Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Umimeis »

Ik zou haar inderdaad laten chippen en misschien even tijdelijk een halsbandje om, zo heb ik dat ook bij mijn katten gedaan.
Ze dragen nu geen halsbandje meer (ze zijn ook gechipt). Sam was op een gegeven moment zijn bandje zelfs kwijtgeraakt.
Ze kunnen namelijk ook ergens achter blijven haken, vandaar dat ik ook geen halsbandjes meer gebruik.

Verder bleef ik in het begin erbij (de eerste 2 weken) als ze naar buiten gingen.
Verder heb ik zowel met Flea als met Sam samen eerst een paar keer een wandelingetje gemaakt, zodat ze de route een beetje leerden kennen. Ik heb geen tuigjes gebruikt.

Je zou ook kattensnoepjes bij je kunnen houden en er mee lokken als je wilt dat ze weer naar je toe moeten komen.
Ook veel fluiten en de naam roepen, ze leren dan het geluid van je fluitje herkennen en ook hun naam.
Sam heeft veel van Flea geleerd waar de leukste verstopplekjes zijn en hoe je in bomen moet klimmen.
Sam had ook geleerd hoe je via de schutting vd beneden verdieping op het dak kon springen en zo weer bij m'n huis komt.
Hij deed Flea in alles na. Hij keek eerst heel goed wat Flea deed en deed dat na, heel grappig om te zien.
Flea had veel dingen geleerd vd katten van m'n vriendin die hier in de straat woont.
Ze leren best veel van andere katten.

Ik had weinig keus want ik heb geen tuin, wel een balkon. Maar dat vond ik te beperkt voor mijn katten.
Bovendien was Flea al gewend om naar buiten te gaan want de vorige eigenaar die liet hem als kitten al buiten.
Flea was ruim 4 maanden oud toen ik hem kreeg. Ik heb hem toen 3 weken binnen kunnen houden.
Het kon niet langer want hij wilde zo graag. Sam was ook al met 3 maanden buiten, toen ik hem net had heb ik heem eerst 4 weken binnen gehouden. Hij liep niet weg, hij bleef steeds in de buurt van Flea.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door lizzy123 »

Tijger draagt ook een halsbandje met belletje en kokertje waar ons aderes op staat. eerst werd ze helemaal gek van dat belletje, maar nu merkt ze er niks meer van. ik bleef er eerst ook bij maar ik zag dat het zo ontzettend goed ging dat ik haar maar even alleen liet.
ze heeft zelfs al een andere kat ontmoet van de buurt, ging hartstikke goed, ze besnufelde elkaar. totdat andere kat naar haar teratorium ging..

ik denk dat ik morgen weer even met haar naar buiten ga.

groetjes iris en likjes van tijger en lizzy
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Marrie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2009 18:46

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Marrie »

Hallo Lizzy, fijn dat Tijger lekker naar buiten is geweest en vooral dat ze is teruggekomen.
Het blijft waarschijnlijk de komende tijd nog wel even spannend, wanneer je haar naar buiten doet.
Ik zou je toch willen adviseren om haar te laten chippen. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
Wij wonen ook erg landelijk/rustig maar ik heb al mijn poezen laten chippen. Je weet namelijk nooit wat er gebeurd.
Een poes kan, eenmaal over de schutting, heel ver afdwalen van huis... Als ze verdwaald, of erger kunnen ze jou in
ieder geval nog traceren.
En, waarom zou je het niet doen? De kosten wegen niet op tegen de onwetendheid wanneer je poes weg is en wegblijft.
Het is echt verschrikkelijk wanneer je niet weet wat er met je poes gebeurd is...

Succes, groetjes Marrie.
Ligt de poes de hele dag op de stoel, reken dan op een natte boel
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door lizzy123 »

we weten wel wat chippen is, maar we hebben al jaren katten. en zijn die ooit gechipt? nee.
ze zijn altijd terug gekomen, maar wat ik wou weten is of mijn kat tijger dan wel terug komt. want zij is soms wat drukker en blijft hartstikke lang buiten.

maar dat kunnen jullie eigenlijk ook niet weten.. :oops:
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Umimeis »

Tja, de ene kat kan zich langer vermaken dan de andere kat.
Mijn ene kat blijft in de zomer soms wel een halve dag buiten, terwijl m'n andere kat na een uur weer binnen is.
Toen mij katten nog binnen bleven waren ze ook drukker, maar sinds ze buiten komen, zijn ze binnen wat rustiger omdat ze zich buiten kunnen uitleven. En dat is ook de reden waarom ik ze naar buiten doe.
Het zou voor mijn katten niks zijn als ze niet naar buiten mochten.
Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als ik nooit naar buiten zou mogen. Een beetje frisse neus halen is ook goed voor katten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door lizzy123 »

ik had gister ook het gevoel dat toen ze buiten was geweest dat ze erder de hele dag boven op bed lag te slapen. ook was ze een stuk lustiger. toen ze net binnen was rende ze meteen naar de voerbak om te eten.. zoiets doet ze bijna nooit, en nu ze toch al de laaste tijd wat minder at, ben ik er nu wel erg blij mee.

