Sinds de zomer hebben we een lieve, rode kater van naar schatting een jaar of 4. Hij was een zwerver die al ruim 1,5 bij ons kwam aanwandelen toen wij hem uiteindelijk in huis namen. Na verschillende advertenties te hebben gezet op diverse sites en buurtkranten e.d is er steeds geen reactie gekomen van iemand die deze lieverd miste, dus besloten wij hem te houden.
Hij is erg lief en komt graag op schoot en slaapt 's nachts tussen mijn man en mij (goede anticonceptie

Het vervelende is nu dat wanneer je hem eens lekker wil aaien, dat hij gelijk uithaald met nagels uit of een bijt geeft in je hand. Hij ervaart een hand als iets gevaarlijks, lijkt wel. Misschien is hij wel geslagen of geplaagd bij zijn vorige baasje. (Hij is gecastreerd , dus geen echte straatkat). Wanneer hij op schoot bij mij ligt, vind hij het wel fijn geaaid te worden. Ik kan hem ook oppakken zonder dat hij agressief wordt en kusjes geven mag ook, maar die handen....oh nee dat blijft onvoorspelbaar voor hem.
Wie o wie heeft een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en wat zou er eventueel tegen te doen zijn?
Alvast mijn dank voor eventuele reaties