Wennen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
sellinglennon
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:41

Wennen

Bericht door sellinglennon »

Hallo,

Ik heb zo'n 8 jaar lang een Britse korthaar, Sibbel. Na twee jaar hebben wij nog een Britse korthaar (met lang haar :smile: ) erbij genomen (Guus) omdat wij dachten dat dit leuk zou zijn voor Sibbel. Niets is minder waar, na al die jaren blaast Sibbel nog altijd elke dag wel een keer naar Guus. Soms ook wel omdat Guus flink met Sibbel wil spelen maar ook gewoon wanneer Guus nietsvermoedend langs loopt.. blazen grommen.

Nu wil het dat ik over een maand samen ga wonen met mijn vriendin. Ook zij heeft 2 katten. Sowieso nemen wij haar katten mee en ik wil graag Sibbel meenemen. Eigenlijk weten wij al dat het een ramp gaat worden. Althans, een van de katten van mijn vriendin zal er vermoedelijk niet veel moeite mee hebben, de ander wel. En tja Sibbel...

Kan het zo zijn dat een kat een bepaalde kat gewoonweg nooit zal mogen, ermee om kan gaan? Ik weet dat katten in principe het liefst alleen leven, maar kan het zijn dat Sibbel met een andere kat na lange tijd beter om zal gaan? En iemand wellicht nog tips?

Bij voorbaat dank!

Bart
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wennen

Bericht door Kattenbella »

Rustigaan aan elkaar laten wennen. Feliway wil ook veel doen, verder zelf de tijd nemen en rustig blijven. Mag ik vragen waar Guus dan blijft?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wennen

Bericht door Cari »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=61

Er is op dit forum al heel veel over geschreven. Voor dat we alles weer gaan herhalen, kan je misschien al e.e.a. lezen op bovenstaand topic.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie