Katje te gehecht aan me?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Katje te gehecht aan me?

Bericht door Tember »

Zoals vele van jullie weten heb ik Dennis nu bijna 3 weken. Hij is inmiddels genezen van de niesziekte en de wormen en lijkt nu echt tot leven te komen. Hij is duidelijk erg gesteld op me en daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Hij was erg schuw en ik heb het idee dat ik hem tot me heb gewonnen, zeg maar. :)

Maar hij lijkt wel héél erg gesteld op me. Hij wilt altijd op schoot of tegen me aan liggen. Hij volgt me door het hele huis en mauwt lang en hard als ik naar bed ga en hij niet mee mag. Zelfs als ik op de wc zit, mauwt ie naast de deur, alsof ie wilt zeggen: 'Schiet op! Ik mis je.' Hij speelt en eet wel, maar houdt mij nauwlettend in de gaten.

Wat kan ik hiermee doen of moet ik gewoon blij zijn dat ie zo op me gesteld is?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door Leonie89 »

Merlijn doet dit ook.. enorm vervelend soms, maar het is niet echt slecht gedrag, dus straffen lijkt mij niet nuttig. ik negeer hem af en toe of leg hem gewoon consequent weg als hij op mijn schoot klimt als ik geen zin heb. het lijkt wel iets te helpen hier..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door Umimeis »

Die van mij doen dat ook (plas daarom soms ook met de deur open zodat ze weten waar ik ben) :lol:
Het is zelfs zo erg dat Sam gister met mij mee was gelopen toen ik naar de kapper moest (ik woon op 3 minuten lopen van een wijkcentrum).
Gelukkig werd hij halverwege afgeleid door andere katten daar in de buurt.....gelukkig is dat in een hofje waar ik door moet en niet langs een weg.
Toen ik terug liep, liep hij daar nog steeds rond, alsof hij op me gewacht had en hebben we samen een wandeling gemaakt. We moesten wel een weg over,maar het is geen drukke weg.
Hij liep als een hondje achter me aan.
Flea loopt ook wel mee,maar die stopt aan het einde vd straat.
Rare beesten....

Laatst had ik zelfs de vier katten vd buren achter me aan.
Dat was een maf gezicht......Flea voorop, daarachteraan Sam en daar weer achteraan de 2 katten vd buren.
Ook nog van groot naar klein hihi :lol:
Ik leek wel moeder de gans ehhhh poes.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door loek »

Hoi Tember
Is wel een beetje herkenbaar hoor (zie dit topic http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... fhankelijk)

Mijn katten gaan tegenwoordig trouwens ook mee naar de wc ;-) omdat ze anders voor de deur staan te miauwen (en naar deurklink springen etc.)
Muis is de absolute schoothanger hier...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door Anne82 »

haha, als ik naar de wc ga moet de deur ook open, anders gaan ze aan de deur krabben. Hield de deur altijd
eigenlijk automatisch open voor ze... Kom er nu eigenlijk pas achter dat ik gewoon de wc deur open laat voor mijn katjes omdat ze anders niet bij me kunnen. S' nachts hetzelfde.. Ze liggen netjes in hun mandjes naast ons bed diep in coma te slapen.. Ik ga zo zachtjes mogelijk langs hun heen als ik naar de wc moet zodat ze niet wakker worden... Zodra ik op de wc zit zitten ze in de deuropening... Ze zijn ook zo lief! :verliefd:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
LoveNikkie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 13:05

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door LoveNikkie »

ik ben van mening dat het niet gezond is om je huisdier mee te nemen naar de wc.
dit soort gedrag is aangeleerd en dus een gewoonte geworden. of ze het doen omdat ze zon
goede band met je hebben betwijfel ik. maar ieder zijn eigen he.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door Adriana »

ja hoor, wij zitten ook gestapeld op de wc, Mo vaak op schoot.
en omdat er daar ook kattenbakken staan komt het voor dat we samen enz.
hij zit in de badkamer aan de rand van het water als ik onder de douche sta
en hij zit vaak op mijn rug als ik afwas en probeert dan met zijn poot in het sop te slaan.

dat heb ik Mo niet aangeleerd en ik zit er ook niet mee.
hij slaapt onder mijn kin, van jongs af aan. misschien soort van verlatingsangst.
na 15 jaar weet ik niet beter en zal het raar zijn te slapen zonder bontjas daar.
en ik ben langzamerhand op een leeftijd dat ik me niks meer aantrek van wat iemand daarvan vindt.
er zijn veel engere ergere dingen.
Laatst gewijzigd door Adriana op 11 dec 2009 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door loek »

Ik heb het ze iniedergeval ook niet bewust aangeleerd. De eerste paar keer heb ik het genegeerd (dat miauwen voor de deur) maar op een gegeven moment maar opgegeven voor mijn eigen rust. Zit wat rustiger als ze gewoon naast me gaan zitten of wat rond lpen dan dan ik de hele tijd luid gemiauw hoor voor de deur.
Of dat nou iets zegt over een sterkere band met ze. Nee dat zou ik ook zeker niet willen beweren!

