Voordat ik me naar de dierenarts zal haasten, wil ik eerst bij jullie te rade gaan over een 'probleem' met onze Blauwe Rus-dame.
Zij is nu een jaar of 4 en is 2 jaar geleden gesteriliseerd. Haar buikje is al een hele tijd kaal, er groeit wel iets haar op, maar dit wordt nooit erg lang en zo lijkt de buik kalig. Dit heeft ze al erg lang, in onze herinnering sinds de sterilisatie.
Een maand geleden zagen we dat het zich leek uit te breiden naar de binnenkant van haar achterpoten.
Het is wel vreemd aangezien haar voedsel niet is veranderd de afgelopen jaren en zij lijkt ook geen jeuk of pijn te hebben. Ook zie ik haar niet overmatig likken en er zijn geen wondjes te ontdekken.
Ze eet al zo lang wij haar hebben enkel brokjes Whiskas tonijn en van het zachtvoer likt ze enkel de saus/gelei op. Het is een echte visbrokjesdame en ze lust niets te snoepen, behalve een kattensnoepje af en toe.
Anderhalve maand geleden leek ze zich niet zo goed te voelen. Ze zonderde zich af op de slaapkamer en haar vacht was niet zo mooi als gewoonlijk, dof en stekelig. Ik heb haar extra aandacht en knuffels gegeven en al gauw was ze weer aan de beterende hand. Spoedig was ze weer de malle, spelende en zeer aparte dame wie ze altijd al was.
Wat zou dit geweest kunnen zijn? Zou de kaalheid op de achterpoten verband houden met dat weekje dat ze niet erg lekker was? Toevalligerwijs was ook ik niet 100% fit doordat ik een miskraam heb gehad in die periode. Zou ze mijn emoties hebben opgepikt of is het iets geheel anders, iets hormonaals wellicht?
Alvast dank voor eventuele reacties.