we willen de kat miss wel laten chippen, maar we hebben gevaagd bij onze dierenarts en daar kost het 60 euro. is dat normaal voo chippen?? we hebben haar nog niet laten chippen want 60 euro..
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Adriana »

lizzy123 schreef:we hebben haar nog niet laten chippen want 60 euro..
zie bij kattenchip, ik heb wat tarieven van diverse dierenartsen opgezocht ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door lizzy123 »

ik kan tijger laten chippen! en lizzy gaat meteen mee! ik heb een andere dierenarts opgezocht, het gebeurt woensdag! nu kan het gebeuren voor 35 euro. dit is wel wat verder rijden, maar dat heb ik er wel voor over:D

Tijger is net weer naar buiten geweest alleen met een tuigje omdat er nieuwe sneeuw ligt en dan zijn de geuren wat minder. en ruikt ze haar huis minder goed
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Adriana »

lizzy123 schreef:ik kan tijger laten chippen! en lizzy gaat meteen mee! ik heb een andere dierenarts opgezocht, het gebeurt woensdag! nu kan het gebeuren voor 35 euro. dit is wel wat verder rijden, maar dat heb ik er wel voor over:D

Tijger is net weer naar buiten geweest alleen met een tuigje omdat er nieuwe sneeuw ligt en dan zijn de geuren wat minder. en ruikt ze haar huis minder goed
;-) wat een goeie berichten allemaal! :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door lizzy123 »

dankzij deze forums kan ik me kat laten chippen eerst had ik er helemaal niet over na gedacht.. voor ik dit vond.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Adriana »

lizzy123 schreef:dankzij deze forums kan ik me kat laten chippen eerst had ik er helemaal niet over na gedacht.. voor ik dit vond.
hoop dat je gezellig bij ons :kissykissy: blijft!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door lizzy123 »

ik weet bijna wel zeker dat ik heeeell lang op die forum zal blijven! =D :kissykissy:



net tijger naar buiten geweest. vogeltje gevangen... legte ze voor de achterdeur.
maar ik ben zo blij dat tijger terug komt! we laten haar nu al wel naar buiten, maar word pas woensda gechipt.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
mendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2009 09:01

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door mendy »

Mijn 2 katers van april 2009 gecastereerd met bijna 7 maanden zijn vandaag ook voor het eerst naar buiten geweest. Ik heb ze trouwens al laten chippen bij de inenting.
Ik vond het verschrikkelijk vooral in het begin, maar vriendlief vond dat ze nu toch echt een keer naar buiten moesten. Ze hebben namelijk mijn hele hal gesloopt omdat ze zo graag naar buiten wilde.
Ik heb het lang uit kunnen stellen, heb ze eerst laten helpen, en toen nog even gewacht dat ze echt de hormoontjes kwijt waren.
Toen ik ze eenmaal zo buiten zag rennen heb ik genoten. Wat vonden ze het samen leuk, heel stoer alles verkennen en lekker naar de vogeltjes kijken enzo.

Nu heb ik nog maar 1 angst, ik woon op een woonboot en ben zo ontzettend bang dat ze in het water vallen.
Shanky ging al even bij het water kijken daar lag een laagje ijs op hij het voorzichtig proberen met z'n pootje en toen sprong het ijs hij schrok zich dood. Zullen ze zo slim zijn om te weten dat dat echt niet gaat??
Frenky is trouwens een stuk voorzichtiger, die rent niet zoals z'n broer keihard over de loopplank heen, gelukkig maar.
Als trouwens de Rijn helemaal dicht vriest laat ik ze zowiezo niet naar buiten, dat vind ik dood eng.
Mijn vriend is gelukkig de eerst komende 6 weken nog thuis (ziektewet) en dus gaan ze voorlopig nog met begeleiding naar buiten, er is altijd iemand in de buurt.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door Umimeis »

Mijn katten zijn ook wel eens in het water gevallen. Die ene rooie van me vorige week nog toen hij het ijs opging.
Sam, die witte was afgelopen zomer in het water gekukeld. Gelukkig is het aan de kant vh water niet stijl, dus konden ze er zo weer uitspringen.

@ Lizzy, bij mijn dierenarts kost chippen maar €25 ongeveer
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
mendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2009 09:01

Re: Onze kat gaat naar buiten, maar komt ie nog wel terug?

Bericht door mendy »

Bij ons is de kade wel stijl en het is van beton dus ze kunnen zich ook nog eens nergens aan vastpakken.
Daarom heb ik ook besloten dat ze ook niet naar buiten als wij niet thuis zijn. Een van onze buurtjes hebben ook 5 poezels en er heeft er nog geen 1 in het water gelegen. Terwijl jaren geleden een kat van de buren verdronken is, deze was wel op leeftijd en zag niet zo scherp meer. Ik vind het moeilijk, en voel me echt een bezorgde doos.
Plaats reactie