Kitten (7 maanden) herkent ons niet meer na weglopen
Kitten (7 maanden) herkent ons niet meer na weglopen
Mijn 7 maanden oude kitten-poes, is vorige week dinsdagmiddag naar buitengegaan, ze is daarna achter een paar (bekende)jongens aangelopen, die en paar straten verderop gingen folderen. Volgens de jongens is ze de hele tijd onder een auto blijven zitten, toen de jongens terugliepen kwam ze niet mee.
Gevolg was, dat Otje in een flat terecht is gekomen en daar dramatisch heeft zitten miauwen, een bewoonster heeft haar binnengehaald op dinsdagavond.
Donderdag vond ik haar oproep op een website van de dierenbescherming. Sinds donderdagavond is ze weer bij ons, maar ze herkende ons absoluut niet. Ze moet helemaal niets van ons hebben, terwijl ze voorheen zeer op mij gesteld was. Haar broertje herkende ze meteen, dat was te zien aan het aflikken van elkaars vacht.
Klopt het wel, dat Otje binnen een paar dagen ons helemaal niet meer herkent?
Ik weet wel dat een kat meer aan zijn huis hecht, dan aan zijn baas... Maar we hebben het hier over 2 nachten... Wat zijn jullie ervaringen?
Gevolg was, dat Otje in een flat terecht is gekomen en daar dramatisch heeft zitten miauwen, een bewoonster heeft haar binnengehaald op dinsdagavond.
Donderdag vond ik haar oproep op een website van de dierenbescherming. Sinds donderdagavond is ze weer bij ons, maar ze herkende ons absoluut niet. Ze moet helemaal niets van ons hebben, terwijl ze voorheen zeer op mij gesteld was. Haar broertje herkende ze meteen, dat was te zien aan het aflikken van elkaars vacht.
Klopt het wel, dat Otje binnen een paar dagen ons helemaal niet meer herkent?
Ik weet wel dat een kat meer aan zijn huis hecht, dan aan zijn baas... Maar we hebben het hier over 2 nachten... Wat zijn jullie ervaringen?
Re: Kitten (7 maanden) herkent ons niet meer na weglopen.
ook hier: probeer neus/neus-contact te hebben zodat je naar haar gaat ruiken, dan zal ze je waarschijnlijk herkennen en missch weer accepteren (en dan niet gelijk alles eraf boenen!)
en geef haar rustig de tijd - en paaien met heel erg lekkere hapjes wil ook nog wel eens helpen..
en geef haar rustig de tijd - en paaien met heel erg lekkere hapjes wil ook nog wel eens helpen..
Ik vind het vreemd hoor, na 2 dagen... Hoe lang heb je haar al in huis? Moet ze nu nog steeds niets van je hebben?
Ach jeetje. Ik zou het niet weten. Maar kan het me niet goed voorstellen dat ze je na twee dagen al niet meer zou kennen! (heb er zelf twee van 8 maanden) Heb je al (lichamelijk) contact met haar gehad, dat ze je inderdaad kan ruiken en haar eigen geurspoor op je achter kan laten? (dat met die neuzen tegen elkaar.....weet niet of dat nou nodig is...hoewel het wel heel leuk klinkt dat moet ik toegeven...maar of katten dat ook echt zien als 'kattentaal' mwah. Maar da's meer een persoonlijk gevoel erbij. Kan soweiso geen kwaad natuurlijk, even neuzen!)
Nou hoop dat het weer snel goed komt. Ik denk het wel hoor!!!
Nou hoop dat het weer snel goed komt. Ik denk het wel hoor!!!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Heel raar vind ik dat.
Wij gaan 3 weken op vakantie en ze zijn niet van ons af te slaan als we terugkomen, we worden letterlijk door 4 poezen helemaal belaagd en afgelikt en doof gemiauwd.
Dus ik denkn iet dat een kat zo snel 'vergeet'.
mlouise
Wij gaan 3 weken op vakantie en ze zijn niet van ons af te slaan als we terugkomen, we worden letterlijk door 4 poezen helemaal belaagd en afgelikt en doof gemiauwd.
Dus ik denkn iet dat een kat zo snel 'vergeet'.
mlouise
---------------------loek schreef: (lichamelijk) contact met haar gehad, dat ze je inderdaad kan ruiken en haar eigen geurspoor op je achter kan laten? (dat met die neuzen tegen elkaar.....weet niet of dat nou nodig is...hoewel het wel heel leuk klinkt dat moet ik toegeven...maar of katten dat ook echt zien als 'kattentaal' mwah. Maar da's meer een persoonlijk gevoel erbij. Kan soweiso geen kwaad natuurlijk, even neuzen!)
!

