# Kat en 2 konijnen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
tigertje
Kitten

# Kat en 2 konijnen

Bericht door tigertje »

ik wil heel graag een kat aanschaffen. maar ik werk full time. als je 2 katten hebt, dan gaat dat wel. maar ik heb
al 2 konijnen. dus vroeg ik mij af of dat genoeg gezelschap is voor de kat? de konijnen zitten wel in een kooi.

o en nog een vraag. ik kan heel slecht tegen snurken. :oops: snurken katten?
Adriana

Re: kat en 2 konijnen

Bericht door Adriana »

je laatste vraag: snurken katten ? :sleeping: :sleeping: niet dat ik weet.
als ze hoorbaar ademhalen dan gauw langs de da want dan is er missch iets anders aan de hand.

twee katten erbij? .. je kunt je prima op dit forum verder inlezen.
er zijn topics genoeg waar over de vraag die je hebt gesteld uitgebreid van gedachten wordt gewisseld.
dat zou ik eerst zeker doen, er komen een paar vrije dagen aan....

maar je neemt je katten toch niet als gezelschap voor je konijnen?
Roosje
Lynx
Lynx

Bericht door Roosje »

Ik denk niet dat konijnen genoeg gezelschap zijn voor je kat. Daar kan hij namelijk niet samen mee spelen enzo. Dus inderdaad 2 katten zouden beter zijn.

Ik denk dat katten normaal gesproken niet snurken. 1 van de katten van m'n ouders deed het heel af en toe, maar dat is (qua lawaai) niet vergelijkbaar met het snurken van een mens, dus ik denk dat je daar niet heel erg veel last van zal hebben.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

Katten en konijnen is volgens mij niet een goede combi in de zin dat ze met elkaar spelen ofzo. Ik zou als je geen 2 katten wil kiezen voor een wat oudere kat uit het asiel gaan (zie www.dierenasiels.com) die het gewend is om alleen te zijn. Ik ben namelijk van mening dat veel katten het heerlijk vinden om alleen te zijn. Is zo'n kat het gewend dan weet hij niet beter en je helpt ook nog is een kat uit het asiel te krijgen. Succes!
Adriana

Bericht door Adriana »

je hebt helemaal gelijk, wij hebben een poes die het rijk absoluut alleen wil hebben.
ze duldt geen enkel dier in haar omgeving en alles wordt weggebromd.
die is dus verhuisd naar mijn vriend en heeft het daar geweldig en daar zullen we nooit , zelfs haar broer niet, een ander dier bij zetten.
Gesloten