Het is inderdaad een soort gewoonte geworden nu denk ik. Maar vind het prima. Kan me ook veel ergere (bewust of onbwust aangeleerde) gewoontes voorstellen.

Kan me trouwens wel voorstellen dat het een beetje raar klinkt. Vind het zelf ook wel een beetje raar. (maar 'raar' hoort ook wel een beetje bij 'kat zijn', toch?)

Maar ongezond..nee. In wat voor opzicht dan ongezond? Voor wie? Waarom?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door Umimeis »

LoveNikkie schreef:ik ben van mening dat het niet gezond is om je huisdier mee te nemen naar de wc.
dit soort gedrag is aangeleerd en dus een gewoonte geworden. of ze het doen omdat ze zon
goede band met je hebben betwijfel ik. maar ieder zijn eigen he.
Nee hoor, ik heb het mijn katten echt niet aangeleerd, het ging gewoon automatisch. Waarschijnlijk omdat ze de wc interessant vonden. Nu doen ze het al minder, alleen Sammetje komt er nog wel eens bij zitten.
Als ik geplast heb, moet hij over de rand kijken alsof hij me wil controleren of ik echtwel wat gedaan heb. En dan het doorspoelen, dat maakt het allemaal nog interessanter.
Ik vind het allemaal maar prima en ik zit er echt niet mee dat ze wel eens komen kijken als ik op de wc zit.
Ik denk eerder dat jij er een probleem van maakt. :eshifty:
En bovedien, :ehand: wie zegt dat het ongezond is? Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen hoor.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door aiko »

Ik kan er ergens wel inkomen, dat de poes mee naar het toilet gaat.
Maar voor mij liever niet.Ik heb het zelfde voor maar dan met het bad.
Aiko mijn kat van 1 jaar wil mee op de bad rand zitten als ik in bad ga.
Heb hem één keer buiten gesloten.Hij was boos blaasde gromde miauwde.
Maar heb volgehouden.Als ik rust wil, moet hij maar buiten blijven.Hij zit trouwens altijd met zijn pootjes in mijn badschuim.
Mijn katten zijn me dierbaar, maar heb geen zin om ze mee te nemen naar het toilet.Dus blijven ze maar in de living.

Mijn menig is dat je soms je kat eens moet laten miauwen en er niet op moet ingaan.Op den duur mag je niets meer alleen.
Of blijven ze heel de dag miauwen. Nu lijkt het me nog schattig, maar als ik hopelijk 17 jaar mijn bad en wc moet delen met mijn katten, dan pas ik liever.

Al wat we nu niet graag hebben, kunnen we beter afleren.Voor we binnen 10 jaar een hekel hebben aan onze poezen.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door Adriana »

:esick: pfoei!... 17 jaar lang miauwende katten in mijn huis iedere keer wanneer ze buitengesloten worden, k moet er toch niet aan denken. :cry: :cry:

zeker weten zou ik dan een grootse hekel krijgen aan al dat gemiauw en geblèr ... nee, k moet er niet aan denken! :-( :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Katje te gehecht aan me?

Bericht door aiko »

Het constant miauwen duurt geen 17 jaar hoor.
Als een kat weet dat hij in de living moet zitten en niet mee op bed mag slapen.
Dan zal die eens een paar keer proberen.
Aiko heeft dit wel 2 dagen volgehouden.Dan is hij gestopt nog eens 2 dagen geprobeerd, of het echt niet zou helpen.
Sinds dien niets meer. Hij weet als we gaan slapen dat hij in de living moet blijven.
Wij gelukkig en de kat, krijgt s' morgens uitgeslapen baasjes bij zich. Die met hem spelen kroelen en eten geven.

Je moet het een beetje vergelijken, zoals met kinderen. je geeft toch ook niet constant toe, als ze in de winkel staan roepen en tieren voor een snoepje.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Plaats reactie