het is niet een uitvinding van mij hoor!
vraag maar eens aan Nick-shaggy/bikkel hoe goed het werkt.
als mijn (3) katten elkaar een tijdje niet gezien hebben (slapen of eentje mee naar de tuin of da) dan is er uitgebreid neus/neus contact onderling.
en als ik thuis kom van geboodschap dan moet er worden geneusd. niet door mij maar vanuit de katten zelf.
dan ruik ik onbekend en anders en moet even een stempeltje krijgen.
en vreemd genoeg, twee tot drie stempeltjes over elkaar heen van verschillende katten is geen probleem, als ìk maar weer kats ruik.
-----
waar ik ook nog aan denk is toch en klein trauma, ze heeft dramatisch zitten jammeren in een gesloten flat, schrijf je.
dat moet een geweldige indruk op haar gemaakt hebben, verlaten en veel angst.
toen door een vreemde opgenomen en 1/2 nachtjes niet in haar eigen huis.
gelukkig herkent ze haar katse broertje wel.
ze moet langzaam weer een band met jullie/mensen opbouwen en jullie weer gaan vertrouwen.
hoe is het eigenlijk intussen ?
We zijn nu bijna een week verder, ze blijft nu op de bank liggen als we er op gaan zitten, ze komt regelmatig naar ons toe lopen. Maar is nog niet de oude.
Zodra ze bij ons was, heb ik haar opgetild en geaaid, maar ze trok zich telkens weg of wilde wegkomen. Eerst dachten we, dat ze misschien beledigd was, omdat we haar niet eerder kwamen halen. Ze begint nu meer te ontspannen, maar moet nog niet altijd wat van mij hebben, eigenlijk nog meer van mijn man. Terwijl hij voorheen niets hoefde te doen bij haar, maar dat is te wijten aan iets anders (broertje overleden na 3 dagen, waarna ik hele dagen thuis was -> vakantieperiode).
Ze is begin juli bij ons gekomen, dus nu zo'n 5 maanden bij ons in huis.
Het reageren op haar naam begint ook langzaam terug te komen, terwijl ze daar heel goed op reageerde. Gelukkig wel verbetering, maar nog niet de oude. Ik vraag mezelf ook af, of ze dat ook wel wordt...
Zodra ze bij ons was, heb ik haar opgetild en geaaid, maar ze trok zich telkens weg of wilde wegkomen. Eerst dachten we, dat ze misschien beledigd was, omdat we haar niet eerder kwamen halen. Ze begint nu meer te ontspannen, maar moet nog niet altijd wat van mij hebben, eigenlijk nog meer van mijn man. Terwijl hij voorheen niets hoefde te doen bij haar, maar dat is te wijten aan iets anders (broertje overleden na 3 dagen, waarna ik hele dagen thuis was -> vakantieperiode).
Ze is begin juli bij ons gekomen, dus nu zo'n 5 maanden bij ons in huis.
Het reageren op haar naam begint ook langzaam terug te komen, terwijl ze daar heel goed op reageerde. Gelukkig wel verbetering, maar nog niet de oude. Ik vraag mezelf ook af, of ze dat ook wel wordt...
Het is moeilijk te zeggen wat zich in haar koppie afspeelt. Het lijkt erop dat de gebeurtenissen in die 2 dagen behoorlijk traumatisch voor haar zijn geweest.
Ze is echt niet beledigd dat jullie haar niet eerder kwamen halen, zo werken kattenhersens niet. Ik zou haar lekker kroelen als ze daarom vraagt en haar verder niet ongewild oppakken of zo. Gewoon helemaal geen druk op haar leggen. Ik denk dat jij haar misschien teveel wilt bemoederen en daar zal ze geen trek in hebben. Ze heeft gewoon meer tijd nodig. 't Komt echt wel goed
!
Ze is echt niet beledigd dat jullie haar niet eerder kwamen halen, zo werken kattenhersens niet. Ik zou haar lekker kroelen als ze daarom vraagt en haar verder niet ongewild oppakken of zo. Gewoon helemaal geen druk op haar leggen. Ik denk dat jij haar misschien teveel wilt bemoederen en daar zal ze geen trek in hebben. Ze heeft gewoon meer tijd nodig. 't Komt echt wel goed

-
- Panter
Re: Kitten (7 maanden) herkent ons niet meer na weglopen
Misschien is ze ergens van geschrokken, en dat ze jou ermee associeert?
ze is wel geholpen? misschien heeft er wel een kater opgezeten, en reageert ze daarom anders(alleen als ze nog niet is geholpen he)
ze is wel geholpen? misschien heeft er wel een kater opgezeten, en reageert ze daarom anders(alleen als ze nog niet is geholpen he)
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht
Dat vind ik, in dit verband, wel erg ver gezochtze is wel geholpen? misschien heeft er wel een kater opgezeten, en reageert ze daarom anders(alleen als ze nog niet is geholpen he)

-
- Panter
je weet het nooit he
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht
Nou inmiddels is ze helemaal bijgetrokken, naar ons toe. Hoewel ze naar vrienden en familie nog heel achterdochtig is. Ze heeft gewoon een poosje nodig gehad om te acclimatiseren...
Bedankt voor jullie reacties!
Bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig is het weer goed
!

wat fijn om te lezen en dat was het dus, ze had iets meer tijd nodig om weer bij te trekken.Marline schreef:Nou inmiddels is ze helemaal bijgetrokken, naar ons toe.
Ze heeft gewoon een poosje nodig gehad om te acclimatiseren...
wij mensen willen nog wel eens erg ongeduldig en bezorgd zijn...
.. en met wat tijd komt het dan van zelf weer goed