeien, eten en slapen.
Ik ben later nog wel de straat op gegaan om naar het vuurwerkt te kijken.
Een vriendin van mij die ook altijd op de katten past had een minder leuk oud en nieuw. Haar kat was door het luikje ontsnapt, terwijl het luikje op slot zat. Hij had zich er gewoon doorheen gebeukt.
Maar het luikje was ook niet echt stevig meer omdat hij al eens stuk was geweest, het was ooit eens vernield door een ongecastreerde kater die met een noodgang door het luikje rende toen zij hem ooit haar huis weg joeg.
De hele achterkant lag eraf, maar het klepje was nog heel.
Gelukkig is hij inmiddels alweer terecht!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Leonie89 »

benthe en merlijn vonden het hier ook prachtig.. op de achterpootjes voor het raam kijken naar de mooie kleuren en luisteren waar dat geluid nou allemaal vandaan kwam!!
en gelukkig genoeg personeel in huis om merlijn van de tafe te houden.... :lol:
mendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2009 09:01

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door mendy »

Mijn poezenkinders hebben het ook weer overleefd, ze keken werkelijk waar nergens van op!
Zaten zelfs op de vensterbank te kijken waar alles heen ging!
Was wel een beetje huiverig omdat het de eerste keer was en geen idee had hoe ze zouden reageren.
Ben trots op ze!
JC Anja

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door JC Anja »

Het is dan wel geen Oud en Nieuw,maar met elk doelpunt wat Nederland scoort,wat hier vuurwerk afgestoken.Ronduit belachelijk vind ik dat....en nog wel in de stad die zo getroffen is door een Vuurwerkramp.Maar goed....is niet anders.
Wij weten dit zo langzamerhand,maar onze kitten Roos kan zich er niet op voorbereiden en vliegt zowat van schrik de lucht in.

Met morgen de finale in zicht,wil ik haar toch een beetje kalm houden.

Ik neem haar zo wie zo tijdens de wedstrijd maar op schoot,maar als we winnen,word het hier vast gigantisch met het vuurwerk.

Ik ben niet zo van de pilletjes.
Nu zei mijn buurvrouw......geef haar over de hele dag verdeeld af en toe en klein theelepeltje advocaat.Is ze lekker rustig tegen de tijd dat het voetbal begint.

Wel heb ik een nieuw catnip speeltje voor haar.Omdat daar om iets van valeriaan in zit.Maar of het allemaal gaat helpen?????
Plaats reactie